Aviseringar
Rensa alla

Haft känslor för mitt ex/en tjej i över 2 år nu som blev min "första kärlek" (kan inte släppa henne)


Ämnesstartare

Det har gått över 2 år nu, jag blir less på att min hjärna (eller hjärta) som ska tänka på just Henne.
Jag har verkligen försökt ignorera henne hela dom här 2 åren som gått.
Jag har nuvarande en flickvän redan som jag har varit ihop med i 1½ år nu som jag älskar.
Jag har pratat med henne, men får inte tillräckligt stöd från henne... "Men jag då? Betyder inte jag något? Vill du bli ihop med henne igen om du hade velat? Du får välja mellan mig och henne nu." etc. som är ganska vanligt.
Jag kan förstå henne att de är jobbigt, men det händer Varje gång jag (eller hon) pratar om ex:et/kk o hon har inte ändrat sitt beteende i dom här 1½ åren vi vart tillsammans.
Bara min flickvän & en barndoms vän jag har talat ut med om detta, kmr inge vidare så provar här om de finns fler alternativ som jag inte har tänkt på.
[OFF TOPIC]
Har inga vänner alls irl eller på msn längre som jag kan umgås eller prata med om dagarna.
Jag vet att vissa av er kmr att ge förslag som: "Gå ut o skaffa kompisar o häng me dem". De har jag verkligen försökt men av någon anledning så hör ingen av sig, måste vara Jag som hör av sig, men ingen tid med mig Varje gång jag hört av mig, jävla sårad jag blir när jag alltid får höra en bortförklaring hela tiden. Känner mig sviken & ensam inom detta område & ingen hälsar tillbaks på stan. Jag har inte gjort någon illa, jag är för snäll för sånt så jag har accepterat att ingen vill prata med mig och ser posetivt att jag klarar mig själv om ingen vill ha något med mig att göra. Kanske för avstår från fester med alkohol? Blir bjuden på endast såna fester (det är populärt med knark & alkohol här), men jag är nykterist så jag avstår från helst sånt.[/OFF TOPIC]

När jag sitter framför datorn så kan jag plötsligt börja tänka på henne (ex:et/kk) och när jag är med min nuvarande flickvän (hon vet om det för jag sakt det).
Det är mest på kvällarna som jag får tankar om henne (ex:et/kk), händer nån gång mitt på dan, men sällan.
Jag tänker på våra pratstunder & hur mkt vi gilla varann [love]

Mitt ex/kk & jag umgicks i ca. 1 månad tills allt slutade mellan oss.
Allt slutade med att hon skrev via MSN att hon tyckte att jag var för FUL och att hon inte kunde se oss tsm/ihop för de skillde på åldern (hon är 1 år äldre än mig), men det var helt annorlunda förr. Hon säger att hon Aldrig har sakt det (att hon inte kan tänka sig oss två ihop), jag hade bevis via SMS & MSN.

Har försökt få kontakt med henne i ca. 3 månader nu på alla möjliga sätt (förutom att åka till henne), hon har ignorerat varenda mail & blockerat mig från alla MSN konton jag har skapat Bara för jag skulle få kontakt med henne. Jag har inte lyckats hitta hennes nummer. Jag har bara lyckats en gång med ett MSN konto, då prata vi lungt som vänner som ingenting hade hänt, skön känsla just då. Vi snackade om att vi kan vara vänner, men sen så vart jag antagligen blockad efter det samtalet när hon skulle gå o sova antar ja. Tycker hon att de räckte med den pratstunden sen bara blockerar mig?
Jag vet att jag låter jobbig, men hon har inte sakt ifrån så.

Jag vet inte om det är så lägligt att åka till henne nu när det gått 2 år & känns inte bra när jag har flickvän samtidigt.
Jag vill verkligen gå vidare men hon verkar inte vilja prata med mig överhuvudtaget så hur ska jag kunna lätta på trycker när jag får såna här känslor? Vill bara få seriösa svar.


   
Citera

Jag hänvisar till min tråd om ungefär samma problem, fick ett bra svar där [y]


   
SvaraCitera

Rirre:

Jag vet att jag låter jobbig

vaaa vad får dig att tro det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

vaaa vad får dig att tro det

För att det låter som att jag trackar/spammar bara för att kontakta henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förlåt, jag "gör" det menar ja.
Men hon har sakt att jag inte stör henne, men jag undrar varför hon håller på ignorerar & blockerar mig så fall.


   
SvaraCitera

1. Det finns en anledning till varför det inte höll mellan er och hon vill inte ha någonting med dig att göra, det finns ingenting mer att hämta i den "relationen", gå vidare.
2. Du säger att du har en flickvän. Varför? Det är uppenbart att du inte är redo för ett förhållande och det är inte särskilt schysst mot henne.
3. Varför diskuterar du ditt ex med din nuvarande flickvän och VARFÖR står hon ut med det? Är hon efterbliven? Är du efterbliven? Du måste komma över ditt ex innan du ger dig in i ett nytt förhållande.


   
SvaraCitera

Angelize said it.

1. Det finns ingenting att hämta i "relationen" med exet/kk:n.
2. Du kanske inte är redo för ett förhållande än, har du funderat på det? Ibland behöver man först inse att man måste bygga upp sitt liv igen (utöka sitt sociala kontaktnät, kanske planer på studier, återuppta fritidsaktiviteter/hobbies etc) innan man verkligen är redo att träffa någon och utveckla starka känslor igen.

Själv tänker jag en hel del på mitt ex, och det är jäkligt jobbigt trots att det nu var ett år sen allt gick åt helvete. Jag har ingen som helst kontakt med henne idag whatsoever, och att till slut bryta den för min egen skull var nog det bästa jag gjort. Även om jag kan sakna henne och det vi hade, och undra över vad hon gör och hur hon är idag som person, så vet jag att det inte finns något där att hämta för mig, skulle vi försöka igen så skulle det bara gå åt skogen en gång till. Det finns en anledning till att man inte har kontakt med sina gamla ex/partners: det fungerar helt enkelt inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rirre:

Blir bjuden på endast såna fester (det är populärt med knark & alkohol här), men jag är nykterist så jag avstår från helst sånt.

Du kan väll gå dit och vara där utan att dricka? Det är kanske inte jättekul, men det är väll roligare än att sitta hemma och åka skinnhiss?

Rirre:

Jag tänker på våra pratstunder & hur mkt vi gilla varann

Rirre:

Hon säger att hon Aldrig har sakt det (att hon inte kan tänka sig oss två ihop)

Du måste ju ha förstått det själv vid det här laget att hon inte vill ha med dig att göra, jag fattar inte varför du envisas med att försöka när det är så uppenbart. Så länge du lurar dig själv att det finns hopp så kommer du inte glömma henne! Låt henne vara och försök lev ditt liv med din nuvarande flickvän istället.


   
SvaraCitera

Rirre:

ignorerar & blockerar

Förlorar du en, står det tusen åter [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gud va jag tycker synd om din nuvarande tjej.... varför är du ens ihop med henne??
Jag märker att du är i fullständigt kaos, men jag känner igen det här endå på nåt sätt.. du har fastnat i en annan tid, du kan ej gå vidare, men du måste, för OM du nu skulle få tillbaka ditt ex, så skulle endå ej kunna fungera normalt, med tanke på HUR det tog slut, och att det nu tagit så lång tid, man växer upp liksom.... 1 månad är dessutom ingenting, du kan knappast ha älskar den tjejen/kvinnan.

Jag tycker att du ska göra slutg med din nuvarande, för du verkar ha fokus på nåt helt annat. Var singel och reparera ditt liv och inse att det förflutna är inget att eftersträva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du exponerar ju verkligen med smärtsam tydlighet vilket grottmongo du är. Det ska du ha en eloge för


   
SvaraCitera

Det är typ det du är utsatt för som den här låten handlar om [y]


   
SvaraCitera

Om man fortfarande är kär i exet ska man inte bli tillsammans med någon ny, man måste vänta tills man kan gå vidare.
Jag har ungefär gått igenom samma sak, och det är svårt,det är det. Men man måste kämpa&hålla gnistan uppe!
Jag håller tummarna för dej&att du får det bättre.
Som sagt,jag vet hur det känns.


   
SvaraCitera

Börja med att uppskatta det du har. Jag tycker synd om din flickvän, hur står hon ut.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera