Aviseringar
Rensa alla

Haha, detta är ny underhållning!


sincan
Ämnesstartare

http://www.aftonbladet.se/debatt/article16219847.ab

Så mycket känslor och så mycket ovettigt[love]


   
Citera
Ämnesetiketter

Seriöst... om folk visste om att mer än 50% av all oxfilé egentligen är åsnekött skulle de nog tveka rätt länge innan de köpte det till ett överpris. Å andra sidan, spelar det någon roll? Förutom priset då? Jag är köttätare och egentligen skiter jag fullständigt i om köttet i livet bräkt eller råmat. [love]


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

Så många guldkorn!


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

Så kom en vinnare (obs är nu seriös): "Man får vad man betalar för", är chattens bästa kommentar hittills. Fint kött = dyrt. Inget konstigt i det - det är bra för miljön att det är så. Snorbilligt kött... tja, då kanske det kan vara åsna...


   
SvaraCitera

fast känner lite att äter man kött så spelar det väl ingen roll om det är häst eller ko man äter? såklart äter man väl helst inte häst eftersom hästar är husdjur och står oss närmare än kossorna men ändå


   
SvaraCitera

känner att en rad i denna passar in här


   
SvaraCitera

isola:

såklart äter man väl helst inte häst eftersom hästar är husdjur och står oss närmare än kossorna men ändå

Om jag inte minns helt fel så är hamburgare gjorda på hästar.


   
SvaraCitera

Hoppas att Ganon trollar med ovanstående inlägg...


   
SvaraCitera

Ganon:

Om jag inte minns helt fel så är hamburgare gjorda på hästar.

Presajsly. Fast var det inte donken som försökte förneka det?


   
SvaraCitera

Kommentar från Guest
man ska inte va så kräsen dom skall ätas så är de menat! inte nå gulli gull in i maskin o bli mat


   
SvaraCitera

[cry]


   
SvaraCitera

"Hej Guest! Rent tekniskt så är hästen ett hovdjur som inte räknas som nötkött"
[bigsmile]

Ganon:

Om jag inte minns helt fel så är hamburgare gjorda på hästar.

KÄLLA PÅ DET TACK

OBS AVPIXLAT RÄKNAS INTE


   
SvaraCitera

tevepro:

Kommentar från Guest
man ska inte va så kräsen dom skall ätas så är de menat! inte nå gulli gull in i maskin o bli mat

[crazy]


   
SvaraCitera

Kommentar från David
Men nu handlar det ju inte om hur gott eller hur bra hästkött är. Det handlar om att det står nötkött på förpackningen, men således inte innehåller nötkött. Det handlar diskussionen om. Huruvida hästkött är bra och gott är en annan diskussion. Lär er förstå det.


   
SvaraCitera

Se mest lästa artiklar till höger då länken inte verkar vara anpassad för någonting annat än fb.

http://www.svenskbladet.se/vetenskap/index.php?alias=nya_uppgifter_hastkottslasa...

Göran Stollerud, professor i livsmedelsvetenskap och ägare av en travhäst, kommenterar utvecklingen:
- Sedan är det ju intressant ur ett rent livsmedelsteoretiskt perspektiv.
Om nu hästarna har ätit lasagne hela livet och sedan blivit köttråvara i en lasagne så borde den lasagnen i stort sett bara bestå av lasagne.

Det är svårt att säga om det ens hänt någonting här. Vore onödigt att skriva en artikel om det i vilket fall.


   
SvaraCitera