Aviseringar
Rensa alla

Hai gais halp me.


LitenPenis:

Är det så simpelt? Trodde att efterlysningen skickades ut till den svenska polisen också, vi har ju något avtal med finnarna när det gäller värnpliktiga.

Vet faktiskt inte, jag bara antog. Mycket möjligt att det du säger stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead-Inside:

Vet faktiskt inte, jag bara antog. Mycket möjligt att det du säger stämmer.

Oki, ska snacka med ambassaden endå, tänkte att någon här kanske visste mer än vad jag gör.


   
SvaraCitera

LitenPenis:

mördare ideer är väl att man antagligen bara får en vapenfri tjänst där borta, alla ska ju vara med och tjäna fosterlandet. Då är det endå lika mycket tid som jag slösar bort.

Men är det obligatoriskt för ALLA? Då blev det ju en helt annan femma, men har du bott i finland länge eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erkowich:

Men är det obligatoriskt för ALLA?

Nej, det finns vissa undantag, mycket strängare än här i sverige dock.

Erkowich:

men har du bott i finland länge eller?

Född i sverige, aldrig bott i finland.


   
SvaraCitera

Stronghold:

DeathOrGlory: Finns väl enkla knep du kan använda även där. Som att säga att du vill göra lumpen för att döda negrer och skrika sieg heil, det borde funka.

SÅ-JÄVLA-VÅLDTAGEN [bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

LitenPenis:

Född i sverige, aldrig bott i finland.

Men hur i helvet kan de anse att du måste göra lumpen i finland då? Går det inte överklaga eller byta till svenskt medborgarskap?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erkowich:

Men hur i helvet kan de anse att du måste göra lumpen i finland då? Går det inte överklaga eller byta till svenskt medborgarskap?

ai duno.

Fick brevet idag, ska ringa runt och fråga ambassader någon dag. Borde väl gå att bara byta till svenskt medborgarskap, hoppas det iallafall. Frågan är hur lång tid det tar, fattar inte varför jag inte redan har det dock, min far är ju svensk.


   
SvaraCitera

LitenPenis:

Måste jag köra på go2jail4oneyear metoden

Ring pliktverket OMGÅENDE!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JanJoergen:

Ring pliktverket OMGÅENDE!

Äsch, har ringt ambassaden/länsstyrelsen. Det är GG, finska militären förlorar, jag vinner.


   
SvaraCitera

pratar inte hela finlands marin svenska?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera