Aviseringar
Rensa alla

Håkan Juholt kallar till pressträff imorgon.


Ämnesstartare

Kan detta handla om något annat än hans avgång? Vad tror vi?

http://www.dn.se/nyheter/politik/juholt-haller-presstraff-pa-lordagen


   
Citera

han ska bli far


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han har ljugit om skatten.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Inte betalt arbetsgivaravgift för sexet han köpte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var en utav dem som var mycket positiv till Juholt när han valdes. Inte någon från etablissemanget. När sedan den så kallade bostadsaffären uppdagades så ville jag att han skulle avgå direkt.

Jag skulle komma ha fel.

Senare (när allt lugnat sig) satte jag mig verkligen in i denna "bostadsaffär" riktigt noggrant och det finns inga tecken på att Juholt har gjort eller gjorde fel i den frågan.

Allting tyder på att Aftonbladet har gjort ett hus utav en spik. Allting är felakigt och bygger på totalt värdelösa antaganden. Häxjakten är utan dess like. Aftonbladet ägs till 91% av norsk blå press (Schibstedt). Nu kräver diverse partidistrikt hans avgång - sålunda Sven-Erik Österbergs hemdistrikt. Det är min övertygelse att SAP kommer att splittras och förstöras om inte Juholt sitter kvar. Låt inte småborgarna inom partiet vinna.

Högersossarna baserar sitt förtroende för en partiordförande enligt blå press, inte från dennes enskilde idéer och sakframställanden.


   
SvaraCitera

det är skitsamma vad han har gjort eller inte gjort, han är ändå IQ-befriad och borde försvinna från yrket omedelbart och omgående annars blir det obalans i sveriges cockpit
håkan juholt är en av de sämsta politiker jag sett, främst för att han inte kan någonting... sossar brukar ju inte kunna så mycket överlag men juholt tar fan trämedaljen alltså

schas


   
SvaraCitera
Tyrael

Buddah:

Kan detta handla om något annat än hans avgång? Vad tror vi?

http://www.dn.se/nyheter/politik/juholt-haller-presstraff-pa-lordagen

Med tanke på http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4921051

Tror jag verkligen inte han kommer avgå.
Det hade han gjort istället för det meddelandet isåfall.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

jason:

Inte betalt arbetsgivaravgift för sexet han köpte.

Av dig?


   
SvaraCitera
Bakric

Hänskapt:

främst för att han inte kan någonting

Jag tycker faktiskt att han var riktigt reko för att vara politiker. Synd bara att han gick för fort fram[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar honom, han känns mysig[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu var det klart då, Juholt kommer att avgå.

På något sätt kändes det här ändå väntat. Han har plumpat för mycket på för kort tid. Han var en skicklig retoriker och gjorde sig bra i talarstolen. Han var den offensiva debattören socialdemokraterna behövde. Men han har mest sig själv att skylla, även utan denna s.k bostadsaffären så hade han pratat lite för mycket.

Jag hade gärna sett att han vart kvar, för vem kan egentligen ta rollen efter honom nu? Socialdemokraterna har föredettingar och väldigt lite kompetent folk. Och de som är kompetenta vill inte ta platsen, det var ju lite av den orsaken som Sahlin fick ledarrollen, och nu Juholt. Som båda misslyckats kapitalt.

Vem tror ni på nästa ledare, Ylva Johansson? [cute]


   
SvaraCitera

hans barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han var lika karismatisk som en gråsten i varje fall, min magkänsla väger att sjöstegt kan dra hela oppositionen själv. Jag hoppas att jag inte har fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag tänker efter lite (ungefär en minut alltså) så ser ju onekligen Thomas Östros ut som den mest vettiga kandidaten. Rutinerad, kunnig, ser ut som en husvagnssvensson. Han är den enda jag kan komma på i den gamla staben (tillsammans vid en till jag inte kommer på vis namn iofs) som inte är helt tappade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Han var lika karismatisk som en gråsten i varje fall, min magkänsla väger att sjöstegt kan dra hela oppositionen själv. Jag hoppas att jag inte har fel.

Intressant tanke. Han tillhör fel parti bara. Han har ju onekligen chansen nu också då oavsett vem S väljer så kommer det att vara en som inte kommer att vara lika bra som honom. I oppositionen kan han dessutom få mer att säga till om nu, nu kan de sätta sig vid förhandlingsbordet med sossarna på mer lika villkor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag blir lite arg på håkan och sossarna.

jag menar de hade kunnat fixa den här häxjakten om de inte agerat som mesar och snackat politik istället för att be om ursäkt. man kan inte sitta och vänta på att aftonbladet ska förlåta, då slutar det så här. tänk om han istället gjort bra politiska utspel, deltagit i debatter, ägt lite liksom.

nu var det nog för sent så det var lika bra att han avgick. hoppas han får det bra.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

min magkänsla väger att sjöstegt kan dra hela oppositionen själv. Jag hoppas att jag inte har fel.

Om Jonas Sjöstedt vore partiledare för Socialdemokraterna hade han garanterat kunnat det (med lätthet). Nu blir det svårare, eftersom det är väldigt enkelt för Alliansen att bara avfärda honom som kommunist, ignorera hans argument och istället fokusera på smutskastning. Precis som de hela tiden har gjort med Lars Ohly. Lyckas han ändå så kommer jag att dyrka honom som en gud.


   
SvaraCitera