Aviseringar
Rensa alla

Håkan Juholts linjetal


Ämnesstartare

Jag är glad. Jag är hoppfull. Äntligen är socialdemokratin tillbaka, förankrad i nutid med ideologisk grund, självständig men i sitt sammanhang.
Dessutom har han pondus på Görans vis. Jag ser fram emot att se Håkan i debatt!

http://svtplay.se/v/2373201/svt_forum/s-kongressen__hakan_juholts_linjetal

Vad tror ni om gubben efter linjetalet? Vad tycker ni om den linje som han pekar ut?


   
Citera
Ämnesstartare

Han verkar som en ny Mona, jag vet inte om de kommer satsa på välfärdssamhället nu istället för att vara smygblå men man kan ju alltid hoppas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Han verkar som en ny Mona

Hur verkar han vara en ny Mona? :S Han är ju allt som Mona inte är, och säger allt som Mona aldrig säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Hur verkar han vara en ny Mona?

Lika tofflig i utstrålningen, men jag hoppas att jag har fel.

Min dröm är att han är en ny Per Albin Hansson utan nazzeflörterierna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Lika tofflig i utstrålningen, men jag hoppas att jag har fel.

Va, tycker du han visar en tofflig utstrålning som talare? Har vi sett samma man? Jag tycker han var en väldigt bra talare! Lugnt upp till Görans nivå i pondus och styrka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En till vit medelålders man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tråkig, ful, gillar honom inTe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han är tjock och har mustasch. två saker som tyder på att man är en stor ledare.


   
SvaraCitera
time
 time

Han är den första på länge som snackar om människans värde istället för konsumentens värde. Gillar skarpt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden handlar om Håkans linjetal, hur väl han når upp till vad som krävs av en partiledare, att förmedla partiets åsikter och ideologi, och vad ni tycker om talets innehåll.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

timeisrunningout:

Han är den första på länge som snackar om människans värde istället för konsumentens värde. Gillar skarpt.

Jag gillar också tydliggörandet kring att människans behov går före hennes marknadsvärde.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Eller kanske snarare hur människans värde som människa, går före hennes marknadsvärde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Va, tycker du han visar en tofflig utstrålning som talare? Har vi sett samma man? Jag tycker han var en väldigt bra talare! Lugnt upp till Görans nivå i pondus och styrka.

Han är helt monotom i rösten, men det är iofs Fredrik med och han är ju jävligt duktig retoriskt tycker iaf jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anledning till att Socialdemokraterna tappat förtroende är just för att dom allt mer uppfattas inte upplevs leva i verkligheten. Dom snackar om solidaritet när dom sopat rent för dörren till ett splittrat samhälle. Det finns en anledning till att det ser ut som det gör.

Det är klassisk socialdemokratisk retorik som Juholt kör med. Den kommer inte gå hem hos kommande generationer. Socialdemokraterna kommer i framtiden bestå utav invandrare och pensionärer.

Socialdemokratins storhetstid är över. Fram till nästa val kommer dom ha sänkt sig med ytterligare 4-5%.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

Anledning till att Socialdemokraterna tappat förtroende är just för att dom allt mer uppfattas inte upplevs leva i verkligheten. Dom snackar om solidaritet när dom sopat rent för dörren till ett splittrat samhälle. Det finns en anledning till att det ser ut som det gör.

Du skulle lika gärna kunna vara socialdemokrat, du är bara offer för en rörelse som spelar på precis samma missnöje som Juholt, men som, till skillnad från socialdemokraterna, vilseleder er med lösningen så väl som med vilka etiska och ideologiska principer vi alla tjänar mest på att hålla oss till för att komma till den verkliga lösningen.

Men nu när du inte set detta själv: Om du menar att Juholts budskap och vad han nu uppmanar sitt parti och medborgarna att göra inte åtgärdar det splittrade samhället får du gärna förklara hur och varför. Jag kan inte se hur sann socialdemokrati brister i att skapa social demokrati. Den skapar dock inte ekonomisk demokrati, vilket är vad jag gärna ser kombinerat med den sociala demokratin Juholt i detta tal förespråkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

han är tjock och har mustasch. två saker som tyder på att man är en stor ledare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han ser ut som Super Mario [party][party]


   
SvaraCitera