Aviseringar
Rensa alla

Håkan, sneaky bastard?


Ämnesstartare

Nu kära kamrater på UM, spetsa era kritiska musiköron nu:

Från Håkan Hellströms album Det är så jag säger det(2002)

Sista låten från Broder Daniels album Saturday Night Engine(1995)

Mycket snarlikt enligt mig. Så vilken slutsats ska vi dra? Att Håkan under sin period i BD kom på melodin och känner sin fulla rätt att använda den för eget bruk?

Eller, helt enkelt att Pop Sveriges lilla kelgris är en snyltare som pissar på BD och använder sig av melodin för eget bruk?


   
Citera

Men, redan.


   
SvaraCitera

han har väl inte direkt gjort någon hemlighet av att han tar både texter och melodier från div andra artister ibland.


   
SvaraCitera

1: Usch vilka dåliga låtar.

2: äcklande lika, låter som återanvändande/ripoff.

3: Fan vilken sunkig röst.

4: Se ovan.

5: Repetera ifrån 1.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I och för sig, men de är ganska roligt när det kommer folk som vädrar sina hatiska tankar om den ex basisten i BD 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Mycket snarlikt enligt mig. Så vilken slutsats ska vi dra? Att Håkan under sin period i BD kom på melodin och känner sin fulla rätt att använda den för eget bruk?

Eller, helt enkelt att Pop Sveriges lilla kelgris är en snyltare som pissar på BD och använder sig av melodin för eget bruk?

Men jag tänkte liksom att det över här, skulle vara diskussionsunderlaget [smile]


   
SvaraCitera

Broder Daniel är lite som Jesus - det är inget fel på dom, det är bara Majoriteten av fansen som jag inte klarar av.


   
SvaraCitera

det är känt att henrik b skrivit musiken till här kommer lyckan, håkan har ju fått använda den. står tillochmed att henrik berggren skrivit musiken i skivans häfte. [zzz][zzz][zzz]


   
SvaraCitera

hatar er. mer än schulman kan hata något.

oj menare ej bara upprörd e lugn nu osv [blush]


   
SvaraCitera

Playlist med låtar håkan snott från:

http://open.spotify.com/user/maxwinner/playlist/4DNCqmw5N3OH3GLASZ6mtl

tack till Maxwinner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hjortpojken:

det är känt att henrik b skrivit musiken till här kommer lyckan, håkan har ju fått använda den. står tillochmed att henrik berggren skrivit musiken i skivans häfte.

Men jag har aldrig läst häftet [cry]


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Men jag har aldrig läst häftet [cry]

gör. mycket lärorikt [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Playlist med låtar håkan snott från:

Big Star-Thirteen[love] Så fin låt att det bara det är ju mera av en plikt att göra en svensk version på den[smile]


   
SvaraCitera

Seriöst så bryr jag mig inte. Han är snygg och gör bra musik. Det räcker för mig.
Dold text: Obs, hade gillat honom även om han var ful, obs


   
SvaraCitera

McLuver:

tack till Maxwinner

[love]


   
SvaraCitera