Aviseringar
Rensa alla

halalkött på dagis


Ämnesstartare

det borde vara olagligt [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

det borde vara olagligt [no-no]

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Ja.

det är ju det jag säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur ska vi få det att bli olagligt? [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OPS jag glömde att samhället skiter FULLSTÄNDIGT i vad som är okay eller inte de lyssnar inte på oss människor fucking fuckers fuck off diediediediedieieieieiieieiieieeiieiei GJGJSGKDKLÖASDSLÖDLD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Det är inte invandrarna som valt att det ska vara okej

Det är "fascistiskt" att förbjuda det, svenskar gillar inte fascistiska saker.


   
SvaraCitera

Angelize:

Nej, det är jag mycket väl medveten om men jag äter inte ens gris så varför i helvete skall du börja diskutera det med mig?

ursäkta men sa jag att du äter gris? Min fråga var varför du bara tar upp halal när alla djur som folk ska äta behandlas som skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

ursäkta men sa jag att du äter gris? Min fråga var varför du bara tar upp halal när alla djur som folk ska äta behandlas som skit.

Men det betyder inte att det är okej att tillåta halalkött vi måste se till så att djuren behandlas bra innan slakt inte fortsätta med mer idiotiska idéer.


   
SvaraCitera
Misael

ms_A:

Min fråga var varför du bara tar upp halal när alla djur som folk ska äta behandlas som skit.

Håller med där. Det är dessutom inte alls så längesen vi slaktade våra djur på samma sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

Min fråga var varför du bara tar upp halal när alla djur som folk ska äta behandlas som skit.

Det gör inte den här specifika frågan mindre viktig att diskutera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misael:

Håller med där. Det är dessutom inte alls så längesen vi slaktade våra djur på samma sätt.

Jag tycker i alla fall att utvecklingen skall gå fram, inte bakåt så jag ser ingen poäng med att fortsätta agera efterblivet och det gör man genom att tillåta ännu mer djurplågeri. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Misael

Angelize:

Jag tycker i alla fall att utvecklingen skall gå fram, inte bakåt så jag ser ingen poäng med att fortsätta agera efterblivet och det gör man genom att tillåta ännu mer djurplågeri.

I Sverige förbjöds slakt utan bedövning 1937. I Sverige förekommer halal-slakt med bedövning, eftersom svenska muslimer accepterar sådan slakt. Så då var ju den här tråden onödig egentligen i och med att halalslakt utan bedövning är förbjudet i Sverige. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är gott med kött.


   
SvaraCitera

Angelize:

men asså halal e verkligen SJUKT

Varför tycker du halal är sjukt, dumhuvve. Det e ju kött, fan tror du kossorna bryr sig om de får ett skott i huvudet som ni gör eller blir slaktade med kniv..det e ju samma shit..dom dör! Bli inte sur över att det e brutalt..för fan allt i livet är brutalt..idiot!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det i Sverige? Då måste djuret sövas/bedövas osv först, vilket leder till att djuret inte lider mer än under en "vanlig" slakt.


   
SvaraCitera