Aviseringar
Rensa alla

Half Life - TV-serie/kortfilm


Issen
Ämnesstartare

Några privatpersoner har gjort en kortfilm med namnet "Escape of city 17" som Valve själva fattade tyckte för.

Det finns inga som helst bestämmelser att detta ska bli någon officiell film eller serie till Half Life men dom som gör den har dock sagt att del två snart är klar.

Har vi tur kanske vi får se en fullbordar film eller serie dock... den är nämligen trots budget etc extremt bra gjord, och ser inte alls särskilt B ut.

Skulle du också vilja se en långfilm/serie på Half Life eller Half Life 2?


   
Citera
Ämnesetiketter

Issen:

Skulle du också vilja se en långfilm/serie på Half Life eller Half Life 2?

Jatakk [cool] fast bara om det är bra gjort! [no-no]

Man hade otroligt kul med HL när det kom ut, jag spelade med piltangenterna och CTRL [sad] och HL-2 hade en otroligt välgjord story och känslan i spelet fick det nästan att pirra i ryggraden.


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Jatakk [cool] fast bara om det är bra gjort! [no-no]

Kolla klippet då.


   
SvaraCitera

Issen:

Skulle du också vilja se en långfilm/serie på Half Life eller Half Life 2?

Det var faktiskt extremt bra gjort, trots att man ser vilken budgetskala den är inspelad på.

Dock är jag skeptisk. Det kan bli jävligt bra så länge de inte lägger in Gordon som karaktär. Ska han vara med, ska man bara höra om honom eller se när han går förbi/stridar - UTAN ATT PRATA.

Dessutom kan det mycket väl hända att dem vill visa andra huvudkaraktärer från spelet och så länge inte Valve gör misstaget att satsa på stjärnor och skita i likheten, så kan det bli bra.

En långfilm i denna typen av anda fast med lite fler avslöjanden om half-life universumet, så gärna för mig!


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

En långfilm i denna typen av anda fast med lite fler avslöjanden om half-life universumet, så gärna för mig!

Jonnybravo91:

Dock är jag skeptisk. Det kan bli jävligt bra så länge de inte lägger in Gordon som karaktär. Ska han vara med, ska man bara höra om honom eller se när han går förbi/stridar - UTAN ATT PRATA.

Håller helt med dig... vill heller inte ha någon film där följer Gordon specifikt men handlingen runt och på samma plats vore coolt

T.ex. skulle det kunna göras en grymt bra film om någon av soldatgrupperna som skickas till Black Mesa för att ha ihjäl alla vittnen och sedan få Black Ops på dig för att dom failar... vilka samvetskval osv dom får och utsattheten att ha dels en regering som svikit dom när dom redan hade en omoraliskt uppdrag och på de massa utomjordingar.


   
SvaraCitera

Mmm, jag skulle lätt vilja se detta.

Issen:

.

De där lät som en rätt bra ide imo.


   
SvaraCitera

Vill se två lång filmer!!! :D:D:D på 1:an å 2:an!!! :D:D:D:D


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

CharliesName:

Vill se två lång filmer!!! :D:D:D på 1:an å 2:an!!! :D:D:D:D

Mja eller serier... en serie på en 10 avsnitt per spel som inte följer spele exakt utan några eller någon som är på samma plats. Som jag skrev där ovanför vore coolt på första.

På andra vore de häftigt att helt enkelt göra om några av de som bor i City 17 under terrorn och sen vad som händer när Gordon dyker upp igen och Nova Prospekt går åt skogen etc.


   
SvaraCitera

Issen:

Mja eller serier... en serie på en 10 avsnitt per spel som inte följer spele exakt utan några eller någon som är på samma plats. Som jag skrev där ovanför vore coolt på första.

På andra vore de häftigt att helt enkelt göra om några av de som bor i City 17 under terrorn och sen vad som händer när Gordon dyker upp igen och Nova Prospekt går åt skogen etc.

Mjo du har helt rätt, riktigt bra idéer! 🙂
Skulle va riktigt nice å se en film som är exakt efter spelet om det är riktigt bra gjort fast blir fortfarande igen bra film av det.
bara dom misslyckas som dom gjorde med Doom -.- rätt underhållande film men inte bra.
Tycker Resident Evil blev skit bra ifs 🙂 har ifs inte spelat spelen speciellt mycket [blush] dom senare filmerna får inte alls efter spelet om jag inte misstar mig? men ändå bra filmer 🙂


   
SvaraCitera

Issen:

T.ex. skulle det kunna göras en grymt bra film om någon av soldatgrupperna som skickas till Black Mesa för att ha ihjäl alla vittnen och sedan få Black Ops på dig för att dom failar...

Issen:

vilka samvetskval osv dom får och utsattheten att ha dels en regering som svikit dom när dom redan hade en omoraliskt uppdrag och på de massa utomjordingar.

Njae... Jag vet inte, just amerikanska filmer med en grupp soldater som gör precis vad det blir tillsagda riskerar att bli den typiska "american movie"-stilen...

Varför inte göra en follow-up på samma koncept på videon, fast att ett par människor stöter på pastorn från ravenholm på vägen [wink] Han kan vara "mentor"-karaktären


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Njae... Jag vet inte, just amerikanska filmer med en grupp soldater som gör precis vad det blir tillsagda riskerar att bli den typiska "american movie"-stilen...

Jonnybravo91:

Varför inte göra en follow-up på samma koncept på videon, fast att ett par människor stöter på pastorn från ravenholm på vägen [wink] Han kan vara "mentor"-karaktären

Den typen av film jag menar med första spelet också.

Asså de handlar inte om att dom gör som dom blir tillsagda utan hur dom hanterar situationen att ha ett omoraliskt uppdrag av regeringen som sen tycker du failar och skickar ännu en soldatgrupp mot dig istället, det finns utomjordingar överallt och allt du vill är att ta dig därifrån.


   
SvaraCitera

Alltså jag såg den här igår innan jag hittade denna tråd och allt jag kan säga ZOMG. Sjukt bra även för att vara en lågbudjet, jag hoppas verkligen dom kan fortsätta vidare med den filmen.


   
SvaraCitera

Med tanke på omständigheterna så får jag säga att det var riktigt bra för ett gäng amatörer. Det är ju inte sämre än dom flesta serier som går på tv.


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Det är ju inte sämre än dom flesta serier som går på tv.

Infrickin deed. Man skulle kunna spela denna korta film en timma och de skulle ändå vara bättre än mycke blaj


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera