Aviseringar
Rensa alla

Half-Life


Ämnesstartare

Funderar på att köpa The Orange Box, borde jag ha spelat Half-Life innan Half-Life 2?

Och vad tycker ni om TF2? Jag har aldrig kört det men dom flesta på en annan sida jag brukar vara på spelar det och jag brukar även följa en del trådar om det där, och spelet verkar vara riktigt bra. En kompis har ett steam konto med TF2 på och han sa att jag kunde logga in på hans konto och prova TF2 om jag ville.


   
Citera
Ämnesetiketter

Köp.


   
SvaraCitera

njae, du behöver inte spela half-life för att få ut det mesta i hl2. Däremot så borde du ha spelat half-life för att få kalla dig för människa i allmänhet och "speltidning" i synnerhet[smile]

Tf2 är toknice på lan, och säkerligen i riktiga matcher med, men public är det ingenting för mig, tyvärr.


   
SvaraCitera

Speltidning:

borde jag ha spelat Half-Life innan Half-Life 2?

Behövs ej. Jag var så ung när jag spelade HL så mindes knappt något av det när jag spelade 2an och kunde njuta av det ändå.

TF2 är väldigt kul när man spelar med kompisar men spelar inte sådär jättemycket längre så vet inte vad de gjort med spelet, de patchar det hela tiden ju


   
SvaraCitera

Klart du inte "behöver" spela ettan först. Men jag tycker att du borde göra det. Det finns massvis med referenser och andra småcoola saker som du bara kommer förstå och få ut något av om du spelat ettan. Men ettan tar bara ett par timmar att klara ut, så varför inte liksom. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

du ha spelat half-life för att få kalla dig för människa i allmänhet och "speltidning" i synnerhet[smile]

Var inte särskilt inne i FPS spel förr [ops]

Budolicious:

Tf2 är toknice på lan, och säkerligen i riktiga matcher med, men public är det ingenting för mig, tyvärr.

Känner till några servers från ett forum, kommer nog köra en hel del på dom. Sen så ska jag få en kompis att prova TF2 och se om vi kan köra tillsamans.

Budolicious:

njae, du behöver inte spela half-life för att få ut det mesta i hl2.

Skentrevlig:

Behövs ej. Jag var så ung när jag spelade HL så mindes knappt något av det när jag spelade 2an och kunde njuta av det ändå.

bra, ska definitivt köpa orange box då, tack [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Klart du inte "behöver" spela ettan först. Men jag tycker att du borde göra det. Det finns massvis med referenser och andra småcoola saker som du bara kommer förstå och få ut något av om du spelat ettan. Men ettan tar bara ett par timmar att klara ut, så varför inte liksom. [wink]

Har spelet åldrats bra? Kan ju alltid ladda ner och se hur det är.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Har spelet åldrats bra? Kan ju alltid ladda ner och se hur det är.

Beror sig på vad du menar och vilken standard du har. Det är inte lika snyggt som tvåan, men det är ingen slump att det var det bästa singel-player fps-spelet på marknaden fram till tvåans release.

Personligen älskar jag ettan nästan mer än tvåan, men de är rätt olika varandra när man bryter ner dem. Båda vackra på sitt eget sätt.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Funderar på att köpa The Orange Box, borde jag ha spelat Half-Life innan Half-

Vänta tills blackmesa kommer.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Har spelet åldrats bra?

Det är jävligt kul idag med, fram tills man åker upp till rymden.


   
SvaraCitera

Spelade klart HL1 iförrgår. Är på första expansionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Vänta tills blackmesa kommer.

Googlade men förstår inte exakt vad det är, kan du förklara? Och dom har inte gett ur ett release datum så det kan ju dröja...


   
SvaraCitera

TF2 är najs.
HL1 är najs.
HL2 är najs.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Googlade men förstår inte exakt vad det är, kan du förklara? Och dom har inte gett ur ett release datum så det kan ju dröja...

Kör HL HD 🙂 eller HL Source (finns inte det?)


   
SvaraCitera

Speltidning:

Googlade men förstår inte exakt vad det är, kan du förklara? Och dom har inte gett ur ett release datum så det kan ju dröja...

Half-life 1 fast nytt, bättre grafik.

Ettan äger och med ny grafik borde det vara väldigt läskigt. [smile]


   
SvaraCitera