Aviseringar
Rensa alla

HÅLL ERA BARN SMALA


Ämnesstartare

Purr Purr:

Det ska tydligen också vara bra för immunförsvaret. [cute]

Det ska det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror att det skadar barnets syn på mat mer än det hjälper barnets fysik om man fokuserar för mycket på barnets kost, vilket i slutändan alltså ändå kan leda till övervikt. De flesta som äter för mycket/osunt gör ju inte det pga genetik utan för att döva något slags sår i själen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

De flesta som äter för mycket/osunt

De flesta överviktiga jag känner är bara väldigt glada i mat och har svårt att behärska sig[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

De flesta överviktiga jag känner är bara väldigt glada i mat och har svårt att behärska sig[crazy]

ne d e offer[cry]
Ja okej, det handlar också om vanor och livsstil som kan vara mer komplexa än "buhu jag mår dåligt".


   
SvaraCitera

Håll bantningshysterin borta från barnen. Ifall man inte överkonsumerar läsk och godis så borde det inte vara något problem. Att barn som är feta när de kommer in i puberteten är det när de kommer ut ur puberteten är knappast någon överraskning - föräldrarnas syn på mat lär inte ha förändrats under den tiden.

Vill flagga för att ge småbarn för mycket fibrer och för lite energi. Verkar vara nån modegrej nu på 10-talet.

För att svara på TS fråga: Känns lite Aftonbladet-journalistisk över det hela. Ställer mig skeptisk, men det låter inte helt orimligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ofta man behöver leta felorsaker till att vara tjock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag antar att de menar att om man som barn var överviktigt så har det barnet som vuxen lättare att gå upp pågrund av att de har fler fettceller?

Vilket låter rimligt, men betyder givetvis inte att alla tjocka barn kommer spendera sin tid som vuxen överviktiga, bara större chans.

isola:

Dessa korkade människor tror alltså att man ska hålla ungen undernärd. Lyssna inte.

Undernärd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, att fettceller inte brukar dela sig i vuxen ålder är rätt väletablerat redan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Risk * Lär mig aldrig.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Jo tjockisar som inte gör något åt det brukar fortsätta vara tjockisar.


   
SvaraCitera

passaro:

trams

Purr Purr:

Man är vad man äter.

isola:

Dessa korkade människor tror alltså att man ska hålla ungen undernärd. Lyssna inte.

undernärd!? bröstmjölk är väl en rätt bra energikälla. tydligen gick jag upp 0,5 kg i vecka på enbart sådan kost och gick från mycket liten bebis till michelinbebis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Dessa korkade människor tror alltså att man ska hålla ungen undernärd. Lyssna inte.

det behöver ju inte vara uteslutande amning? De felsta brukar väl bara komplementsamma, samtidigt som barnet lär sig äta vanlig mat också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

det behöver ju inte vara uteslutande amning? De felsta brukar väl bara komplementsamma, samtidigt som barnet lär sig äta vanlig mat också?

Jo men då är ju barnet äldre.

Blivande_japan:

undernärd!? bröstmjölk är väl en rätt bra energikälla. tydligen gick jag upp 0,5 kg i vecka på enbart sådan kost och gick från mycket liten bebis till michelinbebis!

Läs vad jag skrev [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jo men då är ju barnet äldre.

kan du utveckla sambandet mellan undernäring och breast feeding.


   
SvaraCitera
KSENIA

HAR OCKSÅ HÖRT OM DETTA, DOCK ÄR JAG OSÄKER PÅ KÄLLAN PGA: MINNS INTE[shake] MEN JA, TJOCKA BARN BLIR JU I 99,999999999% AV FALLEN ÄVEN TJOCKA VUXNA


   
SvaraCitera