Aviseringar
Rensa alla

Hallå alla datorkunniga!!!!


Ämnesstartare

Jag kan nu plötsligen inte se några videor alls. När jag klickar på dem så kommer bara en svart ruta upp där videon ska vara. Jag har inte adblock på på youtube så det är inte det. Antagligen hände något när min katt hoppade runt på tangentbordet för att sedan lägga sig ned på det. Jag frågade henne såklart vad hon gjort men hon vill ha tio miljoner för att avslöja det och jag har ju inga sådana pengar så nu vänder jag mig till er. 

JELP!!!!


   
Citera
NEMI
 NEMI

För mig brukar flash player hänga sig ibland. Brukar lösa de genom att starta om webbläsaren och/eller installera om flash player


   
SvaraCitera
Kudhos

Har du testat att stänga av och sätta på datorn igen?


   
SvaraCitera
  • starta om webbläsaren
  • uppdatera flash
  • aktivera flash
  • byt webbläsare
  • uppdatera drivrutinerna till grafikkortet

Testa dessa tips i den ordning om du får någon bukt på problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Startade om datorn två ggr så nu verkar det ha fixat sig. Dock går det segare än innan. Tack för hjälp!


   
SvaraCitera

är strömsladden i


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Dock går det segare än innan

Är det möjligtvis en bärbar dator?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Är det möjligtvis en bärbar dator?

Hjärta

it is


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:
är strömsladden i

alltid!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: it is

Är det en acer så finns det ett medföljande program som heter epower management. Eller ja, finns på min 5 år gamla (!) i alla fall. I detta program kan du justera processorhastigheten i olika energischeman. Börja först med o kolla så att det aktiva energischemat är på hög prestanda genom att klicka batteriikonen som du bör ha vid klockan. Är den det så kolla om du kan gå in o ändra processorhastigheten.

Det tog mig ett tag o lista ut att jag inte kunde ändra på min i windows, att jag måste gå in i just epower management. Detta resulterade i att allt flashrelaterat var extremsegt och hackigt, men nästan bara då var det det - tack vare att processorhastigheten var begränsad till 40% - även när den var strömansluten.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Är det en acer så finns det ett medföljande program som heter epower management. Eller ja, finns på min 5 år gamla (!) i alla fall. I detta program kan du justera processorhastigheten i olika energischeman. Börja först med o kolla så att det aktiva energischemat är på hög prestanda genom att klicka batteriikonen som du bör ha vid klockan. Är den det så kolla om du kan gå in o ändra processorhastigheten.

Det tog mig ett tag o lista ut att jag inte kunde ändra på min i windows, att jag måste gå in i just epower management. Detta resulterade i att allt flashrelaterat var extremsegt och hackigt, men nästan bara då var det det - tack vare att processorhastigheten var begränsad till 40% - även när den var strömansluten.

Hjärta

Det är dessvärre en toshiba :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Det är dessvärre en toshiba

Men du borde ändå ha en batteriikon vid klockan där du kan klicka en gång för att se det aktiva energischemat. Finns inte det?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Men du borde ändå ha en batteriikon vid klockan där du kan klicka en gång för att se det aktiva energischemat. Finns inte det?

Hjärta

ah. har "balanserat" som batteriläge. går dock inte att ta ur sladden då den endast överlever två tre minuter då, oavsett batteriläge. kanske beror det på att den är flera år gammal.


   
SvaraCitera

isola: alltid!!!!!

Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: har "balanserat" som batteriläge

Har du inte "hög prestanda" att ändra till?

Hjärta


   
SvaraCitera