Aviseringar
Rensa alla

Hålla håret platt


Ämnesstartare

Jag har naturligt lockigt tjockt hår och ganska tjocka hårstrån och när jag har plattat mitt hår så håller det sig platt i typ en timme sen blir det vågit och topparna står upp. Först trodde jag att det berodde på min plattång men jag köpte en ny för inte så länge sen och det blir ändå samma sak. Innan jag plattar mitt hår har jag i värmeskydd och mousse. Efter har jag hårspray.
Vad ska jag göra för att håret ska hålla sig platt?


   
Citera
Ämnesetiketter

Vilken värme har du när du plattar?:) kanske det är din hårsprey som inte är tillräckligt hållbar? Köp någon dyr bra hårsprey som håller! Och så fort det plattade håret kommer i kontakt med fukt (tex en morgon utomhus påväg till skolan) så blir de genast vågigt, iallafall för mig haha så ha håret innanför en lufa eller något tills du kommit dit du ska Hjärta


   
SvaraCitera

luva* 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Densomintefattar:
Vilken värme har du när du plattar?:) kanske det är din hårsprey som inte är tillräckligt hållbar? Köp någon dyr bra hårsprey som håller! Och så fort det plattade håret kommer i kontakt med fukt (tex en morgon utomhus påväg till skolan) så blir de genast vågigt, iallafall för mig haha så ha håret innanför en lufa eller något tills du kommit dit du ska Hjärta

Jag brukar ha mellan 180-200 och hårsprayen jag använder är från wella. Håret blir vågit även om jag bara är hemma hela dagen och inte går ut. Kanske är min plattång inte så bra ändå 🙁


   
SvaraCitera
time
 time

Jag har samma hårtyp som du beskriver och jag använder några olika produkter för att få det att hållas slätt. När jag plattar (på hög värme!) så använder jag Goldwells shine-värmeskydd och sen avslutar jag med Schwarzkopf-hårolja. Inte mycket, bara någon droppe som jag stryker över längderna.

Använder också tresemmés 7 day-keratin-smooth-produkterna (schampo, balsam och leave-in-krämen som gör att håret blir rakare när du fönar och plattar). Att låta håret självtorka är också ett plus.


   
SvaraCitera

Nu är jag kille och jag lever upp till min könsroll så jag vet inte mycket om detta men plattång och spray eller något? xD


   
SvaraCitera