Aviseringar
Rensa alla

Hallå i stugorna


Ämnesstartare

det regnar

det är nu man borde lägga sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jr. HBT:

och god natt!

God natt! När behöver du vakna imorgon?

Schism:

ja, 13 kg plus och more to come, så att säga

Bra det behövde du. Minns ej hur du såg ut sist. När var sist vi sågs? Det var när du hade den där blåa påsen med dig minns jag i alla fall.

Schism:

ja. håller dock alldeles för lågt tempo just nu. skulle behöva frånkoppla forumlivet ett par veckor.

Skulle nog också. Skulle väl hunnit utbilda mig till alla yrken som finns på all den tid jag prokrastinerat här. Men jag gillar um. Har ju hittat finisar jag annars antagligen aldrig skulle fått kontakt med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

När var sist vi sågs? Det var när du hade den där blåa påsen med dig minns jag i alla fall.

i mars, då jag pantade burkar o grejer i brist på vettig inkomst

var tiotalet kilo klenare då

fick dock lite pengar efter det där systembolaget-projektet


   
SvaraCitera

isola:

Goodmorning to you då!

Tack haha men jag ska nog lägga mig snart.. tre lektioner imorgon 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

i mars, då jag pantade burkar o grejer i brist på vettig inkomst

och frågade saker på systemet

då måste vi ses snart igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

a_heart_divided:

Tack haha men jag ska nog lägga mig snart.. tre lektioner imorgon 🙁

really ambitious of you, cutie.

verkar sarkastiskt, men det är det ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

och frågade saker på systemet

då måste vi ses snart igen

låter som 1 plan

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

ner dem i jorden.

goodie

godnatt från mig och S


   
SvaraCitera

isola:

really ambitious of you, cutie.verkar sarkastiskt, men det är det ej.

Tack, hehe:) Men det var inte sådär igår kväll.. hade jobb från klockan 10:00-17:00 idag men la inte mig tills klockan 3:30 förra natten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

a_heart_divided:

Tack, hehe:) Men det var inte sådär igår kväll.. hade jobb från klockan 10:00-17:00 idag men la inte mig tills klockan 3:30 förra natten.

Vad jobbar du med? Använder du inte google translate så är du jätteduktig.


   
SvaraCitera

isola:

Vad jobbar du med? Använder du inte google translate så är du jätteduktig.

Jag jobbar som kypare på en italiensk restaurang. Och nej, jag använder inte googles översättare. Jag har lärt mig svenska i fem år nu. Ja kan skrva som en fjortis om de hjälper md å bevisa å ja e svensktalande. Skojar!! Haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

a_heart_divided:

Jag jobbar som kypare på en italiensk restaurang. Och nej, jag använder inte googles översättare. Jag har lärt mig svenska i fem år nu. Ja kan skrva som en fjortis om de hjälper md å bevisa å ja e svensktalande. Skojar!! Haha.

Då måste du komma till vårt suecia och turista.
har du gått kurser eller bara lärt dig själv?


   
SvaraCitera

isola:

Då måste du komma till vårt suecia och turista. har du gått kurser eller bara lärt dig själv?

Tyvärr har jag inte råd just nu.. jag går på universitet och läser vård (ska bli sjuksköterska). Men jag SKA resa dit när jag är klar med skolan.

Jag lärde mig grunderna av svenska online (alltså ett vs en, vara, var, varit, är, pronomen, osv), sen lärde jag mig mer och mer genom att prata med brevvänner online. Min svenska var så dålig i början.. haha. Jag har så många minne när jag gjorde roliga misstag.. t.ex en gång berättade jag för min väninna att jag var "tråkig" istället för "uttråkad" och hon sa, "Det vet jag!" så frågade jag, "Hur vet du om att jag är 'tråkig'?" och hon förklarade att jag hade skrivit fel.[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

a_heart_divided:

Tyvärr har jag inte råd just nu.. jag går på universitet och läser vård (ska bli sjuksköterska). Men jag SKA resa dit när jag är klar med skolan.

Jag lärde mig grunderna av svenska online (alltså ett vs en, vara, var, varit, är, pronomen, osv), sen lärde jag mig mer och mer genom att prata med brevvänner online. Min svenska var så dålig i början.. haha. Jag har så många minne när jag gjorde roliga misstag.. t.ex en gång berättade jag för min väninna att jag var "tråkig" istället för "uttråkad" och hon sa, "Det vet jag!" så frågade jag, "Hur vet du om att jag är 'tråkig'?" och hon förklarade att jag hade skrivit fel.[blush]

Inspirerande.
Tycker du att det verkar bättre att bo här än i USA?


   
SvaraCitera

isola:

Inspirerande. Tycker du att det verkar bättre att bo här än i USA?

Nej, det tycker jag inte. Men det skulle vara skönt att besöka Sverige. Jag tycker inte att det är speciellt 'dåligt' att bo i Sverige. Säkert skulle jag ha det bra där. Men utbildningssystemet, regeringen, lag, osv är alltför olika från USAs. Jag gillar inte sådan ändring. Alltså det skulle vara svårt att bli van.


   
SvaraCitera