Aviseringar
Rensa alla

Hålla koll på vad ens barn ser på tv?


Ämnesstartare

Jag tycker att det är en självklarhet men det verkar det inte vara för alla? Hur kan det inte vara en självklarhet undrar jag då? Hur kan man låta sina barn se på *allt*? Tv och dator är ingen barnvakt men vissa verkar tro det, vilket jag blir frustrerad över. Det är så jävla mycket skit på tv idag så det finns inte... våld o skit. Man måste ta ansvar. Föräldrar ska vara de som är första hand uppfostrar sina barn, inte media. Man kan inte vara passiv när det gäller detta och tänka att "det är bara tv".


   
Citera
Ämnesstartare

vad ska man med en tv till? släng ut den så slipper man oroa sig.


   
SvaraCitera

? v ?: vad ska man med en tv till? släng ut den så slipper man oroa sig.

detta, lika bra att skita i tv. allt kan ju ses via dator nuförtiden 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

detta, lika bra att skita i tv. allt kan ju ses via dator nuförtiden 

Men då borde man skita i dator också? Fast det kanske är lättare att kontrollera..?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

finns ingen anledning att skydda barn från allt, förr eller senare måste dom börja falla handlöst genom livet.


   
SvaraCitera
Draug

tur jag varken är förälder lr äger en tv då.


   
SvaraCitera

Har en bekant som lämnar sin fyraårige son framför TV:n timmar i sträck för att slippa ta hand om den. Det går knappt att kontakta honom medan han sitter där. Läskigt. Sen är ju dagens barnprogram skitkonstiga så om han växer upp och blir en psykopat blir jag inte förvånad. 

Men skämt åsido. Att använda TV:n som barnvakt kan jag tycka är en lindrig misshandel då barnen inte får varken någon psykisk eller fysisk stimulans och beroende på vad man låter barnen titta på så kan det ju t.o.m. traumatisera. Läste någonstans att barn i genomsnitt har sett 40000 personer dö på TV innan de är tio. Och klart, i verkligheten dör det ju miljoner mer, men jag tycker att man kan skona barn från livets farhågor så länge som möjligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det tycker jag absolut, framförallt när barnen är små. Du får titta på detta som tar slut om en timme och sedan stänger vi av tvn etc.
Så var inte mina föräldrar, eller kanske när jag var mkt liten, men inte sedan. Jag började kolla på såpor när jag var ca sju år. Dock fick jag ju inte kolla sena kvällar och hade ju vänner etc så jag satt ju inte fastlimmad vid tvn 24/7.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte, tittade bara på bolibompa och vhs-kassettband någon gång i veckan typ. var ute och lekte hela dagarna annars.   


   
SvaraCitera

Obeskrivligt:

Men då borde man skita i dator också? Fast det kanske är lättare att kontrollera..?

På dator är det lättare att välja. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dagens pk:klan asså 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mina barn ska inte få se på tv.


   
SvaraCitera