Aviseringar
Rensa alla

Hålla Tal I Skolan


Ämnesstartare

Jag ska hålla ett tal inför min klass (9) på fredag och jag behöver lite råd. 
Temat för talet är något som är viktigt. 
Har ni några förslag?


   
Citera

Eh, förslagsvis något som du själv känner är viktigt? 

Kan la vara vad som typ. Skulle jag gått i nian hade jag nog pratat om sänka åldern för epa-traktorer till 14.


   
SvaraCitera

vad som är viktigt för en är kanske inte lika viktigt för en annan, det är viktigt!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grvan:
Eh, förslagsvis något som du själv känner är viktigt? 

Kan la vara vad som typ. Skulle jag gått i nian hade jag nog pratat om sänka åldern för epa-traktorer till 14.

Jag gillar att göra appar och musik, men har lite svårt att kunna hålla ett argumenterande formellt tal om det. Jag kan ju iofs köra något lite mindre intressant som miljön, jämställdhet eller liknande.


   
SvaraCitera

axelweinar:

Jag gillar att göra appar och musik, men har lite svårt att kunna hålla ett argumenterande formellt tal om det. Jag kan ju iofs köra något lite mindre intressant som miljön, jämställdhet eller liknande.

Klart det går! Bra ämnen ju!


   
SvaraCitera
Kaja
 Kaja

Några viktiga ämnen:

  • Fördelningspolitik
  • Övergödning av Östersjön
  • Konstens kris under och efter modernismen

   
SvaraCitera

Hur det är i skolan. Är det mycket förstörelse som skolan måste betala? Hur är lektionerna?  Osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Hur det är i skolan. Är det mycket förstörelse som skolan måste betala? Hur är lektionerna?  Osv

Nej det är en överklasskola som är väldigt ordningsam och alla är på topp. Så jag kanske skulle kunna prata om hur bra det faktiskt är i skolan? 🙂


   
SvaraCitera

axelweinar:

Nej det är en överklasskola som är väldigt ordningsam och alla är på topp. Så jag kanske skulle kunna prata om hur bra det faktiskt är i skolan? 🙂

Jovisst men positivt är inte lika intressant, inget att diskutera om senare. Något negativt om skolan borde ni ju ha tex för långa lunchraster, vilket gör att skoldagarna blir längre


   
SvaraCitera