Aviseringar
Rensa alla

hålla vikten !?


Ämnesstartare

Har lite problem. jag äter högst ett mål mat om dagen. det blir aldrig mer än 2,5 dl sallad av nåt slag eller någon frukt. jag håller mig alltid under 600kcal per dag. är väldigt petig med mat& även vad jag dricker ingår i kcal räknandet, äter tex inte pasta, potatis, ris, bröd m.m

och nu måste jag gå upp i vikt. annars kommer jag bli inlagd. och det vill jag inte. hur ska jag gå upp i vikt. och sen HÅLLA VIKTEN? utan att gå upp för mkt?
e helt nollad när det gäller mat. äter ju f*n knappt. och kommer inte ihåg hur man gör... [shake]
väger 40,3kg och är 160cm lång.


   
Citera
Ämnesetiketter

Fjant, bara att äta och hålla käft! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Fjant, bara att äta och hålla käft! [blush]

haha, det har jag fått höra x antal gånger [smile]


   
SvaraCitera

kkandis:

haha, det har jag fått höra x antal gånger [smile]

Varför inte göra något åt saken då? Det är knappast fint att vara underviktig. [crazy]

Eller det kanske du tycker.. [cute]


   
SvaraCitera

Jag som älskar att äta har inte ens pengar till mat [sad]


   
SvaraCitera

"Mat och Dryck » hålla vikten !?"[shake]

Kanske, om du äter enligt valfri hälsorekommendation vid rimliga tider på dygnet kommer din kropp justera sig därefter och börja ta hand om sig själv.


   
SvaraCitera

Om du nu räknar kalorier så noga, är det väll bara att öka intaget till 2000. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emulbitt:

att öka intaget till 2000. [cute]

men det är ju jättemkt ? jag är stillasittande asså..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var samma sak för min kusin hon, 17 år längd: 171cm och vägde 42kg..

Och hon gick ju till läkare för att hon själv insåg att hon var för smal vilket var jätte bra, Men har du tagit kontakt med någon läkare eller?? För isf får du väldigt bra tips för det och så får du säkert tabletter för det =/ eller något liknande..

Hoppas det går bra för dig [y]


   
SvaraCitera

du kan börja i någon sport så håller du vikten samt en snygg profil,
Sportar man kan man äta nästan hur mycket som helst med för man får ändå bort det man äter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kkandis:

men det är ju jättemkt ? jag är stillasittande asså..

det är inte alls jättemycket. det är normalt. du kommer gå upp i vikt, men sen lyckas stanna på den eftersom att ju mer du äter desto mer arbetar ditt matsmältningssystem. har det något att jobba med så jobbar det!! lovar ehehe
jag lovar att jag får i mig typ 2500 kalorier per dag typ, men är inte fet [no-no] rör mig inte heller eheheh


   
SvaraCitera