Aviseringar
Rensa alla

Håller du med Kakan?



   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Känner inte ens igen hälften av alla namn
Men det verkar ju vara människor med olika ursprung som ska delta, förstår inte riktigt det där med att det känns svenskt med kransarna. Klart det känns svenskt då det är en svensk tradition? Man är inte rasist för att man firar midsommar eller gillar Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samanfattning:

Ifall det är nationalism att fira trevliga traditioner - då är nationalism något jätte bra!

Att dra en parallell mellan folks firande av traditioner och förintelsen är vidrigt och oerhört idiotiskt.

Att analysera och diskutera folks hudfärg känns väldigt mycket USA på 1800-talet. Vi har kommit längre än så. Låt folk ha vilken hudfärg de vill. Svart, vit, gul, blå.

Kakan Hermansson verkar vara en idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten: Att analysera och diskutera folks hudfärg känns väldigt mycket USA på 1800-talet. Vi har kommit längre än så. Låt folk ha vilken hudfärg de vill. Svart, vit, gul, blå.

mm fast det betyder inte att man ska ignorera orättvisor


   
SvaraCitera
Kudhos

Navid modiri ska tala!!!!!1111

och sen

vem fan heter kakan?
Kan ej ta någon seriöst om de heter KAKAN.

vad heter dina barn? SMULAN?

Om du läser detta Kakan så allt jag har att säga är:

Tjena kexet, står du här och smular?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ojdå.. läste inte artikeln

and im proud 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

mm fast det betyder inte att man ska ignorera orättvisor

anigif_enhanced-11313-1401222286-1_0.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Kan ej ta någon seriöst om de heter KAKAN.

hahaha

karin heter hon egentligen afaktiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

mm fast det betyder inte att man ska ignorera orättvisor

Nej. Det är det ingen som har sagt heller. Behadlas någon orättvist är det naturligtvis inte okej. Väljs någon bort pga av sin hudfärg är inte det okej. Men folk ska inte få jobb bara för att de har en viss färg, det gäller svarta som vita. Att säga "detta är fel för att det är för mycket vita" är lika fel som att säga "detta är fel för att det är för mycket svarta". Tror dessutom att SR är en av de som tänker mest på att få in människor från alla bakgrunder.

Jämställdhet får man inte av att lyfta fram en hudfärg eller ett kön.

Sann rättvisa och jämställdhet får man enbart genom att helt tänka bort folks kön och hudfärg. Man ska inte ens tänka på det.

Är det 100% vita, vem bryr sig? Är det 100% svarta, vem bryr sig?

Sådant ska inte spela någon roll alls!

Vi lever i 2014, kom igen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Nej

Alltså, den extremt feta Kakan Hermansson;
cake.gif


   
SvaraCitera
Kudhos

loquor:

hahaha

karin heter hon egentligen afaktiskt

Och? Jag skulle ju inte som offentlig person ba 

"du kan kalla mig för... BRULÈN"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är en rasifierad person förresten? Är det ett kodord för svart eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Och? Jag skulle ju inte som offentlig person ba 

"du kan kalla mig för... BRULÈN"

hahahahahah


   
SvaraCitera

jag fattar inte kakan...
så jag håller inte med..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten: Sann rättvisa och jämställdhet får man enbart genom att helt tänka bort folks kön och hudfärg. Man ska inte ens tänka på det.

Detta är ett vanligt argument från anti-feminister (alltså en grupp som utgår från att alla är lika privilegierade). Sålänge det finns folk som värderar folk efter deras sexualitet/nationalitet/annat så kan man tyvärr inte tänka såhär utan har ett ansvar att lyfta fram utsatta grupper och inte anta att alla som blivit valda till någonting blev valda för sin person. 


   
SvaraCitera