Aviseringar
Rensa alla

håller jag på att bli galen?


Ämnesstartare

jag är jätte rädd för mig själv. Jag känner inte igen mig i saker jag gör. För ett tag sen tog jag många droger under en period, men nu var de några vekorsen jag tog en ända drog. Och jag vet inte om de hänger ihop, men nu i alla fall på senast tiden så har jag börjat vara jätte rädd både när jag är ensam och i sällskap så känner jag att jag är övervakad och att någon är hos mig. Jag kan inte koppla av. jag blir jätte rädd och hoppas till om någons mobil blinkar till eller om någon kommer gående bakom mig.

Här om dagen blev jag helt galen ute på stan och började slå min syster som jag älskar mest av allt. och jag kunde inte sluta. Hon försökte att lugna mig men det var omöjligt. Sedan kom min pappa o mamma och de drog mig åt sidan. efter ett tag blev jag lugn och jag visste inte om mitt hjärta slog för snabbt eller inte allts.

Nu har de fixat så att jag ska få gå och prata med någon och så för att de vet att jag har varit deprimerad under en längre tid. (som många andra.) Och de känns jätte konstigt att gå hem till någon som ja aldrig träffat och sitta öga mot öga och berätta allt för. de är en sak att skriva de här men när man väl sitter där så känns de jätte jobbigt. men jag skulle vilja gå iväg och inte lyssna mer kan jag inte göra de som på samma sätt som här.

Tack om du skulle vilja ge ett lugnade ord eller ett råd.
Jag är 14 år om de spelar någon roll.


   
Citera
Ämnesetiketter

jag är inte säker, men jag tror att du är väldigt osäker på dig själv, även känner dig väldigt otrygg i dig själv, vilket gör att du blir rädd. sedan förklara du inte på vilket sätt du blir galen, förstod inte riktigt det.

du är även i den åldren då man ska börja hitta sig själv, och vem man är, och då är det inte alltid så himla lätt. jag förstår att det kan vara svårt att prata med någon, men du kommer känna en oehörd lättnad då du gjort det, så även här är du rätt introvert. du får se allt postivt det kan ge med det, att du tillexempel kan få tips och man mår alltid bättre då man har lättat på alla tankar inom mig, tro mig.

det gäller även att du börjar arbeta med dig själv, och göra saker som gör det själv starkare som person. kämpa på! hoppas mina ord hjälpte dig att förstå lite bättre. [smile]


   
SvaraCitera

Vad för droger tog du? För droger kan fucka upp allt i tidig ålder när man utvecklas och då kan man bli väldigt, väldigt sjuk.


   
SvaraCitera

Tror också att det kan bero på drogerna (beroende på vad du tagit). Om inte annat så indirekt - att du har blivit psykiskt instabil pga omställningen.


   
SvaraCitera

han tog tobak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jack.O:

Vad för droger tog du? För droger kan fucka upp allt i tidig ålder när man utvecklas och då kan man bli väldigt, väldigt sjuk.

jag har rökt på för de mesta, och då olika typer.
Sen testat morfin en gång tror jag att de var.


   
SvaraCitera

The_joker:

jag har rökt på för de mesta, och då olika typer. Sen testat morfin en gång tror jag att de var.

Det kan ju förstöra dig rätt så totalt. Det är väldigt allvarligt med droger, samt när man växer och du är soppas ung så det kan nog gå rätt så illa för dig.


   
SvaraCitera

The_joker:

jag har rökt på för de mesta, och då olika typer. Sen testat morfin en gång tror jag att de var.

Olika typer av "naturliga" (alltså från växter typ hash) droger (även kemiska oxå såklrt) kan förstöra hjärncellerna eller gör faktiskt det varje gng, men kan förstöra hjärnan riktigt illa redan första gng man måste inte röka f
de regelbundet eller va beroende för att de ska sabba hjärnan


   
SvaraCitera

The_joker:

jag har rökt på för de mesta, och då olika typer. Sen testat morfin en gång tror jag att de var.

Droger gör oxå många människor aggressiva så det kan förklara vrf du skadade din syster


   
SvaraCitera

cuzIcan:

Droger gör oxå många människor aggressiva så det kan förklara vrf du skadade din syster

Inte cannabis eller morfin dock.


   
SvaraCitera

cuzIcan:

Droger gör oxå många människor aggressiva så det kan förklara vrf du skadade din syster

[rolleyes]


   
SvaraCitera

iddqd:

Inte cannabis eller morfin dock.

Sant men om nån inte får sitt morfin på några dar/veckor kan personen som är beroende bli aggressiv. Vissa kan ju göra vad som helst för att få de.


   
SvaraCitera

Men då är de ifs inte drogen egentligen som skapar aggression....


   
SvaraCitera

cuzIcan:

Sant men om nån inte får sitt morfin på några dar/veckor kan personen som är beroende bli aggressiv. Vissa kan ju göra vad som helst för att få de.

du blir knappast beroende av morfin efter att ha använt det en gång [cry]
och dt är ju inte som så att hon skulle få mer morfin av att slå sin syrra


   
SvaraCitera