Aviseringar
Rensa alla

Håller ni med om att Sverige måste ta tag i det här med invandrarpolitiken ?


Töntt
Ämnesstartare

Missförstå mig inte, jag är inte emot invandrare, tvärtom jag tycker det är en bra sak att vi tar in behövande människor. Jag är själv invandrare och jag är sjukt tacksam för vad Sverige gjort för mig, och skulle älska att fler fick chansen att komma hit. MEN, på senaste tiden verkar det som att allt bara går snett och de flesta invandrarna blir bara mer och mer utstötta och segrerade. Och det är ju inte deras fel att sånt här händer, utan det är faktiskt politikernas fel. De skiter ju fullständigt i de nyanlända invandrarna och det känns lite som att de överger de Ledsen

Sen så får ju SD fler och fler röstare för varje år som går, och det är så skrämmande och sorgligt att så många människor är så sjukt desperata att de faktiskt känner att de måste rösta på de.

Jag känner bara att vi måste fixa vårt system, bromsa lite på invandringen och faktiskt hjälpa de som redan är här innan vi slussar in fler. Men vem ska göra allt detta om politikerna vägrar inse vad som försiggår ? 


   
Citera

Jag tycker det viktiga är att vi får en vänsterregering som kan få Sverige på fötter igen. Högerregering skapar mer missnöje som leder till mer rasism. Ju längre alliansen får regera desto mer kommer SD att växa.

http://www.maxgustafson.se/politik/frankenreins-monster/


   
SvaraCitera

Nyliberalism 2015!


   
SvaraCitera

Töntt: Men vem ska göra allt detta om politikerna vägrar inse vad som försiggår ?

SD.


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera
Kudhos

SD kommer att växa så länge resterande partier vägrar ta tag i invandringsfrågan. Att se hur mycket SD har vuxit på senaste tiden visar tydligt hur stor betydelse frågan har bland invånarna. Om de får 20% i nästa val så är var femte invånare SDare... 

Det är inget roligt scenario, men.. 🙁


   
SvaraCitera
Töntt
Ämnesstartare

Nachac:
Nej.

Utveckla?


   
SvaraCitera

Tycker att Sverige behöver ta tag med invandrar politiken. 


   
SvaraCitera

Töntt:
Missförstå mig inte, jag är inte emot invandrare, tvärtom jag tycker det är en bra sak att vi tar in behövande människor. Jag är själv invandrare och jag är sjukt tacksam för vad Sverige gjort för mig, och skulle älska att fler fick chansen att komma hit. MEN, på senaste tiden verkar det som att allt bara går snett och de flesta invandrarna blir bara mer och mer utstötta och segrerade. Och det är ju inte deras fel att sånt här händer, utan det är faktiskt politikernas fel. De skiter ju fullständigt i de nyanlända invandrarna och det känns lite som att de överger de Ledsen

Sen så får ju SD fler och fler röstare för varje år som går, och det är så skrämmande och sorgligt att så många människor är så sjukt desperata att de faktiskt känner att de måste rösta på de.

Jag känner bara att vi måste fixa vårt system, bromsa lite på invandringen och faktiskt hjälpa de som redan är här innan vi slussar in fler. Men vem ska göra allt detta om politikerna vägrar inse vad som försiggår ? 

Tycket exakt som dig! Trodde jag var den ända med denna lösning.


   
SvaraCitera
mynona

Det är väl naturligtvis att integrationen har misslyckats och att detta måste tas itu med, ja. 


   
SvaraCitera

När ett land har bostads och arbetsbrist så borde man fokusera på det istället för att ta i mer folk som inte får några jobb eller någon bostad lol


   
SvaraCitera

Töntt:

Utveckla?

Som en viss partiledare säger handlar det snarare om hur vi kan stärka asylrätten. Vi har vissa integrationssvårigheter, men dessa beror till stor del i indirekt liksom direkt mening på den bedrivna högerpolitiken. Indirekt för att den spär på den blommande rasismen, direkt för att den stryper resurstillgångarna. Problematiken handlar inte om att bibehålla samma ohållbara livsstil ad infinitum, men ändå stilla samvetet, utan att upplåta landets resurser åt bättre behövande.


   
SvaraCitera

Töntt: Håller ni med om att Sverige måste ta tag i det här med invandrarpolitiken ?

Sverigedemokraterna är väl ett bevis för att invandringspolitiken har gått käpprätt åt helvete, tyvärr.

Ännu mer beklagligt är att Sverige är det land i Europa som tar emot flest araber och afrikaner i förhållande till vår folkmängd. Tom Tyskland har vaknat upp ur sin törnrosasömn att ställt ner foten och har börjat fatta att det inte fungerar med massinvandring av analfabeter och IS/ISIS-anhängare. Likaså England har framfört önskemål att de som rest för att kriga för IS inte är välkomna tillbaka till England.


   
SvaraCitera

svarar Ja på rubriken


   
SvaraCitera

Nachac:

Som en viss partiledare säger handlar det snarare om hur vi kan stärka asylrätten. Vi har vissa integrationssvårigheter, men dessa beror till stor del i indirekt liksom direkt mening på den bedrivna högerpolitiken. Indirekt för att den spär på den blommande rasismen, direkt för att den stryper resurstillgångarna. Problematiken handlar inte om att bibehålla samma ohållbara livsstil ad infinitum, men ändå stilla samvetet, utan att upplåta landets resurser åt bättre behövande.

Måste vara något slags världsrekord i maximal verklighetsfrånvändhet på minimalt antal meningar. 


   
SvaraCitera