Aviseringar
Rensa alla

Håller ni med om att Sverige måste ta tag i det här med invandrarpolitiken ?


Anura:

det är bättre att göra det ifall invandrare är ett sådant problem

Invandrare i sig är inget problem. Problemet är politiken och politikerna.


   
SvaraCitera

N.W:

Invandrare i sig är inget problem. Problemet är politiken och politikerna.

också invandrare. du har snackat massa om invandrare och brott och hur otrygg du känner dig.


   
SvaraCitera

Anura:

också invandrare. du har snackat massa om invandrare och brott och hur otrygg du känner dig.

Nej.


   
SvaraCitera

N.W: Nej.

känner du dig inte otrygg i förorter?


   
SvaraCitera

Anura:

känner du dig inte otrygg i förorter?

Jo men det beror på mångkulturen, invandringspolitiken, inte på invandrare i sig. 


   
SvaraCitera

N.W:

Jo men det beror på mångkulturen, invandringspolitiken, inte på invandrare i sig. 

invandrarna är en del och gör mångkulturen :p är du inte rädd för invandrarna i förorterna dock?


   
SvaraCitera

Jag tycker att det är kul att vänsterfolk tar alla sina argument för vad de med deras Propaganda och/eller indoktrinering giver dem. Mindre snack om det. Jag ville dock skriva det men jag blir väl bombad av några vänsteranhängare för det men då får jag stå för det isf.
Nachac kommer säkert att klaga på min Svenska som om den vore odudlig Galen

Varför folk lämnas i sticket är som du säger Töntt att politikerna inte bryr sig om att integrera nykomna invandrare. Inget parti löser det på ett fungerande sätt i dagens läge.

De som påstår att invandring inte påverkar hur många som får jobb och på bostadsmarknaden så är just invandring en stor faktor.
T.ex. många invandrare flyttar till Stockholm för att de inte vill bo där de har blivit stationerade till. Visst om det inte finns jobb i närheten och man måste pendla så om man är lite smart så flyttar man närmare, där man har råd att bo.
Det är inte konstigt att folk i Stockholm inte finner en lägenhet eller hus när det flyttar hit fler än vad Stockholm kan hantera. Folk verkar tro att Stockholm är Sveriges mitt (visst den ligger i mitten och den är mycket större än alla andra Svenska städer) men det betyder inte att Sveriges ekonomi är i Stockholm. Våran ekonomi är i Hela Sverige men folk fattar inte tydligen inte det.
Tråkigt att de som startar företag gör det främst i Stockholm och inte på annan ort för att man är rädd att det inte går att anställa. Det är inte konstigt att folk flyttar från landsbygden för att det inte skapas jobb i deras städer eller byar då flest företag finns i Stockholmsområdet.

Om politiken ändras och de kan förmå fler människor att vilja starta företag i andra delar i Sverige än just Stockholm så kommer många saker att lösa sig och fler vill bo på landsbygden. Tråkigt att våra kärvänliga politiker inte har kommit på idén än.


   
SvaraCitera

Anura:

invandrarna är en del och gör mångkulturen :p är du inte rädd för invandrarna i förorterna dock?

Det är fortfarande inte enskilda invandrare som är problemet.


   
SvaraCitera

N.W:

Det är fortfarande inte enskilda invandrare som är problemet.

självklart inte. men du behöver inte gå runt o vara rädd att vara i förorten och mot invandrare.


   
SvaraCitera

Vi tar in för många


   
SvaraCitera

Ja, i en demokrati diskuteras det folket vill.


   
SvaraCitera

Kudhos: mycket SD har vuxit på senaste tiden visar tydligt hur stor betydelse frågan har bland invånarna. Om de får 20% i nästa val så är var femte invånare SDare...

Tvärtom. Folks intresse för frågan har vuxit i och med SDs tillväxt. Högerextremismens uppgång är en genomgående tendens genom Europa, alldeles oavsett invandringsnivå, och denna nya position ger dem ökad förmåga att bilda opinion och skifta debattklimatet.


   
SvaraCitera

Men å andra sidan... det kanske redan är för sent.   Gråter


   
SvaraCitera

"Enligt vår mätning anser hela 58 procent av svenskarna att invandringen är för stor, endast 8 procent att den är för liten. Bland regeringspartiernas väljare anser 40 procent att den är för stor, bland alliansväljarna utgör gruppen hela 60 procent."

"När Demoskop frågade väljarna om vilka som var de största samhällsproblemen hamnade invandringen på första plats följt av integrationen på andra plats."

http://www.svd.se/valjarnas-oro-for-invandring-maste-tas-pa-allvar/om/debatt


   
SvaraCitera

Det är viktigare att skolan blir mer individualiserad, istället för att läsa matematik, svenska etc i 13 år när man har potential någon annan stans. Där kan man göra mycket för integrationen.


   
SvaraCitera