Aviseringar
Rensa alla

Håller på att göra ett animationsprogram, needar feedback! [smile]


CharliesName:

är .exe filer nu å, man laddar upp dom så kör webbläsaren dom.
Gamla och senaste versionen finns här
g-force.no-ip.info/Human_motion.rar

Är väldigt imponerad över det du har gjort jag har mer gjort spel i gamemaker som liknar soldat fast mycket sämre.

jag kan få användning för de programet vill du ha en för bättring så skulle de vara att att böja ryggen eller liknande. Förstod du vad jag menar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

Är väldigt imponerad över det du har gjort jag har mer gjort spel i gamemaker som liknar soldat fast mycket sämre.

Tackar! 🙂
jo, jag gör mest spel jag med faktiskt, börja pilla med det här programmet för jag ska göra ett spel som liknar soldat faktiskt xD
på sidan ligger faktiskt ett spel som jag gjorde för as länge sen, typ 3D RPG, går att tanka ifrån yoyogames typ långt ner i den högra menyn

fakotza:

jag kan få användning för de programet vill du ha en för bättring så skulle de vara att att böja ryggen eller liknande. Förstod du vad jag menar?

jo bra tips! håller med om att gubben är lite stel. kan bli rätt krångligt med tanke på texturer å om du skulle se koderna så skulle du bli galen 😛
nästan 300 fulla rader i draw event x)


   
SvaraCitera

CharliesName:

meeen, är mest för att göra animeringar till spel [n]

Spelskapare, filmskapare - något ska skapas i alla fall. [cute]


   
SvaraCitera

CharliesName:

jo bra tips! håller med om att gubben är lite stel. kan bli rätt krångligt med tanke på texturer å om du skulle se koderna så skulle du bli galen 😛
nästan 300 fulla rader i draw event x)

Kan förstå det jag använde väl bara de lättaste koderna och gjorde ett par med opensource eller va man skall säga så documenten låg på utsidan precis som alla sprites och ljud. Men de laggade ganksa mycket.

Men ang dit program vad innebär funktion steps och texture? ser ingen skillnad.


   
SvaraCitera

CharliesName:

gubben är lite stel

Känner mig jävligt hehe va fan ska man säga såg inte infon på f1 knappen... [sad] visste inte ens man kunde få den att röra sig .
Kan du göra så att man kan mata in egna texturer eller är det för jobbigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Spelskapare, filmskapare - något ska skapas i alla fall. [cute]

hehe jo [rolleyes] fast man kan nog inte göra så roliga filmer i mitt program ):

fakotza:

Kan förstå det jag använde väl bara de lättaste koderna och gjorde ett par med opensource eller va man skall säga så documenten låg på utsidan precis som alla sprites och ljud. Men de laggade ganksa mycket.

Nja, är inte sååå avancerade koder, blir bara jävligt mycket å svårt att hålla koll på 😛
i game maker? o: låter konstigt o:

fakotza:

Men ang dit program vad innebär funktion steps och texture? ser ingen skillnad.

När du låter animeringen spelas (genom att trycka på enter) så är:
steps: hur många bilder den ska rita mellan 2 frames
texture: vilken texture den ska ha

fakotza:

Känner mig jävligt hehe va fan ska man säga såg inte infon på f1 knappen... [sad] visste inte ens man kunde få den att röra sig .
Kan du göra så att man kan mata in egna texturer eller är det för jobbigt?

jaha, du hitta den ändå, orkar inte sudda [blush]
jodå, det ska gå snart, är inte så svårt för mig men är nog svårare för den som ska animera att få det snyggt 😛
men iaf, det ska fixas, är en viktigt del av programet


   
SvaraCitera

CharliesName:

Nja, är inte sååå avancerade koder, blir bara jävligt mycket å svårt att hålla koll på 😛
i game maker? o: låter konstigt o:

Japp hade lite extra program som action decoder osv då. jag slutade med gamemaker för jag gillar gra tecknad film mera och lärde mig flash är väl inte så jätte bra på animera dock så blev glad för detta programmet för finns inga liknande vad jag har sett!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

Japp hade lite extra program som action decoder osv då.

Oh nice nice! [y] är inte så bra på andra språk även då jag läser programmering i skolan [rolleyes] (C++, Java, C#)

fakotza:

jag slutade med gamemaker för jag gillar gra tecknad film mera och lärde mig flash är väl inte så jätte bra på animera dock så blev glad för detta programmet för finns inga liknande vad jag har sett!

oh, mjo, flash är ju något bättre då ja x)
kul att höra att programmet är behövt! [party] hoppas bara jag ska jobba vidare så de blir nått vettigt av de till slut [crazy]


   
SvaraCitera

CharliesName:

oh, mjo, flash är ju något bättre då ja x)
kul att höra att programmet är behövt! hoppas bara jag ska jobba vidare så de blir nått vettigt av de till slut

En del animationer fungerar inte direkt när man trycker på enter till att benen spinner några varv runt.
Men jag skall nog göra frame by frame ändå i flash så för min del spelar det ingen roll.

Har du gjort hela alltet i kod och gamemaker? Det är delphi eller kanske dem har ändrat till c++


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

En del animationer fungerar inte direkt när man trycker på enter till att benen spinner några varv runt.

Mjo jag vet, är en bugg jag antagligen inte orkar undvika :/ går bara att vrida 180 grader åt nått håll sen börjar den vrida åt andra hållet

fakotza:

Men jag skall nog göra frame by frame ändå i flash så för min del spelar det ingen roll.

Hehe jo, flash är nog något bättre än mitt program 😛

fakotza:

Har du gjort hela alltet i kod och gamemaker? Det är delphi eller kanske dem har ändrat till c++

jopp, 100% game maker x) går att göra förvånansvärt mycket för att vara ett så pass simpelt program [y]
jo, har för mig dom blanda 2 eller fler spåk nu iaf o:


   
SvaraCitera

CharliesName:

Hehe jo, flash är nog något bättre än mitt program 😛

Nja asså dit program är grymt för att räkna ut hur man skall rita rörelserna. Flash är fruktansvärt svårt att lyckas göra snygga animationer.

Är hos min morsa nu lånar bara en dator skall använda dit program så fort jag kommer hem. Skulle kunna skicka mitt spel jag gjorde i 9an hehe det är ganska pinsamt jämnfört med det du har gjort. Men tekniken kanske har gått vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

Nja asså dit program är grymt för att räkna ut hur man skall rita rörelserna.

hehe njaaa funkar helt okej ändå ^^
ska förhoppningsvis bli riktigt användbart när de är klart x)

fakotza:

Är hos min morsa nu lånar bara en dator skall använda dit program så fort jag kommer hem. Skulle kunna skicka mitt spel jag gjorde i 9an hehe det är ganska pinsamt jämnfört med det du har gjort. Men tekniken kanske har gått vidare.

hehe ja gör de 😛 spela roll, kul att se ändå ^^


   
SvaraCitera

CharliesName:

ska förhoppningsvis bli riktigt användbart när de är klart x)

Har du tänkt igenom hur du skall göra? Jag hade nog haft problem med att tänka ut hur jag skulle använda koderna men verkar ju flyta bra för dig.

CharliesName:

hehe ja gör de 😛 spela roll, kul att se ändå ^^

Japp precis! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

Har du tänkt igenom hur du skall göra? Jag hade nog haft problem med att tänka ut hur jag skulle använda koderna men verkar ju flyta bra för dig.

Nja fundera väll lite men de ploppar upp nytt hela tiden så blir massa omskrivningar å så x)

exempel:
räknar ut var den yttersta positionen av lår 1, vad 1 och fot 1 [party]


//leg 1
leg1_leg_x = lengthdir_x(thigh_length,leg1_thigh)
leg1_leg_y = lengthdir_y(thigh_length,leg1_thigh)

leg1_foot_x = leg1_leg_x + lengthdir_x(leg_length,leg1_thigh + leg1_leg)
leg1_foot_y = leg1_leg_y + lengthdir_y(leg_length,leg1_thigh + leg1_leg)

leg1_toe_x = leg1_foot_x + lengthdir_x(foot_length,90 + leg1_thigh + leg1_leg + leg1_foot)
leg1_toe_y = leg1_foot_y + lengthdir_y(foot_length,90 + leg1_thigh +leg1_leg + leg1_foot)

fakotza:

Japp precis! [blush]

haha 😛 haru nån sida att ladda upp på eller så? bifoga på UM sidan kanske? [crazy]


   
SvaraCitera

CharliesName:

haha 😛 haru nån sida att ladda upp på eller så? bifoga på UM sidan kanske? [crazy]

Vette fan googlade på något upload grej får se om de funkar.

http://www.turboupload.com/fyz156we93pf/Dog_Tags.zip.html

Jag har aldrig orkat göra klart spel detta är väl närmaste jag gjorde de för 5 årsen som skolarbete.


   
SvaraCitera