Aviseringar
Rensa alla

Håller ungdomen verkligen med Greta Thunberg...


Ämnesstartare

...eller klimatstrejkade ni bara för att få slippa skolan? Jag frågar er som är runt 15-16 år. Svara ärligt nu också. Har svårt att tro att små barn skulle vara så engagerade i klimatfrågor. Utom just hon då. Det här är ett experiment som jag utför för att se om generationen efter min har blivit smartare vilket för övrigt vore fantastiskt.


   
Citera
Haien

Nej vi skämtar bara om henne


   
SvaraCitera

Gick inte på strejken men håller med henne ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:
Nej vi skämtar bara om henne

Varför? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bryr mig om miljön men har helt andra idéer för hur man ska rädda den.

Har inte lyssnat mycket på det hon har sagt men det verkar väldigt simplificerat och inte direkt några lösningar på riktigt, typ: "vi behöver minska koldioxid utsläppen", "vi behöver äta mindre boskap produkter".


   
SvaraCitera

Nej jag håller inte med henne alls, blev attackerad av massa sura mammor på facebook när jag skrev hur idiotiskt det var att skolka ifrån skolan varje fredag. ;(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar inte Greta Thunberg. Håller inte alls med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SnosmumrikeN:
Nej jag håller inte med henne alls, blev attackerad av massa sura mammor på facebook när jag skrev hur idiotiskt det var att skolka ifrån skolan varje fredag. ;(

Man vinner aldrig oavsett vad man säger i detta landetSover


   
SvaraCitera

Greta vem? Har sett en liten klick esteter här i Östersund sitta å strejka.


   
SvaraCitera

jag håller inte med greta och jag gillar henne inte ens hon är ett barn visst men att bete sig som en gud framför andra då är det något stort fel och då bör man låsas in på mentalsjukhus och sen ska hon till USA och lite sånt hur fan ska hon komma till USA? ska hon simma hela vägen till USA för hon kan inte ta flyget eller båt då är det mycket koldioxid som släpps ut 


   
SvaraCitera

Jag har nu skolkat i flera veckor från skolan...

i alla fall, nej, jag deltog inte i strejken, för jag håller inte med Greta Thunberg

om ni vill, lyssna på mitt sommarprat (som blev förbjudet av vår svensklärare!!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är jag betydligt äldre än de 15 - 16-åringar som åsyftas men det är ju bara ett antal år sedan jag själv var i den åldern så jag kan ju sätta mig in i hur denna åldersgrupp tänker. Jag tror att yngre rent allmänt är tämligen trötta på gamla gubbar (och kärringar) som Putin, Trump, Jinping, Macron, May m fl som många gånger ger blanka fan i miljön. Så plötsligt dyker en 16-åring upp från Sverige som vågar höja rösten mot etablissemanget och höjdarna som styr världen idag.  Då lyssnar ungdomarna och får en ny förebild. Ungefär på samma sätt som det är inom artistvärlden. Att Greta dessutom har blivit accepterad över hela världen, tom av Påve Franciskus, är naturligtvis ett oerhört lyft både för Greta, världens ungdomar och miljön. Kanske inte så oerhört stort inflytande för världspolitiken just idag, men vi får inte glömma bort att de gamla makthavarna är snart borta ur leken och då kommer den yngre generationen och tar över och då förhoppningsvis är det många av Gretas fanclub som får styra.

HEJA Greta - jag håller på DIG!  Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej jag är inte 15-16, det var ganska länge sedan jag var det. Men jag måste ändå säga att det fantastiska med Greta Thunberg är inte bara hennes klimatkamp, utan också att hon visar att om man tror på något och vill kämpa för något så ska man inte bara lägga sig platt och tro att man inte kan göra någon skillnad bara för att man är för ung och ingen lyssnar på en. Detta är något särskilt unga människor världen över behöver.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon borde dock sköta skolan först. Skaffa ett jobb och ha nåt att falla tillbaka på när hennes 15 minutes of fame är över. Jag pratar nu om personen och inte det ”globala fenomenet” som alla vita kränkta män ljuger om. Jag pratar om personen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knurra:
Hon borde dock sköta skolan först. Skaffa ett jobb och ha nåt att falla tillbaka på när hennes 15 minutes of fame är över. Jag pratar nu om personen och inte det ”globala fenomenet” som alla vita kränkta män ljuger om. Jag pratar om personen.

Släppte inte hennes mamma väldigt lägligt en bok typ en vecka efter Greta blev kändis i tidningarna?


   
SvaraCitera