Aviseringar
Rensa alla

Håller ungdomen verkligen med Greta Thunberg...


Alltså, jag känner att Greta blivit utnyttjad av politiker och andra vuxna. Till och med hennes egna mamma, som sagt, släppte sin bok. Hon har dessutom aspergers och jag hoppas efter allt detta att hon kommer kunna ta sig tillbaka till ett normalt liv, och speciellt inte att någon vuxen får henne att göra nånting som förstör hennes image. 


   
SvaraCitera

Knurra:
...eller klimatstrejkade ni bara för att få slippa skolan? Jag frågar er som är runt 15-16 år. Svara ärligt nu också. Har svårt att tro att små barn skulle vara så engagerade i klimatfrågor. Utom just hon då. Det här är ett experiment som jag utför för att se om generationen efter min har blivit smartare vilket för övrigt vore fantastiskt.

Jag är lika gammal som Greta, och jag klimatstrejkade enbart för att jag ville stå upp för klimatet och skapa förändring. Jag älskar Greta, och jag skulle säga att jag är väldigt engagerad i klimatfrågan. Jag gör så mycket jag känner att jag kan för att bidra till en hållbar framtid. Och jag skulle aldrig strejka bara för att få slippa skolan. Dock vet jag tyvärr vissa som gjorde det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nicknick:
Alltså, jag känner att Greta blivit utnyttjad av politiker och andra vuxna. Till och med hennes egna mamma, som sagt, släppte sin bok. Hon har dessutom aspergers och jag hoppas efter allt detta att hon kommer kunna ta sig tillbaka till ett normalt liv, och speciellt inte att någon vuxen får henne att göra nånting som förstör hennes image. 

Saken är ju den att tids nog blir hon irrelevant och vad ska hon då falla tillbaka på? Skolan först.


   
SvaraCitera

Knurra:

Saken är ju den att tids nog blir hon irrelevant och vad ska hon då falla tillbaka på? Skolan först

Hon tog ett års paus från skolan tror jag, men jag tycker inte ett år skadar så mycket. Bara hon håller igång och inte kommer bort från skolarbetet allt för mycket. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nicknick:

Hon tog ett års paus från skolan tror jag, men jag tycker inte ett år skadar så mycket. Bara hon håller igång och inte kommer bort från skolarbetet allt för mycket. 

Och bara ett år inte betyder en livstid. Och ja politikerna utnyttjar henne, helt klart.


   
SvaraCitera

jag kan berätta för eder att när de satte på Greta Thunbergs TED talk på engelsklektionen, gick jag ut ur klassrummet för att jag blev så arg.


   
SvaraCitera

123fendas:
jag kan berätta för eder att när de satte på Greta Thunbergs TED talk på engelsklektionen, gick jag ut ur klassrummet för att jag blev så arg.

Nice.


   
SvaraCitera
Haien

Lav:

Varför? 

Även om vi är medvetna om klimatet och problemet så känns det som att de flesta tycker att hon är lite fånig. Vi säger väl mest skämtsamt  saker som "nu kommer Greta och tar dig" när vi gör något mindre bra för naturen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
jag kan berätta för eder att när de satte på Greta Thunbergs TED talk på engelsklektionen, gick jag ut ur klassrummet för att jag blev så arg.

Du gjorde rätt


   
SvaraCitera

tycker hon gör bra nytta av hennes plattform.


   
SvaraCitera

Knurra:
...eller klimatstrejkade ni bara för att få slippa skolan? Jag frågar er som är runt 15-16 år. Svara ärligt nu också. Har svårt att tro att små barn skulle vara så engagerade i klimatfrågor. Utom just hon då. Det här är ett experiment som jag utför för att se om generationen efter min har blivit smartare vilket för övrigt vore fantastiskt.

jag skiter i miljön men jag gör allt för att slippa lektioner. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensamvarg:

jag skiter i miljön men jag gör allt för att slippa lektioner. 

Det ante mig


   
SvaraCitera