Aviseringar
Rensa alla

Hallon eller Halebop?


Ämnesstartare

Hej! Jag kan inte välja mellan Hallon och Halebop. Enligt denna sida så är Hallon och Halebop och även Mybeat favoriterna bland alla mobilabonnemang. Tänkte kolla med någon här vilket abonnemang jag borde välja.
Tacksam för svar! 


   
Citera
Ämnesetiketter
Mumzel

Andvänder Hallon just nu. De har alltid bra deals


   
SvaraCitera

Tele2


   
SvaraCitera

Hej! Om ni är ute efter ett stabilt abonnemang utan några som helst dolda avgifter så vill jag bara tipsa om Vimla!
Vimla går under telenors nät och är väldigt pålitligt (bra täckning) och kostar för mig som redan tipsat 3personer 70 kr/månaden.
Om ni blir medlem via min länk (*REKLAM*) får ni 10kr rabatt för VARJE framtida månadsfaktura och även jag *Win-win*. Det är de som gör vimla så himla bra! Och även att surf,samtal/sms som inte används under månaden sparas vidare tills det går åt.
Det här är inget samarbete med vimla men jag tycker att det är så bra. Har aldrig betalat mer än 70kr varje månad och då har jag 2GB surf 60 samtal 600 meddelanden.
Hör ofta från mina vänner som har 3, Telia, tele2 att de kan betala upp till 6,7-800kr i månaden vilket är helt skrattretande, Och det är oftast då dolda avgifter.
Vimla har heller ingen uppsägningstid så ni kan säga upp närsomhelst. Just nu har dom ett erbjudande på 22GB för 150 kr/mån i tre månader, du kan alltså spara 66GB och sedan byta till t.ex 2GB surf/mån abonnemanget superenkelt!
Men klicka in på min länk och kolla för er själva -> *REKLAM*


   
SvaraCitera

Mumzel:
Andvänder Hallon just nu. De har alltid bra deals

Eller hur, hade förut tre som abonnemang men de är för dyra! Tror hallon och vimla har ungdomrabatt, köpte hallon från REKLAM och fick lite billigare för jag är under 18 🙂


   
SvaraCitera
alien

Internet dvs stationär dator och laptop via Hallon. 100GB för 250 kronor i månaden och de första 3 månaderna för 150 kronor i månaden.

Ringer och SMS-ar gör jag via Comviq Standard, Halebop Go och Wifog Zero. Har 3 olika telefoner och tre olika SIM-kort.

Surfar aldrig via mobilerna utan all surf går via datorer. 


   
SvaraCitera

billiam: Hej! Jag kan inte välja mellan Hallon och Halebop. Enligt denna sida så är Hallon och Halebop och även Mybeat favoriterna bland alla mobilabonnemang. Tänkte kolla med någon här vilket abonnemang jag borde välja.
Tacksam för svar!

Du bör nog även ha i åtanken vad operatören har för täckning. Bor du i en storstad så är väl täckningen god men bor du inte i en större stad så tänk på att inte alla operatörer har täckning för 4G LTE. Kanske inte ens 3G UMTS eller 2G GSM och definitivt inte 5G NR.


   
SvaraCitera

Wifog Zero är Gratis!  Tumme upp


   
SvaraCitera

Läs gärna artikeln på denna sajts ( https://www.billigamobilabonnemang.se/ ) startsida för att få bra information kring att välja mobilabonnemang. Läste den själv innan jag köpte Vimla. Fullt av bra tips på vad man ska tänka på.


   
SvaraCitera

Hallon kör via operatören "3" och Halebop kör via operatören Telia. Både Hallon och Halebop är lågprisvarianter av 3 och Telia men går i samma hastighet. Supporten är däremot inte mycket att hurra för. 


   
SvaraCitera

Båda gångerna som jag bytt abonnemang senaste 2 åren har jag gått via Abonnemangsjakt. Samtliga operatörer listade inklusive aktuella erbjudanden. Sist blev det iaf Vimla. 


   
SvaraCitera
Yetset

Mobilabonnemanget rekommenderar Fello istället för Halebop. För mig som ofta är på landsbygden är det tyvärr inget alternativ att välja en operatör som inte använder Telias nät. Telia går bort (dyra) och Hallon pga deras nät inte riktigt har den täckningen jag behöver. Kommer byta från Telia till Halebop eller Fello, men lutar åt sistnämnda.


   
SvaraCitera

Har använts tre  i snart fyra år och hade hallon i fem år samma internet utgivare så funkar skitbra båda delarna då tre är stora syster till hallon och äger 50%av hallon och då hallon ska va samma kvalitet fast läge pris


   
SvaraCitera

Yetset: Mobilabonnemanget rekommenderar Fello istället för Halebop. För mig som ofta är på landsbygden är det tyvärr inget alternativ att välja en operatör som inte använder Telias nät. Telia går bort (dyra) och Hallon pga deras nät inte riktigt har den täckningen jag behöver. Kommer byta från Telia till Halebop eller Fello, men lutar åt sistnämnda.

Som någon skrev ovanför - Halebop är Telias lågprisversion och kör naturligtvis via Telias vanliga 2G, 3G, 4G och i förekommande fall 5G nät. Där Telia har täckning har självklart även Halebop EXAKT SAMMA täckning och hastighet.
Fello däremot startades av två studenter i Göteborg men köptes 2020 upp av Telia så idag går även Fello över exakt samma nät som Telia och Halebop. Så idag är det INGEN - OBS INGEN skillnad mellan Telia, Halebop och Fello. Åtminstone inte vad beträffar täckning och hastighet. Däremot är det självklart skillnad både i pris och suppert mellan de tre men det är en helt annan sak.

FELLO: Storyn bakom Fello

jimwolvi:
Har använts tre  i snart fyra år och hade hallon i fem år samma internet utgivare så funkar skitbra båda delarna då tre är stora syster till hallon och äger 50%av hallon och då hallon ska va samma kvalitet fast läge pris

3 äger såvitt jag känner till 100% av Hallon på samma sätt som Telia äger Halebop och Fello och Tele2 äger Comviq. Det är helt enkelt bara lågprisbolag som vilar under resp moderbolag. Största skillnaden är supperten som i dotterbolagen är sämre än i moderbolagen. Därav ett lägre pris!


   
SvaraCitera

Oavsett om du väger mellan Hallon, Halebop eller någon annan operatör så glöm inte särskilda erbjudanden. Kikade på Abonnemangsjakt för att se både till exempel ungdomserbjudanden och studenterbjudanden. Går att spara en hel del om man tillhör nån av kategorierna och då är det dumt att avstå.


   
SvaraCitera