Aviseringar
Rensa alla

Halloween någon?


Ämnesstartare

Gå runt i stadsparken bärandes på ett högt kors prydd av dödskallar och iklädd en mörk skrud?


   
Citera
Ämnesstartare

Gjorde någon det eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Gjorde någon det eller?

Nej, men det skulle kunna locka. Om man vill starta en ny tradition. Jag vill till exempel att det ska finnas pumpor och levande ljus runt om i stadskärnan Södertälje. Eventuellt träd som är prydda med dödskallar och ben och dylikt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Om man vill starta en ny tradition

Låter väldigt osvenskt. Säker på att du vill föra in osvenska traditioner i Sverige? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är på.

Fast inte i Södertälje.


   
SvaraCitera

Arazoid:

iklädd en mörk skrud?

*Burka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör du det, lättare att hitta er nationalister då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Låter väldigt osvenskt. Säker på att du vill föra in osvenska traditioner i Sverige? :s

Härstammar faktiskt från en gammal keltisk tradition.

:

Samhain (högtid)
Från Wikipedia
Hoppa till: navigering, sök

Samhain uttalas (/ˈsaʊn eller /ˈsɑːwɪn/[1]; irländskt /ˈsˠaunʲ/ är namnet på månaden november på några keltiska språk. Den skotsk-gäliska stavningen är Samhainn eller Samhuinn (för festen), eller an t-Samhain (för månaden). Samhain är en keltisk skördefest där man firade sommarens slut, och som ofta ses som det keltiska nyåret. Man trodde att gränsen mellan vår värld och de dödas värld var som tunnast under denna tid. Festen började den 31 oktober.

Samhain är också den viktigaste wiccanska högtiden, och är tillägnad de dödas själar. Denna högtid är den första av de åtta i det Wiccanska året.

Idag firas Halloween samma dag som Samhain. Den kristna högtiden Allhelgonadagen äger rum 1 november och liknar Samhain.

http://sv.wikipedia.org/​wiki/Samhain_%28h%C3%B6gtid%29


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Härstammar faktiskt från en gammal keltisk tradition.

Med andra ord, inte svensk kultur.
hmm hmm Hmmmmmmm 😉
sviker du ditt land?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Med andra ord, inte svensk kultur.
hmm hmm Hmmmmmmm 😉
sviker du ditt land?

Och Vavrá Suk är inte ett svenskt namn:

:

Det är självklart inte bara vanliga människor och vi nationella som gör skillnad på invandrare och invandrare. När Mona Sahlin säger att Mohammed ska få arbete före Svensson, så är det knappast en tjeck eller nederländare hon menar, utan just en "Mohammed". Det är knappast så att jag skulle kunna få jobb på ett ställe för att "öka den etniska mångfalden". Idag måste varje större arbetsplats ha en "mångfaldsplan", men vissa är mer "mångfaldiga" än andra. Nej, för Mona Sahlin är jag inte tillräckligt mycket invandrare - hon vet precis vilka som är de "riktiga invandrarna" - de som ska prioriteras, kvoteras, skyddas mot hets, få skadestånd osv.

​ http://www.nd.se/artiklar/2010/09/%E2%80%9Dv%C3%A1vra-suk%E2%80%9D-%E2%80%93-aer-det-​svenskt.aspx


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, jag firar inte kristna högtider


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Det som är svenskt avgör svensken som väljer frivilligt vad denne vill skapa eller ta till sig,

Så ifall majoriteten av svenskarna anser att alla invandrare är precis lika mycket svenskar, så får SD det jävligt svårt att hitta syndabockar alltså? Fast nä, nu är jag lite ute och cyklar. Det skulle ju faktiskt gå ifall de döpte om sig till "Sverigedemokraterna de blonda" eller dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förövrigt, förbjud Halloween


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Så ifall majoriteten av svenskarna anser att alla invandrare är precis lika mycket svenskar, så får SD det jävligt svårt att hitta syndabockar alltså? Fast nä, nu är jag lite ute och cyklar. Det skulle ju faktiskt gå ifall de döpte om sig till "Sverigedemokraterna de blonda" eller dylikt.

Jag är inte Sverigedemokrat. Eftersom dagens samhälle är byggd som den är, att folk inte kan kritisera invandringen det minsta utan att kallas rasist, då förvånar det mig knappast att folk kommer och säger så. Samtidigt så flyr tusentals svenskar för att det inte går att bo i invandrartäta Södertälje, för att istället flytta till mer svensk homogena områden. Veckans första Sthlm City tidning gjorde en egen kartläggning på områden inom stockholms län och märkte områden där man visade hur många procent av män och kvinnor som kände sig otrygga osv, och det framgick att det bara var de invandrartäta områdena som folk kände sig minst tryggast på, majoriteten kvinnor. Platser som Skärholmen, Rinkeby, Södertälje, Tensta osv. Det säger en hel del.


   
SvaraCitera

Arazoid:

Det säger en hel del.

en hel del om vilken bild man har av dessa områden eftersom det generellt sett är "farligast" mitt i city, ingen koll på stockholm men har svårt att tro att det skulle skilja sig från någon annan stad.


   
SvaraCitera