Aviseringar
Rensa alla

Hamna på psyket


Ämnesstartare

Om man ska in på avdelning och stanna där under en längre tid, hur gör man med skolan då? Finns det speciell undervisning där, för man kan ju inte vara utan undervisning? :/


   
Citera

hört talas om sjukskrivning?


   
SvaraCitera

Är man så sjuk att man inte kan vara hemma är man troligtvis inte i skick för att koncentrera sig på någonting annat än att försöka må bättre


   
SvaraCitera

isola:

Är man så sjuk att man inte kan vara hemma

Hur sjuk är man då egentligen? riktigt djuk


   
SvaraCitera

isola:

Är man så sjuk att man inte kan vara hemma är man troligtvis inte i skick för att koncentrera sig på någonting annat än att försöka må bättre

ajt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol, det enda jag oroar mig över är mina betyg om jag nu ska in dit.
Om man inte får någon sorts undervisning så lär det ju gå åt helvete med dom.

Klart som fan jag kan koncentrera mig på det enda som kan ge mig hopp, en säker framtid.


   
SvaraCitera

Infraröd:

Hur sjuk är man då egentligen? riktigt djuk

Så stram som vården är så är det väl bara de som har schizofreni skov typ


   
SvaraCitera

Infraröd:

djuk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Är man så sjuk att man inte kan vara hemma är man troligtvis inte i skick för att koncentrera sig på någonting annat än att försöka må bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uh, ingen som har nåt svar ang. undervisning? Finns det sk. "psykskola"?


   
SvaraCitera

ladytron:

Uh, ingen som har nåt svar ang. undervisning? Finns det sk. "psykskola"?

Tror inte du riktigt har koll på vad "att vara inlagd" innebär

isola:

Är man så sjuk att man inte kan vara hemma är man troligtvis inte i skick för att koncentrera sig på någonting annat än att försöka må bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, jag har inte koll, det är därför jag frågar här. Det är inte omöjligt att vara kapabel att prestera inom skolarbete bara för att man ligger inne, så ja eller nej, finns det en sk psykskola?

Det finns f.ö olika avdelningar, en för de med svårare problem som just schizofreni, dit ska jag inte.


   
SvaraCitera

Du kan ordna så att du får läsa på distans. Du får undervisa dig själv så att säga. Det kanske går att få undervisning där oxå, men det har jag ingen aning om


   
SvaraCitera

Oroa dig inte, du är ännu ung. Förstår att du oroar dig för skolan men du kan alltid ta igen och det är inte kört för dig att få en framtid.. F13, du går i 7an? Du får ju inte ens betyg då! Och även om du gick i gymnasiet så går det att fixa 🙂

Gällande "psykskola" så vet jag inte, men jag skulle tippa på att något sånt inte skulle finnas. Kanske beror lite på hur pass sjuk man är, men ta och ring o fråga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man: Okej, tack för svaret. 🙂

ohYEA_: Jag ligger redan efter för att jag varit hemma flera veckor från skolan på grund av min ångest. Är rädd att hamna efter mer än vad jag är nu, känns redan som om det inte går att fixa till. Har koncentrationsproblem och svårt att ta tag i saken (att plugga då), men jag tror det skulle funka om jag fick specialundervisning på något sätt.

Men ja, ringa kan man ju alltid göra.

Tack för svaret.


   
SvaraCitera