Aviseringar
Rensa alla

Hamna på psyket


ladytron:

Lol, det enda jag oroar mig över är mina betyg om jag nu ska in dit.

Du är 13? Man går i sjuan då, och då har man ju inte betyg. Eller har du gått om ett år måntro?


   
SvaraCitera

ladytron:

Om man ska in på avdelning och stanna där under en längre tid, hur gör man med skolan då? Finns det speciell undervisning där, för man kan ju inte vara utan undervisning? :/

chattade med en tjej för länge sen som hade legat inne, hon sa att de hade skola där en timme om dagen typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smörgåsbord:

Du är 13? Man går i sjuan då, och då har man ju inte betyg. Eller har du gått om ett år måntro?

Dom tittar tillbaka på sjuan, och jag vill inte arbeta igen allting jag missade i sjuan när jag går i åttan.


   
SvaraCitera

ladytron:

Dom tittar tillbaka på sjuan

That's bullshit, lovar dig.


   
SvaraCitera

du går i 7an vem fan bryr sig, du går liksom inte på gymnasiet eller ett universitet.........................................................................​.......................................


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då återstår det faktum att jag inte vill arbeta igen allt jag missade i sjuan när jag börjar åttan. :]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladytron:

Om man ska in på avdelning och stanna där under en längre tid, hur gör man med skolan då? Finns det speciell undervisning där, för man kan ju inte vara utan undervisning? :/

Japp, det finns det på BUP iallafall och kallas därför också BUP-skolan. Ett väldigt tråkigt litet ställe där jag fick spendera en timme då å då när jag var inlagd. Plugga för dem var sudoku.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladytron:

Lol, det enda jag oroar mig över är mina betyg om jag nu ska in dit.
Om man inte får någon sorts undervisning så lär det ju gå åt helvete med dom.

Klart som fan jag kan koncentrera mig på det enda som kan ge mig hopp, en säker framtid.

Du kan ta ledigt utan problem. Du kan alltid fixa betyg på komvux. Dessutom så om du går i 7an eller 8an så gör det inget att du inte får betyg.


   
SvaraCitera

ladytron:

Om man ska in på avdelning och stanna där under en längre tid, hur gör man med skolan då? Finns det speciell undervisning där, för man kan ju inte vara utan undervisning? :/

Om man är så sjuk att man är inlagd på avdelning och behöver dygnet runt vård, så är man väl antagligen för sjuk för att studera.

Om man kan tänka så pass sammanhängande tankar att man kan läsa och så, tror jag inte ens man blir inlagd, det är ganska svårt.
Det ska va om man gjort självmordsförsök då, men annars har nog dom flesta tomtar på loftet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja de finns "psykskola" iaf där jag var 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På Sacchska slutenbup Fanns det en relativt duglig skolavdelning när jag låg inne där. De hade en trevlig lärare i Musik och Teknik som hette Åke. Det fanns en studiesal, med material för de teoretiska ämnena och ett litet musikrum, med aukustiska gitarrer, trummset och lite sånt krafs. Se till att du får dina skolböcker ditskickade så kan du hålla dig i fas.

Dock är ju personalbristen ett faktum inom slutenvården och du kommer inte iväg till skoavdelningen om det inte finns en vårdare på avdelningen som de kan avvara en timme...

Jag hade tur med den biten när jag var intagen, ett par gånger fick jag till och med komma ut på studiebesök och fritidsaktiviteter. T.ex fick jag besöka en konstfotograf som var bekant till ovannämnde Åke och en gång fick jag åka till Sickla och klättra på deras klättercenter.


   
SvaraCitera

ladytron:

Dom tittar tillbaka på sjuan, och jag vill inte arbeta igen allting jag missade i sjuan när jag går i åttan.

Jag blev underkänd i alla ämnen i 8an och skolkade för det mesta. Men jag fick hoppa till 9an iaf, och behövde aldrig läsa igen 8ans kurser.
I 9an fick jag G i allt och kom in på samhällsprogrammet, så för mej spelade iaf inte 8an någon roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

filuran:

Det ska va om man gjort självmordsförsök då

Hah.
Precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hör av dig till bup om du har frågor. Om du vill plugga så kommer de garanterat att hjälpa dig 🙂

Lycka till!


   
SvaraCitera

13år och ska läggas in, vad är det med dagens ungdomar?


   
SvaraCitera