Aviseringar
Rensa alla

Hamsa, Nazar, Baskania, Onda Ögat- Var hittar man sådana i Sverige?


Ämnesstartare

Skapade nyss en tråd som försvann så jag gör om det!

Det är så att jag är på jakt efter ett blått öga, som vissa kallar "skyddande ögat", som sägs skydda bäraren från "Onda Ögat".

Anledningen till att jag vill ha detta är många, jag är halvgrek och det är vida känt att greker uppmärksammar detta mycket, min flickväns familj är muslimer och i deras (och många andra både islam, judendom och kristendom) familj så är det tradition att bebisarna får ett litet smycke med detta för att de ska skyddas från denna ondska.

Så jag vill dels ha något som är typiskt för greker, något gemensamt smyckesgrejs med min flickvän, och något som kan se bra ut inför hennes föräldrar.

Dock hittar jag inte något fint någonstans på svenska sajter!
Jag har letat som en galning, så jag vänder mig hit där det kanske finns folk som har egna eller vet var man kan få tag på dessa?

Jag har hittat jättefina på utländska sidor men det kostar ju därefter.. sen all frakt och grejer.

Så vet ni någon sida, någon affär, eller känner någon som kan fixa något sånthär så skriv gärna!

Det typiska ögat ser ut såhär:
http://www.messagestogod.com/blog/wp-content/uploads/2009/08/the-evil-eye-turkey...

Men kan se lite trendigare ut:
http://njdiamonds.files.wordpress.com/2007/06/windowslivewriterevileyecharms-bfa...

Tack på förhand!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag hittade ett ställ med sådana i en asiatisk nudelbutik. Det var nog fräsig kvalité på dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är i Odenplan om du blir desperat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hhhh hh:

Jag hittade ett ställ med sådana i en asiatisk nudelbutik. Det var nog fräsig kvalité på dem.

Var bor du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den Vise:

Var bor du då?

Ja, Stockholmen. Odenplan i Stockholm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hhhh hh:

Odenplan i Stockholm.

Vad jobbigt, det är ju typ 4 timmar ifrån mig. xD
Finns en Odenplan här också .__. men inga kineser D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bump >.<


   
SvaraCitera