Aviseringar
Rensa alla

Hamsterspån


Ämnesstartare

Partycake:

Och är det din första?

Det är min första Roborovski hamster. Men jag har haft vanlig guldhamster och två ökenmöss. Jag har inga problem med att klappa min dvhamster eller något. Hon gillar inte att bli uppburen det är allt. Annars är hon hur lugn och gullig som hällst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Jaha ska du göra samma sak elr?

Jag skrev juh nyss att jag skulle köpa en till hamster. Tror du då att jag ska gör samma sak?? Tänk lite inann du skriver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cherry89:

Jag skrev juh nyss att jag skulle köpa en till hamster. Tror du då att jag ska gör samma sak?? Tänk lite inann du skriver.

Är du blind elr?

Cherry89:

Så hon kommer inte leva ensam länge. Möjligtvis redan nästa vecka köper jag en till från en annan kull.

Det är det bästa du kan göra om du vill ta dö på din hamster elr jo det fungerar om du köper en hane och det blir ju helt perfekt,sen tycker jag att du ska svara på allt jag skrev och inte bara det minsta![mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Är du blind elr?

Ne men du verkar vara det..

Sovande:

köper en hane

Du jag kan ta och säga dig jag ska faktiskt köpa en hane.
Va inte så jävla dryg. Du kan juh inte bara dra egna slutsatser och sen anklaga mig att jag ska ta kål på min hamster. Jag hade från första början tänkt köpa en han hamster från en annan djuraffär i annan stad.

Sovande:

sen tycker jag att du ska svara på allt jag skrev och inte bara det minsta

Och vafan ska jag skriva upp allt jag frågade i djuraffären. Vad fan vill du komma fram till?? Jag får svara på vad fan jag vill. och du har inget att tillägga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cherry89:

Du jag kan ta och säga dig jag ska faktiskt köpa en hane.
Va inte så jävla dryg. Du kan juh inte bara dra egna slutsatser och sen anklaga mig att jag ska ta kål på min hamster. Jag hade från första början tänkt köpa en han hamster från en annan djuraffär i annan stad.

Du verkar inte ha lästa på om hamstrar vadå ska du bil uppfödare
du kommer ha typ 10 st på minst en månad[mad][mad]

Cherry89:

Och vafan ska jag skriva upp allt jag frågade i djuraffären. Vad fan vill du komma fram till?? Jag får svara på vad fan jag vill. och du har inget att tillägga.

Set jag vill komma till är att du bord läsa lite om ett djur innan du handlar det!! Och även om du har läst så behövs det visst plugg på lite till.[mad]
Vadå tror du att djuret är en leksak,att försätta hamstern genom att köpa en kompis till den från en annan kan vara dödlig är det det du vill?[confused]

Cherry89:

Ne men du verkar vara det..

Hur?[no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

10 st på minst en månad

Dessutom lär honan dö av stress.. Lyckat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Praline:

Dessutom lär honan dö av stress.. Lyckat

[sad][rolleyes]]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Du verkar inte ha lästa på om hamstrar vadå ska du bil uppfödare
du kommer ha typ 10 st på minst en månad

Har jag sagt att jag ska bli uppfödare??
Svar: Nej.
Men jag vill att min hamster ska skaffa ungar. Men det är klart som fan man läser på.

Sovande:

Set jag vill komma till är att du bord läsa lite om ett djur innan du handlar det!! Och även om du har läst så behövs det visst plugg på lite till.
Vadå tror du att djuret är en leksak,att försätta hamstern genom att köpa en kompis till den från en annan kan vara dödlig är det det du vill?

Jag har haft djur förr. Så jag är ingen gröngöling. Jag undrade bara vad som behövdes för spån i hamsterns bur. Det var det ända jag var riktigt osäker på. Och varför skulle jag vara så dum och vilja att min hamster skulle dö för?? Du är juh sjuk. Jag förstår inte vad du vill komma till. Men det låter nästan som om du vill att det ska låta som att jag vill ta kål på min hamster. Men då hade inte jag lagt ut dom pengarna jag har gjort för att få henne att må bra.

Nu skiter jag i dig. Hej då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cherry89:

Har jag sagt att jag ska bli uppfödare??
Svar: Nej.
Men jag vill att min hamster ska skaffa ungar. Men det är klart som fan man läser på.

Ja vad ska du göra när du har fått en kull? döda pappan?

Cherry89:

Det var det ända jag var riktigt osäker på

Okej?

Cherry89:

Men det låter nästan som om du vill att det ska låta som att jag vill ta kål på min hamster. Men då hade inte jag lagt ut dom pengarna jag har gjort för att få henne att må bra.

Nu skiter jag i dig. Hej då.

Jag tycker bara inte att du har läst på så bra[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cherry89:

Men jag vill att min hamster ska skaffa ungar

Varför tycker du att just din hamster är kvalificerad nog för att få ungar?
Dessutom vet du ju inget om hennes bakgrund, vad det finns för sjukdomar och mentalitet hos syskonen, föräldrarna, föräldrarnas föräldrar osv. Så du har ingen aning om vad det är du kommer få för ungar.

Har du ens några köpare?
Om du inte får ungarna sålda vad gör du av dom då?
Har du råd att isåfall underhålla kanske tio hamstrar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Praline:

Dessutom vet du ju inget om hennes bakgrund

Jag har än så länge haft henne i 4 dagar så jag vet inte så mycket om henne. Men skulle jag ångra mig om ungar så köper jag en till tjej ifrån hennes kull så får hon en syster.
Nej jag vet inte något om hennes bakgrund.

Praline:

Har du ens några köpare?
Om du inte får ungarna sålda vad gör du av dom då?
Har du råd att isåfall underhålla kanske tio hamstrar?

Ja jag har faktiskt väldigt många köpare. Eller köpare och köpare. Jag tänker skänka bort några och sälja några. Om jag inte får ungarna sålda så skänker jag dom till djuraffären och det vet jag redan att jag får för jag har frågat. och ja jag har råd att underhålla alla ungar.

Praline:

Så du har ingen aning om vad det är du kommer få för ungar.

Men det har typ ingen. Även om jag skulle köpa en dvhamster hos en uppfödare så skulle jag inte få så mycket bakgrund. Så man har igentligen ingen aning om hur ungarna kommer att vara osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cherry89:

Men det har typ ingen

De där är ju bara skitsnack. Om man köper en ordentligt uppfödd hamster får man oftast t.o.m. träffa släktingar till den och får någon slags stamtavla som man kan följa och kolla upp så alla är friska och trevliga i lynnet och blivit gamla.
Om man vet de och hamstern har de där lilla extra som gör att hon är något att avla på så VET man ju att man kommer få BRA ungar. Inte bara gulliga ungar till vem som helst.

Det finns redan tillräckligt med hamstrar som behöver hem..

Cherry89:

skänker jag dom till djuraffären

Kul, med tanke på att djuraffärer säljer sina djur till vem som helst så kan de lika väl komma till någon som tycker de är kul att plåga hamstrar som hos världens bästa ägare.
De visar ju lite att du faktiskt inte bryr dig om var din avel gör för hamstervärlden.


   
SvaraCitera

Cherry89:

Jag tror ej på detta.

Alla gnagare, med undantag för guldhamstern, skall, enligt jordbruksverkets författningssamling L80, hållas i par eller grupp.
Det är olagligt att hålla dvärghamstrar solitärt.

Cherry89:

Jag tror inte okunniga skulle få jobb på en djuraffär om dom inte kan något om djuren.

Det finns ingen lag på att de anställda skall vara utbildade, det är dock en rekommendation.

Cherry89:

Efter som dom tar mycket plats. I så fall så skulle hälften av alla kaninägare bryta mot den lagen.

Det finns ingen lag som säger att kaniner skall hållas i par eller grupp, kaniner är förövrigt kolonidjur och bor i naturen inte i samma håla som andra kaniner - således bör de heller ej dela bur med andra djur.

Ang. spånet så anser jag att papperspellets, så som Toa-lätt, är det bästa för hamstrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Praline:

De visar ju lite att du faktiskt inte bryr dig om var din avel gör för hamstervärlden.

Jo jag bryr mig faktiskt. Men har köpt just nu en till tjej hamster ifrån samma kull. Så nu är hon inte ensam längre.

Imoon:

Det finns ingen lag som säger att kaniner skall hållas i par eller grupp,

Det står faktiskt i länken som någon skickade på sida 1.

Imoon:

Ang. spånet så anser jag att papperspellets, så som Toa-lätt, är det bästa för hamstrar

Har redan köpt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cherry89:

Det står faktiskt i länken

Nej, det du syftar på gäller gnagare, vilket kaniner inte är.


   
SvaraCitera