Aviseringar
Rensa alla

Han är för blyg!


Ämnesstartare

Jag och min kille har ett litet problem, eller jag tycker det är ett problem iaf.

Det är så att jag är en väldigt kärleksfull och oblyg person medans han är helt tvärtom. För när han och jag är med en grupp människor behandlar han mig helt annorlunda. Han behandlar mig som en kompis istället för en flickvän och det börjar jag bli less på. Han kan inte ens ge mig en puss på kinden, hålla mig i handen eller krama om mig utan att känna att alla blickar ligger på oss, han är väldigt blyg!

Men när vi är ensamma så är han väldigt kärleksfull och oblyg. Men annars är han väldigt dålig på att visa kärlek och uppskattning för att jag finns där för honom. Jag känner att han är osocial mot mig och oftast väljer han sina kompisar eller sporten framför mig. Men jag vet att han älskar mig väldigt mycket!

Det är bara det att jag också är hans första förhållande så han är inte direkt van vid hur man ska vara i ett förhållande och så är han som sagt blyg!

Jag har pratat med honom om vad jag tycker om det här men då blir han bara sur och det leder bara till att vi bråkar och det orkar varken han eller jag. Jag har sagt till honom att bråk kan vara nyttigt i ett förhållande och att det går upp och ner ibland. Men han blir så less på våra bråk att han hotar med att göra slut.

Så nu vågar jag inte klaga över någonting i vårt förhållande som verkar dåligt eftersom jag inte vill att han ska göra slut. Det känns som att han inte riktigt orkar kämpa för att vårt förhållande ska fungera ibland men ändå älskar han mig så otroligt mycket!

Och eftersom jag blir så less på honom att han inte kan visa kärlek till mig runt folk så går jag till mina killkompisar och är med dem istället. (Jag bara är med dem och kanske ger en kram eller så men inget mer) Men han blir otroligt svartsjuk när jag gör så mot honom. Och det är som ett litet straff från mig när han vägrar ge mig kärlek och när jag gör så mot honom blir han ännu mer osocial mot mig! Det blir som en ond cirkel av det hela.

Det var mycket värre förut men nu börjar det bli bättre eftersom vi har pratat om det. Men jag vill verkligen att han ska våga mer och släppa sin blyghet men jag vet inte vad jag ska göra?! Förut vågade han inte ens vara med mig runt folk så han har gjort väldigt bra framsteg. Nu är det bara det här problemet kvar egentligen. Hur tycker ni att jag ska göra? Kanske lite svårt att ge bra råd här, men skulle iaf vara tacksam för något!

Bara seriösa svar, tack!


   
Citera

Ålder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han är 16år och jag är 15år.


   
SvaraCitera

han kanse e blyg över att ha sin tjeje med sig runt sina kompisar.. :/


   
SvaraCitera

Acceptera honom som han är [smile]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Acceptera honom som han är

jaa det e klart man ska men han kanse inte e redo för ett förhollande ??


   
SvaraCitera

Han bör kunna tala sansat om det där, annars är han undermålig som existerande varelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Acceptera honom som han är

Jag har sagt till honom att jag älskar honom som han är. Men ingen är ju perfekt och eftersom jag ibland inte anser att vårt förhållande fungerar när han gör såhär mot mig så måste vi ju kompremissa. Men han verkar ju inte vilja göra något för att förbättra vårt förhållande!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag2:

jaa det e klart man ska men han kanse inte e redo för ett förhollande ??

Det har jag också funderat på. Men liksom han har ju gjort jättebra framsteg och nu är det egentligen bara det här kvar men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det.


   
SvaraCitera

LinaBlondina:

Det har jag också funderat på. Men liksom han har ju gjort jättebra framsteg och nu är det egentligen bara det här kvar men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det.

okej men det e ju bra att ni gör framsteg ... ni får ge det litte tid o vara med varan mycket o sen kan du vissa för hans kompisar att du gilllar han..[y]


   
SvaraCitera

Vissa människor trivs inte i att gå runt och vara alldeles kära och puttinutttiga offentligt. Det är inte så mycket att göra åt. Är det så viktigt för dig att ni måste göra det? Var lite mer avslappnade när ni är med vänner, men lite mer intima när det bara är ni två. Om inte annat så lär era vänner uppskatta det, för själv hatar jag att umgås med par som är så OMG VI E TJERA TITA PO OSS NU VI PUSSAS


   
SvaraCitera

LinaBlondina:

Men han verkar ju inte vilja göra något för att förbättra vårt förhållande!

Gör slut då, ni kommer ju knappast att vara ihop resten av livet ändå och om du är så missnöjd med situationen och han inte vill göra det bättre - varför stanna kvar då?


   
SvaraCitera

Hångla upp honom mot väggen när ni är på stan! [badgrin]

Nämen ärligt talat. Han kan ju inte igga dig in public och sen bli svartsjuk över en kram. Säg att du måste få kramas ibland och om han är såpass fjollig att han inte kan krama dig bland folk, så får du helt enkelt krama dina killkompisar. Litar han inte på dig, eller?

Btw, om han nu är så blyg, hur blev ni tillsammans?


   
SvaraCitera

Liknar den positionen jag är i.

Såhär... att han är blyg/nervös/stressad när han är med andra kan man träna på... Men genom det kanske han behöver fixa det själv.

Det finns flera sidor som beskriver hur man tränar detta, Jag tycker att det är du som hotar genom att säga att "då umgås jag mera med mina killkompisar" finner det som nästan utpressning... Varför säga det om det är så "oskyldigt" som du får det att låta?

Iaf, man håller ihop om man älskar varandra och det tror jag att ni gör, människor växer och lär sig genom tiden... det blir bättre.

Dold text: (dock inte för mig för jag verkar redan vara dömd) ;o


   
SvaraCitera

Nintendo:

varför stanna kvar då?

För att det är jobbigt att göra slut och för att hon älskar honom?


   
SvaraCitera