Aviseringar
Rensa alla

Han är spännande


Ämnesstartare

Till att börja med vill jag bara prata med någon i samma situation, få ordning på mina känslor och få seriösa råd på hur jag ska gå till väga. Oseriösa svar kan ni hålla för er själva.

Jag går första året på gymnasiet, jag har pojkvän sedan 3 år tillbaka. Jag älskar verkligen honom och skulle aldrig kunna vara otrogen eller såra honom. Han är det bästa i mitt liv.

Men när jag började på gymnasiet fick jag syn på en annan kille, ett år äldre, en annan linje och knappt några gemensamma vänner. Han var så fin. Han var speciell och det tycker jag fortfarande. Jag skulle bara vilja lära känna honom, men jag är blyg och vågar knappt säga hej.

Tanken på mig med han är spännande, men ingenting jag skulle kunna gå vidare med i det verkliga livet. Men jag kan tänka på honom ibland när jag ska sova. Det känns fel med tanke på min pojkvän men ändå rätt.

Det är trots allt bara tankar, men jag vill bli av med dom. Vad ska jag göra för att sluta tänka på honom?

Har någon vart i samma situation?

Det känns som att jag misslyckades med beskrivningen på hur det är, men det blir inte bättre än såhär. Det skulle vara guldvärt att få ordentliga svar.


   
Citera

Gå på en såndär gymnasiefest, förutsatt att han är där med ett gäng kompisar. Drick 35 cl vodka. Gå fram till honom, berätta hur du känner. Slutar det bra har du en ny pojkvän. Går det dåligt, se till att spåra ur totalt och gör bort dig inför hans vänner. Gör gärna sönder saker och se till att spy eller kissa när dom ser dig.

Utan närmre förklaring kommer detta leda till att ni undviker varandra för all framtid.

Av erfarenhet vet jag dock att förhållanden påbörjade i högstadiet har en livstid på ungefär ett år från dess att du börjat gymnasiet. Så gör som tusentals tjejer innan dig och dumpa din högstadiekille!

Dold text: Hade du inte tvivlat skulle inte tråden finnas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är väl inget fel att tänka tankar? så länge du inte gör nåt du inte borde göra borde det väl vara lugnt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag bad om seriösa svar på mitt problem. Jag vill inte ha den här killen. jag vill ha min pojkvän, oavsett om han är den där "högstadiekillen", det är han jag älskar.

Så har ni inget bättre svar kan ni låta bli den här tråden.

Och jag vill inte tänka tankar. Jag tycker att det känns fel, jag vill bli av med dom.


   
SvaraCitera

jjjosse:

Och jag vill inte tänka tankar. Jag tycker att det känns fel, jag vill bli av med dom.

Lobotomi kanske, eller tänk inte på att inte tänka tankarna.


   
SvaraCitera