Aviseringar
Rensa alla

Han dissar mig


Ämnesstartare

daisy:

Prata med honom.
Och skaffa dig ett liv, det är inte bra att vara så beroende av någon annan. (menar inget illa=)

Näe vet 🙂 men lättare sagt än gjort i mitt fall:/


   
SvaraCitera

Det kanske är din desperation han märker av? Själv fungerar jag så att ju mer någon klänger på mig, ju mer vill jag ta mig därifrån. I kontrast till att ju självständigare någon är, ju mer respekt känner jag för personen och därmed också i många fall attraktion.
Så som tidigare nämnts, du kanske ska ge honom lite utrymme?

On a sidenote - det händer ofta att vad som i de flesta fall tolkas som kärlek eller desperation efter en annan människa, egentligen rör sig om en rädsla för att inte vara omtyckt/bli ensam när man inte själv valt det. Vilket i sig är en naturlig och hälsosamt egoistisk känsla. Just sayin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo men typ så det känns :S verkar bara inte kunna ta mig ifrån det. Ju mer han dissar mig desto mer rädd och desperat blir jag, som om han har någon sorts makt typ[crazy]


   
SvaraCitera

var glad för att du har någon istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

var glad för att du har någon istället

Kan ju inte vara det när jag hela tiden oroar mig för snart att inte någon längre. korkat jag vet och kunde jag göra något åt saken skulle jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På't igen bara.


   
SvaraCitera

Palla sådana personer. Varför kan han inte bara vara rak i ryggen och säga som det är? ogillar personer som undviker/ignorerar istället för att vara ärliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deku Link:

Palla sådana personer. Varför kan han inte bara vara rak i ryggen och säga som det är? ogillar personer som undviker/ignorerar istället för att vara ärliga.

Mm, förvirrar bara när han håller tyst[sad]


   
SvaraCitera

han kanske tycker du är "klängig" och vill vara ifred vissa dagar men inte riktigt vill säja det rakt ut


   
SvaraCitera

maarilyn:

Men liksom, vi har knappt varit tillsammans ett år och han säger hela tiden hur mycket han älskar mig osv

Man är inte nykär som inte kan hålla fingrarna ifrån varandra i evigheter. Ett förhållande innebär inte att man skall umgås jämt, då kvävs man till slut.

Han säger ju att han älskar dig och så, vad kräver du av killar egentligen?


   
SvaraCitera

Känner så igen mig så du anar inte! Speciellt biten med mobilen, man tar pp den hela tiden, hoppasHOPPAS på ett meddelande från Honom, men... Nope[sad] Beroende is the word! Men vet att det faktiskt går att komma över! [bigsmile] Försök att hitta någon aktivitet eller liknande som inte har någonting alls med honom att göra, skönt med en paus liksom[blush]

Och, tja... I en relation är man i olika perioder hela tiden. Han kanske är inne i en självständighetsperiod som inte direkt klickar med ditt "beroende"? [n] Försök att snacka med honom, det är det ända sättet att förstå honom på[cute]


   
SvaraCitera

maarilyn:

Kan ju inte vara det när jag hela tiden oroar mig för snart att inte någon längre. korkat jag vet och kunde jag göra något åt saken skulle jag

varför inte bara prata med killen om det. i ett förhållande ska man väl kunna prata om allt både motgångar och medgångar[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Man är inte nykär som inte kan hålla fingrarna ifrån varandra i evigheter. Ett förhållande innebär inte att man skall umgås jämt, då kvävs man till slut.

Han säger ju att han älskar dig och så, vad kräver du av killar egentligen?

Nej klart ett förhållande inte innebär att umgås jämt, och logiskt sett tröttnar man ju på varandra isåfall. Det är jag medveten om, men jag verkar inte kunna tröttna eller sluta vara nykär i människan, tänker på honom -hela- tiden osv. Blir jätteglad när han säger att han älskar mig, vill inte kräva mer av honom vilket jag inte gör. Mår bara jättedåligt av att inte höra från honom hela tiden, vilket jag inte visar för att inte skrämma iväg honom. Och vilket jag inte heller fattar varför. Måste typ ha någon sorts bekräftelse att han fortfarande gillar mig hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NeoSeymour:

Känner så igen mig så du anar inte! Speciellt biten med mobilen, man tar pp den hela tiden, hoppasHOPPAS på ett meddelande från Honom, men... Nope[sad] Beroende is the word! Men vet att det faktiskt går att komma över!

Jobbigaste som finns verkligen.. Ogillar mig själv för att jag håller på så också 😛 Känns som en omöjlighet att komma över men får väl fortstätta försöka :/


   
SvaraCitera

maarilyn:

Mår bara jättedåligt av att inte höra från honom hela tiden, vilket jag inte visar för att inte skrämma iväg honom. Och vilket jag inte heller fattar varför. Måste typ ha någon sorts bekräftelse att han fortfarande gillar mig hela tiden.

Låter ju ganska jobbigt, men du verkar iaf förstå ditt problem. Låter som att du har dåligt självförtroende, kan det vara så?


   
SvaraCitera