Aviseringar
Rensa alla

Han får kärleksbrev varje dag?


Ämnesstartare

ankzor:

"95 % av Sveriges befolkning skulle gråta om Johan palm stog på ett tak beredd för att hoppa ner . Om ni är dem 5 % som skulle skrika "HOPPA HOPPA HOPPA" så tar ni och kopierar denna kommentar och skickar vidare den. Tack"

Tror du har fått det hela omvänt. 95% skulle skrika HOPPA HOPPA HOPPA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Skickar kärleksbrev till Johan varje dag. [love]

Lovar att det är en person som skickar alla hans kärleksbrev. Evil. 😀

God Konsument:

Älskar Per mer:

Vem tusan är Per Grahn?

Chickfactor:

nej det gör jag inte men är avundsjuk för att jag inte får några[sad]

Kom mitt aldrig fram? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Kom mitt aldrig fram?

nej:C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ogillar ungen skarpt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad många oskulder han måste ha tagit. Tydligen måste man se ut som en transa och sjunga som en tjej för att få fitta.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Vem tusan är Per Grahn?

Civvare som föll i ett hål och skadade sig under ockupationsfestivalen i Lund. I media rapporteras om "Två skadade demonstranter och en skadad polis", alla tror typ att vi misshandlat en polis när han egentligen bara var lite klumpig och sådär dum i huvudet som poliser brukar vara. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahahaha snubben som skrev artikeln heter "Harry Amster" det är nästan... Harry Hamster xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

alla tror typ att vi misshandlat en polis när han egentligen bara var lite klumpig och sådär dum i huvudet som poliser brukar vara. 🙂

Hur var festivalen? 🙂 Media verkar helt rasande, hörde något från en centerpartist om att han ville slänga ut alla X) men ni verkar ju bemötas väldigt positivt ändå! hur tar lokalbefolkningen det, även om media hatar er? 🙂


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Hör du till en av dem som är kär i Johan Palm?

Nej jag,sen trodde jag att det var en tjej ibörjan haha[y]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Hur var festivalen? 🙂 Media verkar helt rasande, hörde något från en centerpartist om att han ville slänga ut alla X) men ni verkar ju bemötas väldigt positivt ändå! hur tar lokalbefolkningen det, även om media hatar er? 🙂

Festivalen var asbra, vi lyckades hålla icke-våldet helt, så när som på nån enstaka PET-flaska och nån puttade en snut med en flagga, trots att snuten bankade skiten ur oss. Jag är faktiskt förvånad över att det inte blev kravaller med tanke på det övervåld vi möttes av! =) Däremot tog vi ju inga hus under lördagen som det var tänkt, men vi tog två under söndagen. Men jag är asnöjd trots all skit vi fick i media.

En sak är dock säker, allt det lilla förtroende jag hade för snuten är helt dött. Jag har fan aldrig sett så grovt och oprovocerat övervåld innan. Helt sjukt hur de misshandlade folk uppe på taket t.ex.

Angående vanligt folk så har det typ blivit uppdelat i de som var där och såg hur det verkligen gick till, och de som satt hemma och läste bullshit i Sydsvenskan. Alla jag träffat som var där har varit på vår sida, min morsa ska t.ex. polisanmäla det grova polisvåldet trots att hon egentligen inte sympatiserade med oss från början.

Av de som inte var där så är det dock en hel del som tror att vi kravallade och vandaliserade som fan, jag fick en utskällning av min klass idag (går ekonomi så alla är MUF-fjantar) över att vi tydligen hade kastat gatsten och glasflaskor på polisen. Fattade inte vad de snackade om överhuvudtaget. [bigsmile] Haha.

Fast en del av de vuxna jag snackat med som inte var där har ändå varit positiva till det hela. Var en lärare som gratulerade mig idag. Jag var med typ nån sekund i Sydnytt men de klippte bort allt vettigt jag sa om polisvåldet och hur bra det var att vi höll vårt icke-våld, så allt jag säger är typ "aa ja e besviken över att vi inte fick ha roligt :'(". Verkar helt dum i huvudet för att de klippte om. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

icke-våld, så allt jag säger är typ "aa ja e besviken över att vi inte fick ha roligt :'(".

Media är allt bra härliga. Vi hade en demonstration mot att man utnyttjar djur för att bjuda på cirkusföreställningar - och de lyckades i media framställa oss som om vi var nazister eller något - det om något är duktig journalistik. Gissa om folk var arga på mig efter den demonstrationen "Hur kan ni tycka något så hemskt???" men de felciterade mig helt och fick det ju till och med till att jag sagt helt andra saker än jag hade sagt.

God Konsument:

En sak är dock säker, allt det lilla förtroende jag hade för snuten är helt dött. Jag har fan aldrig sett så grovt och oprovocerat övervåld innan.

Det är jättekonstigt. I luleå har de haft övningar inför kravaller, jag misstänker att ett hundratal MINST kommer vara där och förhindra all form av politisk frihet som existerar. Trots att vi är FREDSRÖRELSEN. De har nu bland annat beställt upp kravallutrustning, de har också pratat om att skaffa bussar så att de kan exportera bort alla demonstranter från området, kanske till och med innan demonstrationen börjat.

Tror att många poliser får en slänga av sadism eller något, när de har så fria händer som de har i sådana här situationer. Och polisen i norrland brukar vara väldigt lugn. När man ringer och vill att de ska ta bort ett tjugotal påtända knarkare som står vid valstugorna och skriker, så kan de inte göra något, men när fredsrörelsen vill visa sitt missnöje mot nato och deras övningar......?


   
SvaraCitera

Anarkandi:

media

Haha, fyfan. Jag tänker fan aldrig prata med media igen i alla fall, jag verkar typ som en liten dagisunge som fått sin fest inställd p.g.a. dåligt väder eller något. [bigsmile]

Anarkandi:

Det är jättekonstigt. I luleå har de haft övningar inför kravaller, jag misstänker att ett hundratal MINST kommer vara där och förhindra all form av politisk frihet som existerar. Trots att vi är FREDSRÖRELSEN. De har nu bland annat beställt upp kravallutrustning, de har också pratat om att skaffa bussar så att de kan exportera bort alla demonstranter från området, kanske till och med innan demonstrationen börjat.

De har börjat köra den Salem-taktiken inför stora grejer nu verkar det som. De kör bort folk och kallar dem "potentiella hot". En kille greps i Lund för "förberedelse för grov misshandel" för att han hade fyrverkerier t.ex., vilken jävla festival har man INTE fyrverkerier på liksom? [bigsmile] Och inför Salem greps ju folk för att de hade vita handskar, eftersom folk haft det under Ungdomshus-aktionerna i Köpenhamn.

Anarkandi:

Tror att många poliser får en slänga av sadism eller något, när de har så fria händer som de har i sådana här situationer. Och polisen i norrland brukar vara väldigt lugn. När man ringer och vill att de ska ta bort ett tjugotal påtända knarkare som står vid valstugorna och skriker, så kan de inte göra något, men när fredsrörelsen vill visa sitt missnöje mot nato och deras övningar......?

Snuten och borgarna avgudar ju NATO så det är väl klart? [bigsmile]

Min teori är typ att ju dummare grej de skyddar desto våldsamare och mer hårdhänta blir de. Nu i helgen skyddade ju polisen bostadsbristen liksom, tror det är jävligt jobbig situation så därför tar de i som fan och dunkar i sig att de slåss för demokratin eller något sånt trams för att kunna sova på nätterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Haha, fyfan. Jag tänker fan aldrig prata med media igen i alla fall, jag verkar typ som en liten dagisunge som fått sin fest inställd p.g.a. dåligt väder eller något. [bigsmile]

Det fungerar, alltså, jag har börjat lära mig att handskas med media på senare tid. Några knep jag har. Jag är bland annat väldigt vänlig och ärlig mot dem, jag är saklig och jag har inövat innan vad jag ska säga - och de kommer försöka få en att säga massa andra saker, men man ska bara hålla sig till det man vill lyfta fram, inte det de vill lyfta fram. En annan jättebra grej är att poängtera vad man vill lyfta fram så att de förstår, journalister är oftast hederliga och ärliga och kan man få dem att lova att vara sakliga och skriva det man sagt och så, så kommer de mest troligt göra det. Det bästa de vet är ju också när folk inte ställer upp på intervjuer i sådana här sammanhang - då har de fria händer att vara hur elaka de vill.

God Konsument:

Min teori

Jag vet inte. Tror inte de tänker riktigt så, men jag tror det är väldigt jobbigt att hantera sådana här situationer som polis, de flesta som blir poliser blir det ju för att de vill hjälpa till på något sätt från början, inte stå med sköldar och slåss mot demonstranter.

Måste dock titta på sätt för att gemensamt med polisen vara överens redan innan. Är man på samma nivå och har god kontakt med dem redan innan är det möjligt att de kommer vara lugnare, och är de lugnare lär demonstranterna också vara lugnare.


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

ja

Då är du ju nästan kär i mig också, eftersom vi är från samma håla : )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får hatbrev varje dag, känns bra.


   
SvaraCitera