Aviseringar
Rensa alla

Han får mig att känna mig pressad att ha sex


Säg åt han att han måste respektera att du inte riktigt vill ha sex än. Kan han inte acceptera det så ska du lämna han illa kvickt. 
Sex anser jag är något man kan börja ha när det gått ett tag/att man börjat lärt känna varandra bra. 


   
SvaraCitera

isola: Du gjorde jämförelsen med mat och att allt han gjorde var att försöka tillfredsställa sina behov när han indirekt våldför sig på henne.

Vi har olika intressen, hon vill bara inte ha det uppenbara svaret och försöker undvika sanningen (hon borde byta ut honom om hon inte är nöjd) det finns ett överflöd av killar och det är lätt att byta så varför hänga upp sig på en som inte delar samma intresse?
och att försöka ha sex med någon eller locka fram intresset som man går på dejt med berättigar inte våld, eller tycker du vi ska börja straffa folk med våld när deras intressen inte går enligt våra egna?


   
SvaraCitera

Pappbox:

Vi har olika intressen, hon vill bara inte ha det uppenbara svaret och försöker undvika sanningen (hon borde byta ut honom om hon inte är nöjd) det finns ett överflöd av killar och det är lätt att byta så varför hänga upp sig på en som inte delar samma intresse?
och att försöka ha sex med någon eller locka fram intresset som man går på dejt med berättigar inte våld, eller tycker du vi ska börja straffa folk med våld när deras intressen inte går enligt våra egna?

Du verkar inte se att försöka ha sex med någon som inte vill som våld utan att "försöka tillfredsställa sina behov". Och självklart ska man dumpa någon sådan, och nej det finns inte ett överflöd av killar man vill ha.


   
SvaraCitera

isola: Du verkar inte se att försöka ha sex med någon som inte vill som våld utan att "försöka tillfredsställa sina behov". Och självklart ska man dumpa någon sådan, och nej det finns inte ett överflöd av killar man vill ha.

Såvida det inte är fysiskt våld som utövas och det blir olagligt finns ingen anledning till att bruka våld
Finns överflöd iaf, sen vad man vill ha det är en annan sak


   
SvaraCitera

Var ärlig mot honom, säg att anledningen att du inte vill ha sex är inte för att han skulle vara för ful eller oattraktiv utan helt enkelt att du vill ta det lugnt med det hela. Att det kanske kommer nog nån dag, och att du vet att han är kåt på dig som du vill också ha sex men du vill känna det själv att du är nyfiken med att pröva på, att liksom det ska vara på bådas villkor.

Förstår han inte efter att han har sagt det, får jag tyvärr säga att man får nog befara det värsta att, han får vara med någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krossan:
Var ärlig mot honom, säg att anledningen att du inte vill ha sex är inte för att han skulle vara för ful eller oattraktiv utan helt enkelt att du vill ta det lugnt med det hela. Att det kanske kommer nog nån dag, och att du vet att han är kåt på dig som du vill också ha sex men du vill känna det själv att du är nyfiken med att pröva på, att liksom det ska vara på bådas villkor.

Förstår han inte efter att han har sagt det, får jag tyvärr säga att man får nog befara det värsta att, han får vara med någon annan.

Japp, sagt allt detdär :/. Dessutom tror jag aldrig han skulle anta att jag inte vill ha sex p.g.a. hans utseende, han är otroligt snygg och vet om det själv.
Men nu har jag i alla fall tagit beslutet att inte träffa honom mer och är i full gång med att tygla mitt dåliga samvete för att inte råka ringa upp honom i svaga ögonblick då jag av någon anledning glömmer allt som är fel... Ska lyssna på magkänslan denna gång och försöka att sätta mig själv före andra för en gångs skull 🙂


   
SvaraCitera

Jag tror det helt enkelt var så att ni började er relation på helt annorlunda villkor, att ni inte var i samma fas.  Och så kan det hända, då är det viktigt att precis som du säger att inte ge efter, för annars groas denna missförstånd ännu mer. Sanningen är det viktigaste, och du har säkert gjort allt du har kunnat 🙂 
Hoppas det går bra för dig i fortsättningen ! 🙂 


   
SvaraCitera