Aviseringar
Rensa alla

han gillar mig men jag gillar inte honom


Ämnesstartare

Min bästa kompis gillar mig men jag gillar inte honom.
Igår sa han att han älskade mig på riktigt och frågade om jag skulle kunna gå längre med honom , han sa också att jag är hans allt och att jag är det enda han tänker på.
Jag sa till honom att jag inte ser på honom som något mer änn en bästavän och att jag inte skulle kunna gå längre med honom.

Det känns som att detta kommer att påverka vår relation.
Sen känns det som att det kommer bli jobbigt för honom att umgås med mig nu när han vet att jag bara tycker om honom som vän.
Tror ni att detta kan förstöra våran vänskap ?
& är det någon annan som har haft liknande problem?

🙂


   
Citera

elinsimonsson:

Det känns som att detta kommer att påverka vår relation.

Självklart kommer det påverka er relation.
Tror att det viktigaste är att om du är helt säker på att du aldrig någonsin kommer vilja gå längre med honom, är att du inte ger honom några falska förhoppningar. Kan hända att ni just därför måste umgås mer sällan ett tag framöver för att han ska förstå att du menar allvar och inte bara spelar svårfångad eller nåt. Han måste repsketera hur du känner och lära sig att bearbeta det, samtidigt som du måste respektera hur han känner och försöka tänka ut hur du vill förhålla dig till det, och t.ex varken medvetet eller undermedvetet utnyttja honom för en massa gratis bekräftelse eller så.

Är ju skittråkigt att förlora en bra vän över en sådan här grej. Men ja, om jag vore du skulle jag ta det lungt med honom ett tag och inte umgås för mycket, men ändå tydligt visa att det fortfarande finns en god vänskap där som jag gärna behåller.


   
SvaraCitera

känner du att du inte kommer kunna bli mer än vän med honom, säg då det. Men ha försdtåelse för om han behöver mer space för att komma över dig ett tag.


   
SvaraCitera

oj glömde säga: ja, har varit i likande sits, dock sa han aldrig att han älskade mig, jag kände bara att han var intresserad av mig mer än som vän och då friendzonade jag kallt och bryskt upprepade gånger. det var jobbigt för några år sedna men idag är vi ganska nära och kan prata om allt 🙂


   
SvaraCitera

wtf :S, va många sånna här fall som kommer upp i min vardag nu då.

är i liknande sits (fast inte kärlek då) med en k0mpis. så kommer att läsa tråden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

läs på du bara ! 😉

men jag håller med er.
jag ska nog inte träffa honom på ett tag nu..låta hans känslor "svalna". Och ifall dom svalnar slipper vi att förlora varrandra som vänner eller bli mindre bra vänner.

Han ser det nog inte på det sättet , han vill träffa mig nu , han frågade tillochmed nyss ifall vi kunde träffas idag.
jag skulle aldrig kunna säga
-Jag vill inte träffa dig på ett tag eftersom att det kan förstöra våran vänskap eftersom att du gillar mig mer än kompis.
han hade tyckt att det va skittöntigt.
men jag ska iväg på semester i två veckor (åker om en vecka).
Han kommer att vilja träffas innan jag åker men det vill inte jag . vet inte om jag ska säga att jag inte vill träffa honom på ett tag , för det vill jag ju igentligen , bara det att det kanske gör det hela värre.

ska jag komma på ursäkter när han frågar om vi kan träffas (i denna veckan) eller vad ska jag göra ?

skrev lite krångligt men hoppas ni förstår [smile]


   
SvaraCitera

har varit i denna sits förut. det bästa min kärlek gjorde va att säga att han inte har något emot mig (var viktigt för mig att höra). men han va ganska tydlig med att inget skulle hända mellan oss.

han ringde ut mig ibland. det va också bra för mig. jag fick verklgien känna att jag inte var värdelös typ 😛 (om en viss um:are ser detta nu så kommer hon gå i taket, så vi får hoppas att hon ej ser!)

men jag fungerar som så att jag blir orolig för hur mina känslor kommer att uppfattas o tas emot av kompisen.. tar han det på ett bra sätt så blir jag glad. dock kanske svårare att komma över då..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så svarar ingen ..... [cute]


   
SvaraCitera