Aviseringar
Rensa alla

Han har kontakt med sitt ex.


Ämnesstartare

Hej alla därute.

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 4 månader, det är det längsta förhållandet som både han och jag haft, och jag trivs verkligen bra med honom. Om det inte vore för att han har kontakt med sitt ex. Han smsar med henne varje dag, och jag får inte alltid se smsen .. vilket gör att jag inte kan lita på honom. Jag har sagt "Döljer du något för mig" under dessa situationer. Men han skojar bara till det, med andra ord total ignorerar det.

Och så en dag när han skulle gå på toa, så lämnar han mobilen i sitt rum. Jag vet att jag inte borde, men nyfikenheten övervinner och där sitter jag och läser igenom hans inkorg och skickade sms.
Och det var lika bra de. Han har nästan bara sms från hans ex.
han har skrivit "sötnos" och massa annat .. inte alls kul ..
och han pratar om henne hela tiden. Om jag gör något fel t.ex så säger han "sådär skulle aldrig - gjort, osv osv .. jag börjar tröttna på det här.

Jag har inte sagt till honom att jag hittat smsen, han skulle bli flyförbannad för att jag snokat i hans mobil. Även fast han gör mer fel så är ju inte jag så mycket bättre själv. Så då vänder han troligtvis skiten mot mig.

Jag tänker på hans ex heeeela dagarna hela tiden.. Jag mår jättedåligt över det här.
Det känns som han träffar henne, och att dom har sex eller vad som hellst..

Vad ska jag göra? Jag är verkligen jättekär så dumpa honom vill jag inte.
Hur skulle du gjort? SNÄLLA HJÄLP MIG!
jag är kär i en idiot..


   
Citera

Bara för att han har kontakt med sitt ex betyder inte det att han gör nåt med henne. Många som har kontakt med sina ex =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg det till honom att du mår dåligt pga av att han har kontakt med sitt ex, och om han hellre pratar med henne varje dag och ser dig lida är han inget att ha 🙂


   
SvaraCitera

Klassar jag som mild otrohet ärligt talat.
Har varit med i en liknande situation, dock inte lika farlig. Konfronterade honom och var jävligt förbannad och riktigt ledsen.
Så gör det för fan. Sådär gör man inte.


   
SvaraCitera

Kan du inte fråga honom istället, kom på någon bra formulering som gett dig anledning att tro att han har känslor för sitt ex istället?

Han blir nog rätt pissed off när du för det första har snokat. Men sedan att du ställer honom mot väggen. Not good. [n]


   
SvaraCitera
Gifted

Liisah:

Vad ska jag göra?

Hm. svår situation. Hur tog det slut mellan honom och hans ex?

Jag kan tänka mig att om han dumpade henne, så känner han viss skuld, och hennes självförtroende är säkert sämst. Jag antar att han fortfarande vill vara hennes vän, så för att mildra effekten av att han är tillsammans med dig, så uppmuntrar han kanske sitt ex till att själv gå ut o leta reda på en ny...

Men, kan finnas 100 andra anledningar.


   
SvaraCitera

SUKOF:

Klassar jag som mild otrohet ärligt talat.

för att man är polare med sitt ex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liisah:

Vad ska jag göra? Jag är verkligen jättekär så dumpa honom vill jag inte.
Hur skulle du gjort? SNÄLLA HJÄLP MIG!
jag är kär i en idiot..

riktigt fulspel det där. Det är inte okej. Ställ ett ultimatum. Om det är dig han vill vara med så väljer han rätt.

Att smsa så konstant och skit är inte bra gjort av honom.


   
SvaraCitera

Stephen:

för att man är polare med sitt ex?

Om man kallar denne sötnos vill jag påstå det, ja.


   
SvaraCitera

Liisah:

Vad ska jag göra? Jag är verkligen jättekär så dumpa honom vill jag inte.
Hur skulle du gjort? SNÄLLA HJÄLP MIG!
jag är kär i en idiot..

Du är en trampolin. [y] Även kallad en "stege".
Han är inte nöjd med uppbrottet från exet och använder dig för bekräftelse och att komma uppåt här i världen.
Stor sannolikhet att det slutar riktigt illa för dig tyvärr. [sad]
Ställ ultimatum - hans beteende är inte okej och om han fortsätter sådär så kommer det gå åt helvete för dig.
Så enkelt är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har varit i ungefär samma situation.
förutom att jag VISSTE inte att min pojkvän pratade med sitt ex.
när jag fick reda på det, blev jag jävligt sårad och ledsen
och var så jävla nära på att göra slut, vi hade varit tsm i
7 månader, o han skrev inga trevliga saker till henne..
Men jag förlät honom, sa till han att säga upp kontakten,
han gjorde det. Visst, vi har varit tsm i 10 månader, och jag har
fortfarande jävligt svårt att lita på honom..
men älskar du verkligen honom, prata allvar med honom.


   
SvaraCitera

Liisah:

Om jag gör något fel t.ex så säger han "sådär skulle aldrig - gjort, osv osv .. jag börjar tröttna på det här.

Det låter... Ganska rötet av honom. Han borde faktiskt inte jämföra dig med sitt ex, åtminstone inte högt. [sad] Det spelar ju faktiskt ingen roll vad eller hur hon skulle gjort, eftersom det inte är henne som han är med just nu.
Säg åt honom att du tar illa upp och att han faktiskt bör sluta med det. Ingen gillar väl att bli jämförd med någon annan egentligen, speciellt inte ens pojkväns ex kan jag tänka mig. [sad]

Liisah:

Vad ska jag göra?

Prata med honom om det. På riktigt. Säg att du känner dig osäker och obekväm med deras kontakt, och be honom förklara hur det ligger till och vad de har för relation.
Du borde inte gå och hålla inne med det, för osäkerheten lär visa sig på något vis ändå, och säkert inte på något särskilt smidigt sätt.

Stephen:

för att man är polare med sitt ex?

Brukar du kalla din polare för "sötnos" och dölja sms från dem för din partner? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Liisah:

Vad ska jag göra? Jag är verkligen jättekär så dumpa honom vill jag inte.
Hur skulle du gjort? SNÄLLA HJÄLP MIG!
jag är kär i en idiot..

Ultimatum.

Antingen gör vi slut, eller så slutar du prata med ditt ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liisah:

Vad ska jag göra? Jag är verkligen jättekär så dumpa honom vill jag inte.
Hur skulle du gjort? SNÄLLA HJÄLP MIG!
jag är kär i en idiot..

Han tycker väl inte du är bra nog så han har henne som reserv. Han är ju lätt otrogen mot dig, varför annars vara med sitt ex.
Ägd. [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du är en trampolin. [y] Även kallad en "stege".
Han är inte nöjd med uppbrottet från exet och använder dig för bekräftelse och att komma uppåt här i världen.

sant


   
SvaraCitera