Aviseringar
Rensa alla

Han har seriöst men vill träffa mig oseriöst SAMTIDIGT! (O.B.S: långt inlägg)


Ämnesstartare

Jag träffade en kille som ett par gånger förra året och vi gick inte exakt hela vägen men nästan, sen gled det hela ut i sanden. Jag försökte glömma allt men förföljdes av tankarna och saknaden på honom så tillslut tog jag initiativ men han var "halvpå"= kylig men samtidigt försökte han undvika att vara otrevlig - tillskillnad mot superglad och framåt "när det var vi".

Tillslut öppnade han upp sig, jag fick veta att han träffat någon seriöst nu i några månader MEN att han kan tänka sig att träffa mig för "någon enkel oseriös grej" eftersom han säger att jag är het. Han vet om att jag är seriös, men han vill ju inte satsa på det nu eftersom han säger att han redan har det med henne. Dock vet jag inte hur jävla seriöst det låter att han dejtar henne och kan tänka sig att träffa mig vid sidan av(?) - det är ju nästan otrohet och låter knappt som att han är kär/förälskad i henne om han föreslår att vi ska ses för "andra saker och se vad som händer". När jag föreslog att vi istället kan lära känna varandra mer vänskapligt först backade han. Jag sa att jag enbart kan tänka mig att "hålla på" om jag tar hennes plats men då sa han att han inte kan avgöra det förrens vi träffats kanske 10-15 gånger och att jag har mycket att bevisa om han ska tycka att jag är mycket skönare än henne.

Om jag träffar honom oseriöst nu tar jag en stor risk för han bara vill utnyttja mig för lite sexytime medan har blir mer och mer seriös med den andra - hur länge hade han tänkt att en sådan sjuk grej skulle hålla liksom? Blir bara en massa triangeldrama där någons känslor blir krossade - troligtvis mina, eller tjejens. Jag har sagt till honom att en oseriös grej mellan mig och han nu inte är okej eftersom det är oschysst mot henne samt att jag inte kan tänka mig att vara "den andra kvinnan" så han vet var jag står i det hela, men samtidigt överväger jag eventuella CHANSER det skulle ge mig om jag träffade honom och han tycker jag är en mycket skönare tjej än henne så småningom, dock känns träffarna i så fall som "Tentor jag måste få MVG på" vilka lär ge mig prestationsångest över att jag måste bevisa att jag inte bara är nice utan MER NICE ÄN HENNE för att få honom att bli "seriös/kär" - blir inte alls avslappnat med det där i bakhuvudet, än mindre när jag vet att han kanske dagen efter ska kyssa/ligga med henne han ger sin "seriösa tid" o.s.v.

Om hans nuvarande "seriösa tjej" röjs ur vägen skulle allt bli enklare, men jag vet inte hur lång tid det kan ta och om jag bör vänta (vilket gör att dom kan bli tightare) eller om jag bör agera NU (för att göra dom svagare) och ta chansen att träffa honom även om det innebär oseriöst, men då vägrar jag att ligga, drar gränsen vid "grovmys" - ligg kan han få av henne om han så gärna vill men det känns allmänt ofräscht om han ska få hålla på med båda samtidigt, fattar inte ens att han kan föreslå en sådan sak, räcker det inte att få sex av den han har "seriöst med" liksom? Han verkar nästan bete sig som Jude Law i filmen "Alfie" när han hade flera tjejer separat att tillfredställa honom och växlade mellan dom utan att vara kär i någon. Jag vill inte vara en sådan tjej, utan bara bli behandlad som en älskvärd Nr#1, aldrig 2...

Jag har sagt att jag inte kan tänka mig att gå med på hans vilkor som dom är nu vilket visar på att jag har standarder och krav på att vara DEN ENDA. Fruktar dock att jag kanske aldrig mer får träffa han igen om jag inte tar chansen nu, samtidigt som jag vet att om vi blir "fysiska" så kommer jag att bli mer emotionellt bunden (eftersom jag blev förälskad i han förr) och sådant tar sjukt lång tid att smälta och bearbeta för mig eftersom han väckte mina innersta känslor/drömmar/hopp, och jag vet inte om jag pallar med lidelsen en gång till - samtidigt som jag inte kan placera in någon annan kille jag träffat i bilden om en gemensam framtid.

Jag har lätt för att hitta någon annan eftersom jag ser så vacker ut plus har en god insida, men jag har fastnat/fallit för honom så han har tyvärr mitt hjärta, därför har jag svårt för att bara "gå vidare" om någon skulle föreslå det... Ser man det hela från den ljusa sidan så har jag vunnit lite just nu eftersom han t.o.m vill träffa mig men inte får p.g.a. tjejen han är fast med, vilket ger mig lite skadeglädje eftersom jag äntligen fått "revansch" efter alla tårar. Kanske bör jag nöjja mig, och vänta tills något ändras mellan dom (eller jag hittar en annan) - jag har inte brottom och kan om jag går ut ur det här stolt bära huvudet högt om jag stod på mig över att inte träffa honom oseriöst.

Vi vill olika saker nu helt enkelt och hur mycket jag än trånat så är jag inte villig att bli en "värdelös älskarinna" eftersom jag är för bra för bara det! Nu till det jag undrar:

1. Om han kan tänka sig att träffa mig oseriöst medan han har något seriöst som han påstår - betyder det ju att han säkert ALLTID gör så, och väntar på att "något bättre" hela tiden ska komma i hans väg, hur stor är risken 1-5 att han gör samma sak mot mig om jag och han blev mer seriösa?

2. Varför ska jag träffa honom oseriöst/eller inte träffa honom oseriöst (d.v.s. alls eftersom han inte verkar vilja ses på "vänskaplig nivå") nu - och vad ska jag göra för att "fixa honom seriöst" om jag väljer att låta bli att träffas oseriöst? Hur stor är chansen 1-5 att han kan komma att vilja ha något seriöst med mig i framtiden?

3. Hur ska en"oseriös kille" som han tacklas för att jag ska "vinna han att bli mer seriös med mig"? Målet är att få honom kär så att jag får mer kontroll/makt (och kanske lämnar honom då för att återgälda all smärta). För mig är det värt all möda och slit OM jag lyckas... för jag är 100 % säker på att han kommer behandla mig bättre om han börjar älska mig.


   
Citera

Är du helt deranged eller? [confused]


   
SvaraCitera

[bigsmile]
Det kan inte vara sant! Vilka människor det finns. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Haha - jag var tvungen att läsa en gång till. När man är en fullt fungerande människa (till skillnad från vissa andra) så är det där så jäkla komiskt.
Människor alltså - de upphör inte att förvåna.


   
SvaraCitera

Haha - fortfarande roligt! [bigsmile]

diamond_:

%

Nej men seriöst. Han har en tjej han har något seriöst med och han vill inte ha dig. Han kan tänka sig att knulla dig men inte mer än så. Inse.
Antingen så knullar du honom - det slutar med sex (såklart), att du sabbar mellan honom och tjejen och att du till slut står och är fast i honom medan han inte vill veta av dig.
Eller så struntar du bara i alltihop.
(Eftersom du är människa och tjej så antar jag att du kommer välja alternativ ett... -.-)

Fråga: Ålder?

diamond_:

plus har en god insida

Uppenbarligen inte. Sluta ljug för dig själv.


   
SvaraCitera

Wtf [tard]

Killen är ett jävla svin, ärligt. Leta upp tjejen, tala om att han föreslagit otrohet och njut av att idioten blir dumpad och inte har någon. Han utnyttjar dig ju bara.


   
SvaraCitera

mjölk:

Killen är ett jävla svin, ärligt. Leta upp tjejen, tala om att han föreslagit otrohet och njut av att idioten blir dumpad och inte har någon. Han utnyttjar dig ju bara.

+1

Ett tips. Sno aldrig killar som är upptagna. Se det såhär, ifall han gör så mot henne seriöst, då är risken stor, även om du lyckas få honom som partner att han kan göra samma sak mot dig. Och om du sätter dig i tjejens situation, hur skulle det kännas ifall din pojkvän var otrogen?


   
SvaraCitera

Det skriker idiot om honom. Du kommer aldrig att bi nummer ett så som du vill att det ska vara. Hade han velat ha dig som nummer ett så hade han gjort det från början. Det är nog klart att han inte är kär i dig utan bara utnyttjar dig. När han väl blir tillsammans med dig så är det säkerligen stor risk att han är otrogen.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Skit totalt i killen! Han vill bara pumpa o dumpa. Hur skulle du ens kunna överväga att bli tsm med han då han redan nu säger sig ha nått seriöst med någon å kan tänka sig vara otrogen, blir ni tsm kommer han troligast bete sig precis likadant mot dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Ålder?

jag 20, han 23

Myksa:

Uppenbarligen inte. Sluta ljug för dig själv.

Vad menar du med "uppenbarligen inte"? Har jag sagt något som bevisar att jag inte har en god insida eller?


   
SvaraCitera

mjölk:

Killen är ett jävla svin, ärligt. Leta upp tjejen, tala om att han föreslagit otrohet och njut av att idioten blir dumpad och inte har någon. Han utnyttjar dig ju bara.


   
SvaraCitera

diamond_:

det är ju nästan otrohet

Never be the 2nd girl!!

Gå aldrig i skuggan av någon annan, det är varken rättvist mig hans "seriösa-chick" eller överhuvudtaget mot dig själv! Don't loose your respect, nån jävla självrespekt måste finnas hos dig - va inte så desperat.

Tycker att du förtjänar en kille som vill ha dig 100% från början, en sån som han som vill använda eller utnyttja dig för det är precis det han tänker göra om du går med. Känns lite som att du försöker hitta ursäkter eller anledningar till att du ska vinna denna kille.

Du tror att han är dne du vill ha, men det tror inte jag i alla fall. Jag själv skulle inte köpa detta, inte nu efter den här oförskämda kan tänka sig att träffa mig för "någon enkel oseriös grej". För det blir så oavsett i slutändan - du skulle ljuga för dig själv att detta var din "match" för det är ändå han som fått ligga med båda ändå? Ja, men typ liksom.

Vem är han att "vinna" egentligen? Han är en j*vla sopa som försöker dra det hela till sin egen fördel. Jag tycker att du har sett igenom han tillräckligt mycket att du ska skita i honom och låta honom få vara med sin "seriösa tjej". Han är redan kapabel att göra någon illa och det kan han lika gärna göra med dig också. Tror inte att du är ett undantag, du ska snarare se upp för sådana som honom.

1. Risken är övervägande och han är kapabel till det - han "tror" att han kan och kommer säkerligen göra det när han väl får "chansen". Så ge honom inte den chansen. Smutsa inte ned dina egna händer i nån annans skit.

2. Han var ju inte ens intresserad över det du ville. Du kan ju inte direkt tvinga honom eller hur? Låt dig inte luras - han tar alla sina chanser att "byta upp sig" så låt dig vakren luras eller utnyttjas. Han är ute efter att få äta sin kaka och ha den samtidigt kvar - funkar aldrig.

3. Jag kan förstå att han har blivit som ett slags mål - vinna någons hjärta och överbevisa sig själv. Men det känns som att det är någonting annat som går honom före och det är inte ett f-ö-r-h-å-l-l-a-n-d-e. Han balanserar snarare mellan ett fast förhållande och singelliv med fri tillgång till tjejer. Seriöst eller inte - men i mina öron låter han inte som nån seriös om han håller på sådär. Då kan han lika gärna vara singel utan den där "seriösa" ett tag till innan du överhuvudtaget lägger beslag på honom. Om han ens är lika intressant då.

En fråga: Vad är det du ser hos honom egentligen? [chocked]


   
SvaraCitera

Låter som en riktig man det där, ge han det han vill ha[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Never be the 2nd girl!!
Gå aldrig i skuggan av någon annan, det är varken rättvist mig hans "seriösa-chick" eller överhuvudtaget mot dig själv! Don't loose your respect, nån jävla självrespekt måste finnas hos dig - va inte så desperat.

Jag vet jag vet... det är det där jag känner själv, när mitt förnuft talar till mig. Men när känslorna talar säger dom något annat, nämligen att jag borde "ge han en chans" så vi ses i alla fall en gång utan att ligga, men tyvärr så vet jag ju att "saker kommer hända då" eftersom han kommer ha förväntningar och det är lite som förutbestämt. Klart man inte ska göra något mot sin vilja, men ses vi så är det ju "mys" han är ute efter, men han har ju medgett att han "gillat mig förut" trots att vi bara träffats ett par gnger - om jag bara kan lyckas väcka den känslan igen så... blir det bra?

Daybreak:

Tycker att du förtjänar en kille som vill ha dig 100% från början, en sån som han som vill använda eller utnyttja dig för det är precis det han tänker göra om du går med. Känns lite som att du försöker hitta ursäkter eller anledningar till att du ska vinna denna kille.

Tack, det tycker jag med och ja det är dumma ursäkter men det är som att jag kämpat så länge (ETT ÅR ungefär) att jag vill "vinna" - men kanske kan jag inte vinna mer än såhär... att jag fick vetskapen att han gillat mig och att han tycker jag är het, dock är det ju en officiell relation jag är ar ute efter, inte att bli en skugga som du säger.

Daybreak:

Du tror att han är dne du vill ha, men det tror inte jag i alla fall. Jag själv skulle inte köpa detta, inte nu efter den här oförskämda kan tänka sig att träffa mig för "någon enkel oseriös grej". För det blir så oavsett i slutändan - du skulle ljuga för dig själv att detta var din "match" för det är ändå han som fått ligga med båda ändå?

Mm... jag tror att drömmen om att han är den rätte för mig fastnat för länge. Nu efter att han sa det där om att han bara kan tänka sig att träffa mig OSERIÖST så dog alla känslor lite för honom. JAg behöver liksom allt runtomkring, annars känns det så jävla värdelöst att hålla på fysiskt - men vara död psykist. Jag skulle bara känna mig som en slampa och jag är ingen sådan (lååångt ifrån) därför kan jag inte acceptera en sådan grej. Om han ska vara min match måste han gå in för att ta mig som en riktig tjej, värd att kämpa för och bjuda ut på riktiga dejter med inte bara sex i bakhuvudet utan at han är intresserad av MIG som person... men det funkar liksom inte som han är nu. Och ja, han vinner ju bara på att ligga med mig och den där tjejen, det hade varit en annan sak om det vore jag som hade en på-G kille och ville ha oseriöst med en kille som vill ha mig relationsmässigt vid sidan om - det vore sjukt... det är den här situationen med, men han kommer ju inte känna sig "slampig" för han legat med fler - tvärtom higst och jag har ingen lust att ge han den njutningen som han beter sig nu, även om han är ärlig...

Daybreak:

Vem är han att "vinna" egentligen? Han är en j*vla sopa som försöker dra det hela till sin egen fördel. Jag tycker att du har sett igenom han tillräckligt mycket att du ska skita i honom och låta honom få vara med sin "seriösa tjej".

Jo du har rätt... jag blir också otroligt irriterad på hans beteende men visar det inte utåt för vi leker fortfarande "trevliga" mot varandra, aldrig som att han brusar upp och anklagar mig för något så jag låter bli att göra det också, förutom när han struntade i vikan vi skulle ta, då sa han sorry i alla fall men ja... jag tror också jag ska skita i han faktiskt, han kan få leka med henne ett tag till men dom lär säkert ta slut när hon inser vilken player han är - eller så är hon också en sådan och just därför funkar dom. Usch.

Daybreak:

Han är redan kapabel att göra någon illa och det kan han lika gärna göra med dig också. Tror inte att du är ett undantag, du ska snarare se upp för sådana som honom.

Mmh, han har säkert sårat många tjejer förr så han bryr sig nog inte om vem han sårar så länge han går helskinnad.

Daybreak:

Han var ju inte ens intresserad över det du ville. Du kan ju inte direkt tvinga honom eller hur? Låt dig inte luras - han tar alla sina chanser att "byta upp sig" så låt dig vakren luras eller utnyttjas. Han är ute efter att få äta sin kaka och ha den samtidigt kvar - funkar aldrig.

Sant, han har verkligen inte ens lagt en tanke på att kunna "tänka sig" få min dröm om mig och han att bli verklighet för att han ska få sitt sex. Men tyvärr kan han tydligen inte ens föreställa sig det och jag undrar varför det är så jävla svårt? Det är inte som att jag är krävande i en relation, jag skulle bara vilja att han var enbart min och vi sågs någon gång i veckan kanske men att han fanns där för mig och brydde sig och sen i framtiden att vi reser, men det är väl för mycket begärt.

Daybreak:

Han balanserar snarare mellan ett fast förhållande och singelliv med fri tillgång till tjejer. Seriöst eller inte - men i mina öron låter han inte som nån seriös om han håller på sådär.

Mmh, du har rätt. Han är säkert sådan som söker nya flirtar hela tiden och finslipar sin metodik etc. Jag blir äcklad av tanken men vad ska man vänta sig... han ser bra ut, tjänar typ 3000/arbetsdag (sa han förr i alla fall) bor nära Stureplan, har stil och vårat utseende, solbrun, städad fräsch lägenhet, hög status...

Daybreak:

Då kan han lika gärna vara singel utan den där "seriösa" ett tag till innan du överhuvudtaget lägger beslag på honom. Om han ens är lika intressant då.

Ja, du har rätt. Även när han tar slut med henne och KANSKE "återvänder till mig" så får jag inte göra det för lätt för honom, men han lär inte tycka jag är värd att kämpa för då eftersom han är rädd för mina känslor och kanske tror att jag blir mer börda än njutning.

Daybreak:

Vad är det du ser hos honom egentligen?

Han är mycket självdistansierad och reserverad, d.v.s. ej desperat. jag dras till sådana killar som ser coola ut och agerar lungt/sansat,
aldrig blir "hetsiga" över något. Han är lite hemlighetsfull och ja,
sen var väl mycket en del av att jag föll för "allt han hade - jag ville bli en del av": skön klädstil/humor/musiksmak/lägenhet.

Även fast han röker/festar/sover för lite och dricker + äter dålig mat vad jag vet, så är han snygg TACK VARE HANS GENER, han ser faktiskt lite ut som mig fast imanlig upplaga... Och så älskar jag hans röst, den är den skönaste killröst jag hört och hans pojkaktiga utseende (ungdomlig). Sen hur han var gentleman och
bjöd mig på fikan och ett rabattkort för taxin hem. Sen gillar jag hans optimistiska sida han visar utåt (när han var intresserad men tyvärr finns den ej MOT MIG längre)... gillar killar som är positiva, det smittar av sig och man blir mer glad. Fast nu gäller ju inte det sistnämnda för allt vi gör är att krocka när vi snackar nu, vi vill helt olika saker känns det som. Jag bara undrar när han ska växa upp! Han är fan 23 och jag 20...


   
SvaraCitera

åh herregud


   
SvaraCitera