Aviseringar
Rensa alla

Han hör inte av sig om jag inte gör det,


Ämnesstartare

Jag har snackat med en kille i över ett halvt år på mer än ett kompis sätt. Han är intresserad för det märker man när vi snackar eller träffas men han hör inte av sig först om inte jag gör det. Om jag inte svarar på hans sista sms för att koversationen tar slut så messar han mig igen efter en timme typ men som sagt han messar aldrig mig först. Nu har han inte kontaktat mig på 1 vecka och jag tänker inte göra det!!! Det är hela tiden jag som gör det så självklart skulle det vara kul om han gjorde det denna gång. Vet någon anledningen? 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter

förlåt, är rädd att göra fel :'(
/axel


   
SvaraCitera

väx upp och ta tag i det. Tycker du att det är ett problem prat med honom om det då. Fortsätter han vara sig själv och du inte nöjer dig med det är de ju bara att hitta någon bättre.


   
SvaraCitera

disco:

5.10.11

då fyller jag år 😀


   
SvaraCitera

The Saviour:

då fyller jag år 😀

ja, varför tror du jag hade datumet där.


   
SvaraCitera

disco:

ja, varför tror du jag hade datumet där.

[wink]


   
SvaraCitera

Är likadan ;0 Tycker du ska säga åt honom! Jag brukar skärpa mig då(iafl ett tag)[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Är likadan ;0 Tycker du ska säga åt honom! Jag brukar skärpa mig då(iafl ett tag)

+1 Jag är likadan! :). Som sagt, säg till honom! Han blir inte sur. Blir han det så går det över efter ett par timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sunshinee:

han hör inte av sig först om inte jag gör det.

Lätt: han är rädd för att vara påträngande/störa dig. Om han ändå är intresserad när ni väl pratar så är det väl lugnt?
Men ja, det bästa du kan göra är väl att fråga honom om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rådjuret:

Lätt: han är rädd för att vara påträngande/störa dig. Om han ändå är intresserad när ni väl pratar så är det väl lugnt

Men tycker att det är sjukt konstigt att han inte har hört av sig i en vecka. Det får mig att tro att han inte är intresserad vilket får mig att inte vilja smsa honom.


   
SvaraCitera

ja e oxå likadan!!!!

jav enne de handlar väl om att han liksom inte vill verka för ivrig å stöta bort dej???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sunshinee:

Men tycker att det är sjukt konstigt att han inte har hört av sig i en vecka.

Jag gissar på att han sitter och tänker "faaan varför hör jag inte av mig! Men vill ju inte stöta bort henne och vara dryg...faaaaaan!" typ.
Så. Smsa honom. Se hur han är när det gått så lång tid, om han verkar off eller bara glad att höra från dig.


   
SvaraCitera

Hmm. Jag brukar oftast vara i killens situation, dvs jag blir alltid kontaktad först och av någon konstig anledning så blir man van vid det och tar för givet att den andre parten alltid kommer att smsa när den vill något. Så efter ett tag hamnar man i ett tankemönster som är typ: "Om han vill prata, så smsar han. Om han inte vill prata så smsar han inte."

Utefter det reagerar man. Så om killen plötsligt slutar smsa så antar man att han helt enkelt inte är intresserad, och då vill man inte heller smsa för man känner sig efterhängsen osv.

Så du borde smsa honom för han väntar nog på dig. Sedan kan du ju ta upp det med honom om det känns jobbigt och säga att du vill att han ska ta lite initiativ ibland också, han kommer nog bara bli glad.


   
SvaraCitera