Aviseringar
Rensa alla

Han lyssnar inte, kommer ej ihåg, verkar allmänt ointresserad.. av mitt liv.


Ämnesstartare

Jag vill veta hur bra komunikation ni andra med förhållande har egentligen, eller allmänt killar i relationer.

Jag känner att min nuvarnade kille är väldigt dålig på å lyssna, ta in, ge respons och liksom vara intresserad och komma ihåg det vi pratat om... dvs det känns ofta som han bara lyssnar för han måste, men att han tänker på annat samtidigt å bara ger "mm" till svar.

Vi lever ihop men lever endå väldigt olika liv. Därför anser jag att komunikation är ytterst viktigt, men jag får liksom inget vettigt ur honom, och jag har slutat tjata på han om detta för det gör han bara irriterad.

Att jag nu skriver inlägg om detta är att vi idag åkte ut och fiskade lite för vi va lediga samtidigt. Och på denna fisketur tog jag upp ett väldigt viktigt ämne, han blev smått chockat å ställde lite frågor och jag svarade lite halft.... sen fick jag fisk, å efter det glömde han tydligen totalt bort vad vi tidigare pratat om. Även fast ämnet var viktigt och han faktiskt blev ärligt chockad, vi hade absolut inte pratat klart om det.... men han sa inget mer, och jag gjorde int heller det för jag ville få igång hans intiativtagande till att vara intresserad utav mitt liv liksom.
Han glömde allså helt bort och började snacka om fisk istället...

Vad anser ni? Jag orkar verkligen int ta upp detta som ett "problem" med han, har gjort det så många ggr tidigare, undrar bara lite vad ni tycker.


   
Citera

Han kan ha tröttnat men vågar inte erkänna. Eller så är det så han vill ha det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Han kan ha tröttnat men vågar inte erkänna. Eller så är det så han vill ha det.

han har visserligen alltid varit sån... glömmer bort det man nyss sa å börjar tänka på egna intressen direkt igen. Men just denna gång så handlade det om en viktig sak i mitt liv.

Tröttnat på vadå?


   
SvaraCitera

är likadan. skit irriterande. jag kan nog lova att han själv innerst inne inte mår så bra över det heller


   
SvaraCitera

oerfaren:

Jag känner att min nuvarnade kille är väldigt dålig på å lyssna, ta in, ge respons och liksom vara intresserad och komma ihåg det vi pratat om... dvs det känns ofta som han bara lyssnar för han måste, men att han tänker på annat samtidigt å bara ger "mm" till svar.

Han är man..... Män är VÄLDIGT VÄLDIGT olika från kvinnor.. Tänk om jag hade lyssnat på allt som min tjej säger varje dag - VEM orkar?


   
SvaraCitera

oerfaren:

Men just denna gång så handlade det om en viktig sak i mitt liv.

Du får gärna berätta vad, jag känner nämligen igen mig.

oerfaren:

Tröttnat på vadå?

Förhållandet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

är likadan. skit irriterande. jag kan nog lova att han själv innerst inne inte mår så bra över det heller

är du likadan som min partner är menar du? lr är din partner?
tror du att han ej mår bra över att han e så dålig på å lyssna å komma ihåg? visst komma ihåg kan ju vara ett ohjälpligt problem.... men att lyssna ska väl int va så svårt, att iaf försöka fokusera på det jag säger om det nu är viktigt.

apanluktardiesel:

Han är man..... Män är VÄLDIGT VÄLDIGT olika från kvinnor.. Tänk om jag hade lyssnat på allt som min tjej säger varje dag - VEM orkar?

Ja jag hoppas att det är så... för att han e man allså.

The Weapons Dude:

Du får gärna berätta vad, jag känner nämligen igen mig.

Vad känner du igen dej i? att din partner int lyssnar på dej/kommer ihåg det du säger??
vad ska jag berätta?

The Weapons Dude:

Förhållandet.

näe det tror jag faktiskt int att han har, han har haft samma "orkar inte lyssna och komma ihåg"-attityd enda sen vi blev ihop typ, i början va jag ovan å tog åt mej personligt å trodde vi hade stoooora relations problem.
Men jag vill just fokusera på när det handlar om viktiga saker i ens liv... jag berättade ju trots allt om en sak som tynger mej.


   
SvaraCitera

oerfaren:

tror du att han ej mår bra över att han e så dålig på å lyssna å komma ihåg?

jag är likadan eller jag kan lyssna, men inget mer.

menar själva komma ihåg delen, det är som sagt inget man kan göra något åt och det är det som är det jobbiga. att han inte kan lyssna kan an självklart göra något åt om han verkligen vill det vilket han borde vilja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skickar här diskussionen:

jag "jag ringde * idag" han "Jaha angående vadå" jag "jamen du vet jag har såna problem med ********" han "jaa.. men jaha, mår du dålig över det allså?" jag "jaa.. gjort det i mer än 10 år nu" han "jaha.. vad sa * då" jag"jadu... det finns tydligen **, och så finns det * som kan hjälpa" han "***?" jag svarar på frågan, han "va?? oj..." åså fick jag napp... han "ååh du fick fisk bla bla bla", forts fiska... tyst en lååång stund, sen börjar han snacka fisk.'

jag menar... vi hade INTE pratat klart om det, men jag va så jävla trött på att han aldrig visar nå intresse för mitt liv, så jag satt å vänta på att han skulle forts fråga, men det kom aldrig nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

menar själva komma ihåg delen, det är som sagt inget man kan göra något åt och det är det som är det jobbiga

ibland blior man avis på er killar.... jah har märkt att ni (drar alla över en kam) tänker oftast på nuet, vad ni ska göra härnäst.. tänker på hobbys osv. Medans vi tjejer funderar ju mer på våra relationer, analyserar vår partner osv, tär ut oss i onödan medans ni killar är i en helt annan värld.


   
SvaraCitera

Tycker det är lite löjligt av dig att sitta och vänta på att han ska ta upp ämnet igen, om han ändå lyssnade och gav respons innan. Han är väl så bara verkar det som, och då får du ju göra det bästa av situationen.


   
SvaraCitera

ett ointresse för ointressanta grejer och ett dåligt minne är tydligt något man kan rå för. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Tycker det är lite löjligt av dig att sitta och vänta på att han ska ta upp ämnet igen, om han ändå lyssnade och gav respons innan. Han är väl så bara verkar det som, och då får du ju göra det bästa av situationen.

bara det att det alltid händer... pratar vi om nånting på mitt intiativ, och så händer nåt annat som drar uppmärksamhet i nån sekund och avbryter oss, då glömmer han bort det, oavsett handlig vi snackade om.
Jag menar visst om det var nåt obetydligt.... men denna gång handla det om en stor påfrestning i mitt liv, och jag e trött på å försöka få han mer intresserad av mitt liv.

men men..


   
SvaraCitera

oerfaren:

tär ut oss i onödan medans ni killar är i en helt annan värld.

ja det är nog det ni tjejer är bäst på (majoriteten av er iaf), att överanalysera minsta lilla grej in absurdum. Dock så kan amn ju inte göra så mycket åt hur man tänker och känner utan man får ju försöka lägga en rimlig gräns.

personligen så skulle jag prioritera min partner främst men det är de ju dock inte så många som verkar göra särskilt inte av av oss män.


   
SvaraCitera

oerfaren:

Jag menar visst om det var nåt obetydligt.... men denna gång handla det om en stor påfrestning i mitt liv, och jag e trött på å försöka få han mer intresserad av mitt liv.

men men..

Jag tycker att det är onödigt att skapa ett nytt problem, när det är så lätt att lösa från din sida.


   
SvaraCitera