Aviseringar
Rensa alla

Han lyssnar inte, kommer ej ihåg, verkar allmänt ointresserad.. av mitt liv.


Ämnesstartare

Oväntad:

Tycker det är lite löjligt av dig att sitta och vänta på att han ska ta upp ämnet igen

allså visst jag hålle med om att det e löjligt, men samtidigt handlar det om olika situationer.... om du lever ihop med en person som aldrig tar minsta intiativ till att forts en pratstund som du påbörjat, oavsett viktighets-grad, skulle int du tycka det e lite påfrestande att tillslut allt fokus låg på dej att forts snacka??

det handlar ju om att visa intresse för andra människor. ställa frågor, komma ihåg vad man pratar om.... kallas det int för å vara självupptagen annars?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Jag tycker att det är onödigt att skapa ett nytt problem, när det är så lätt att lösa från din sida.

visst... jag håller med. Men det handlar om gränser egentligen, komunikation.... ska framtiden se ut så, envägskomunikation. Han lyssnar, jag pratar... han mumlar och glömmer. Det e ju noll intresse från hans sida... ska jag bara respeltera det??

Näe... jag funderar seriöst på å sluta snacka om mitt liv tills han börjar ställa lite frågor om varför jag aldrig berättar nåt... å då svarar man bara "men du frågar ju aldrig".


   
SvaraCitera

vissa är usla lyssnare helt enkelt. dessa personer funkar ej att umgås med såvida man inte skiter helt o hållet i att få respons på det man säger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Jag tycker att det är onödigt att skapa ett nytt problem, när det är så lätt att lösa från din sida.

det kommer ju dessutom forts att vara ett problem om jag forts diskussionen automatiskt, då forts han slapp-tänka och int bry sej, för han behöver int anstärnga sej liksom.. problemet återstår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

vissa är usla lyssnare helt enkelt. dessa personer funkar ej att umgås med såvida man inte skiter helt o hållet i att få respons på det man säger

faktiskt. man får väl helt enkelt accep faktum att han är en usel lyssnare[crazy] jag älskar honom för det!! jag däremot ser STOR vikt i att ifrågasätta andra människors liv, för jag själv tycker det e underbart när nån annan faktiskt KOMMER IHÅG att jag gjorde ditt å datt förra veckan och frågar hur jag hade det. Intresse för andra människor som sagt.

Men men alla människor fungerar olika... kan ej klandra han.


   
SvaraCitera

oerfaren:

men han sa inget mer, och jag gjorde int heller det för jag ville få igång hans intiativtagande till att vara intresserad utav mitt liv liksom.

Han kanske ville njuta av fiskestunden istället för att prata om jobbiga saker? Finns det inte bättre tillfällen att diskutera sådant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tramsnisse:

Han kanske ville njuta av fiskestunden istället för att prata om jobbiga saker? Finns det inte bättre tillfällen att diskutera sådant?

vi är ganska mycket ifrån varandra... vi åkte ut för att få umgås lite, och jag ser att man pratar som naturligt. det var ingen sån situation alls att han tyckte det var jobbigt, han glömde helt ärligt bort samtalsämnet efter 5sek. Svart på vitt.


   
SvaraCitera

oerfaren:

Vad känner du igen dej i? att din partner int lyssnar på dej/kommer ihåg det du säger??
vad ska jag berätta?

Känner igen hos killen, det partnern tycker är viktigt behöver inte vara viktigt för mig.

oerfaren:

Men jag vill just fokusera på när det handlar om viktiga saker i ens liv... jag berättade ju trots allt om en sak som tynger mej.

Vad exakt chockade honom? För killar orkar inte alltid vara "Dr. Phil".


   
SvaraCitera

oerfaren:

det kommer ju dessutom forts att vara ett problem om jag forts diskussionen automatiskt, då forts han slapp-tänka och int bry sej, för han behöver int anstärnga sej liksom.. problemet återstår.

Men alltså det är ju inget problem om du inte gör det till det. Det är ju inte värre än att du kan fortsätta prata om saken när ni har plockat upp fisken eller vad som nu avbryter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Men alltså det är ju inget problem om du inte gör det till det

problemet sitter ju i det att han ej kommer ihåg saker, glömmer vad vi nyss pratade om osv, och det ligger int i dålig närminne, det ligger i allmänt ointresse.

The Weapons Dude:

Vad exakt chockade honom? För killar orkar inte alltid vara "Dr. Phil".

ett problem om mitt fysiska välmående.


   
SvaraCitera

oerfaren:

ett problem om mitt fysiska välmående.

Om det är något destruktivt från din sida, förstår jag honom.


   
SvaraCitera

oerfaren:

det ligger i allmänt ointresse.

Du överreagerar nog, han var ju uppenbarligen intresserad av det ni pratade om, innan ni blev avbrutna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Om det är något destruktivt från din sida, förstår jag honom.

jag förstår hur du menar... men nej, jag mår inte psykiskt dålig och skär mig själv lr liknande, det handlade om ett fysiskt ikke välmående som jag mått dåligt utav en längre tid, och han visste delvis om problemet... därför reagera jag så mycket DENNA gång att han helt glömde bort allt (vad det verkar som), när det liksom handlar om min hälsa.

Jag är inte sån som tycker synd om mej själv lr så.. han e inte trött på att lyssna på "ännu en deppresiv brud", handlar ej om det.

Oväntad:

Du överreagerar nog, han var ju uppenbarligen intresserad av det ni pratade om, innan ni blev avbrutna.

jo faktiskt.. han var ju det. Men det kanske e dax att överreagera lite.. för att försöka få igång hans hjärna lite bättre. ibland måste man ju engagera sej för att få saker å hålla, även om man är ovan.. om du förstår.


   
SvaraCitera

Gör så mot honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Gör så mot honom.

gör vad mot honom??


   
SvaraCitera