Aviseringar
Rensa alla

Han vägrar betala tillbaka


Hejjej
Ämnesstartare

Jag bad en kompis köp ut alkohol till mig (jag är 15), jag swishade honom kostnaden + 100 kr han fixar det aldrig så en månad senare så jag skriver och säger att han ska swisha tillbaka, han säger att han fixade det men att polisen tog flaskan (han är 16) jag säger att han ljuger och att han måste betala tillbaka.
Hur gör jag?
Vet inte hur lagarna ser ut


   
Citera

Skyll dig själv och gå vidare med livet, du får nog igen dem där pengarna någon gång Party


   
SvaraCitera

hur fan kan någon som är 16 köpa ut alkohol?


   
SvaraCitera

"Vet inte hur lagarna ser ut" Fan bästa jag har hört på länge, jävla clown.
kisspng-face-with-tears-of-joy-emoji-lau


   
SvaraCitera

Du får istället glädjas åt de rent medicinska aspekterna då både din lever, hjärna och psyke har bevarats i god hälsa mot om du konsumerat alkoholen. Tumme upp


   
SvaraCitera

Finns inga lagar som täcker upp för sånt här. Det enda som gäller är våld eller hot om våld! 


   
SvaraCitera

Den här handeln är olaglig, så jag tror inte att du har juridiskt övertag om rättighet till pengarna.


   
SvaraCitera

Finns ingen lag som kommer hjälpa dig i denna situationen 


   
SvaraCitera

Ta saker ur hans ägo till ett värde av beloppet han tog av dig


   
SvaraCitera

Finns ingen lag om detta. Men se det som något positivt istället och var glad för att det "bara" gällde 100 kr. Du har nu lärt dig något nytt som du säkert kommer ha nytta av i framtiden. Jag skulle rekommendera att endast låna ut till nära kompisar. Om det gäller en större summa, bör du ha med ett avtal.


   
SvaraCitera

Även lite dubbelmoral lol. Du undrar om det finns någon lag gällande detta. Om det skulle finnas, så skulle du alltså anmäla honom för något olagligt och därmed sätta dig själv på plats då denna handel inte är tillåten


   
SvaraCitera

Då har vi lärt oss en läxa idag Blink


   
SvaraCitera

Påminner om kvinnan som anmälde hitmannen hon hade anlitat till polisen för att han inte hade genomfört dådet.


   
SvaraCitera
Cobrak

tips: hitta mer pålitliga langare 


   
SvaraCitera