Aviseringar
Rensa alla

Han var otrogen på fyllan, och jag älskar honom


Budolicious:

OM, och jag säger verkligen om, det han säger är sant. Då har han ju för fan ingenting att ha dåligt samvete över?

Skam är ju inte rationellt, dock. Och det är ju en vanlig förekommande känsla hos våldtäktsoffer. :/


   
SvaraCitera

Venfort:

Skam är ju inte rationellt, dock. Och det är ju en vanlig förekommande känsla hos våldtäktsoffer. :/

Njae, givetvis inte är det rationellt, men det är ju inte heller vettigt att dumpa sin våldtagna partner pga otrohet.


   
SvaraCitera
zIGGE

Låter som att han ljuger, och manipulerar.

genus:

Han har blivit våldtagen.

Nej, väldigt osannolikt. Var kritisk.


   
SvaraCitera

Budolicious:

det är ju inte heller vettigt att dumpa sin våldtagna partner pga otrohet.

Absolut inte! Och det är ju det jag har argumenterat för i hela tråden. [y]


   
SvaraCitera

Att ha utgångsläget att han ljuger finner jag rätt vidrigt.

Jag tror han har lika svårt att greppa att han blivit våldtagen som du har "han är kille det går ju inte", men jo, det går, och det händer. Du ska inte dumpa honom, du ska trösta och stödja honom. Han mår piss.


   
SvaraCitera

ofta han blev våldtagen. jag gissar på att han ljuger


   
SvaraCitera

zIGGE:

Nej, väldigt osannolikt. Var kritisk.

Du hjälper inte direkt.


   
SvaraCitera

Vider.


   
SvaraCitera
zIGGE

Nachac:

Du hjälper inte direkt.

Kanske, kanske inte.


   
SvaraCitera

har ni några gemensamma kompisar eller så som du kan fråga om vad som faktiskt hände på festen? men om inget annat tycker jag att du ska utgå ifrån att han talar sanning, vore ju stört svinigt att dumpa någon för att den blev våldtagen.

zIGGE:

Nej, väldigt osannolikt. Var kritisk.

varför?


   
SvaraCitera

Personer som inte kan hålla sig trogna i ett monogamt förhållande ska man inte ha en relation med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

Eftersom du reagerade som att han hade varit otrogen, så tror han säkert också det. Be om ursäkt

Jag har gjort det, låter verkligen som om han menar allvar. Han säger att hans tjejkompis tror att bruden som förgrep sig på honom la något i hans dricka. Men han har ingen aning om vem tjejen var, hans kompis bror hade med sig henne och hon var på honom all night long.

Loonitick:

Jag tror inte att han är helt ärlig om att han var däckad, om jag går på ren magkänsla alltså

Han var ju inte helt däckad om man säger så, han sov liksom inte. Men min magkänsla är också skum över det hela, men jag är väldigt fundersam jämt också.
Men nu har han lovat att det här är sant, är det inte det kommer jag få reda på det sen ändå. Då blir det en enkel match att komma över honom också.

Budolicious:

det är ju inte heller vettigt att dumpa sin våldtagna partner pga otrohet.

Jag kommer inte dumpa honom.


   
SvaraCitera

zIGGE:

Kanske, kanske inte.

Jag tycker det är bättre att tro att någon har blivit våldtagen och riskera att ha fel än att anklaga någon för att ljuga och riskera ha fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Du ska inte dumpa honom, du ska trösta och stödja honom. Han mår piss.

Hur stöttar man en kille som blivit våldtagen? Har aldrig varit med om något liknande...


   
SvaraCitera
zIGGE

Nintendos BFF:

varför?

"han bor 10 mil ifrån mig" = långdistansförhållande

Han ger inga riktiga svar.

"grejen är den att det känns inte som om han bryr sig om vad jag bestämmer mig för! Som om han ville bli av med mig bara."

Och "Jag släpper bombem.." Vem fan använder en sån mening seriöst i det sammanhanget ändå?


   
SvaraCitera