Aviseringar
Rensa alla

Handelshögskolan


Ämnesstartare

Jag går i ettan nu och har som morot att gå på handels, och därmed måste jag ha 20,0 poäng. [wink]

Är det någon annan här som går eller vill gå där? Har ni några tips? Eller bara något annat att säga om den skolan? [rolleyes]


   
Citera

built this way:

Jag går i ettan nu och har som morot att gå på handels,

[confused]


   
SvaraCitera

Måste man verkligen ha 20.0 nuförtiden? [confused] Usch vad jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ökänd:

Måste man verkligen ha 20.0 nuförtiden? Usch vad jobbigt.

Har det inte vart det typ alltid? [cute]

nazgul:

[confused]

Ja man måste börja satsa tidigt. Just nu går jag i ett gymnasium som krävde 320 [no-no]


   
SvaraCitera

built this way:

Har det inte vart det typ alltid?

Nja, 19.7-19.8 har räckt tidigare har jag för mig. [smile]


   
SvaraCitera

built this way:

och därmed måste jag ha 20,0 poäng.

TROLIGTVIS kommer du att behöva mer än så med det nya meritpoängsystemet så se till att läsa kurser som ger meritpoäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt tips är att läsa över, finns inget som begränsar hur mcyekt du får läsa.

på så vis så gör det inget om du misslyckas med att få MVG i ett ämne, du kan byta ut den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

försök att gå om ett år så att du kan läsa över så mycket som möjligt utan att behöva gå 10-timmarsdagar (du behöver inte IG i en masa ämnen för att få gå om, du kan byta linje elelr programm)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

built this way:

Har ni några tips?

Läs till matte D, ditt språkval till steg 3 och få MVG. Välj Engelska C som valbar kurs.


   
SvaraCitera

Hampie:

Läs till matte D, ditt språkval till steg 3 och få MVG. Välj Engelska C som valbar kurs.

Än bättre är att även läsa till matte E och sitt språkval till steg 5 för att få fler meritpoäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Än bättre är att även läsa till matte E och sitt språkval till steg 5 för att få fler meritpoäng.

Tänkte mest på Handels krav.


   
SvaraCitera

Hampie:

Tänkte mest på Handels krav.

Okej, men engelska C är väl inte ett krav?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Okej, men engelska C är väl inte ett krav?

Nej, det är bara en bra kurs tyckte jag.


   
SvaraCitera

Hampie:

Nej, det är bara en bra kurs tyckte jag.

Okej, ja det är den, och den kommer även ge meritpoäng om jag inte missminner mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det där låter ju ganska lugnt faktiskt om man bara tänker på dom ämnena men sen måste man ju få MVG i allt ändå [wink]

Hela vår klass kommer att läsa till matte E så det är lugnt och jag går redan spanska 3 så det är också lugnt och Engelska det är också lugnt. Yay! [party]


   
SvaraCitera