Aviseringar
Rensa alla

Handikappade barn


Ämnesstartare

Birger: tror de får ont i hjärtat/själen när jag skrattar åt dom haahahahaha

ok men då får de inte fysiskt ont och då behöver du inte yttra dig i den här tråden. Du kan skriva i "i mina tankar"-tråden. Hejdå 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös: Mm det är svårt att veta om någon som inte kan tala om det lider men då får vi använda våran empatiska förmåga och tänka att de förmodligen lider. Tycker också det är synd och jobbigt trots att många kan anpassa sig och leva någorlunda vanliga liv.

Jo, handikapp borde inte kunna bryta ut:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: syftade inte på alla handikapp. Kände inte för att göra en lista på handikapp som jag tror är bekväma och handikapp som kanske inte är det :p

okej men det gör iaf inte ont....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whaddup bird: okej men det gör iaf inte ont....

finns medfödda handikapp då typ näsan och munnen sitter ihop... Blir det inte ovanligt problematiskt och smärtsamt när man spyr, äter osv?

Gör det inte ont i övriga delar av kroppen om man går runt böjd för att huvudet sitter ihop med ngn annans kropp? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: finns medfödda handikapp då typ näsan och munnen sitter ihop... Blir det inte ovanligt problematiskt och smärtsamt när man spyr, äter osv?

kroppen anpassar sina rörelser på ett sätt så att det inte gör ont, problematiskt ja det kan det vara, det är ju ett handikapp 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whaddup bird: kroppen anpassar sina rörelser på ett sätt så att det inte gör ont, problematiskt ja det kan det vara, det är ju ett handikapp

som pappa sa. men jag tror fortfarande man kan få fysiskt ont av medfödda handikapp (pga. handikappen/handikappet). Idag kan vi förebygga smärtan, drf det finns rullstol osv.

Tror det skulle göra ont om en med krokigt ben försökte gå osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: som pappa sa. men jag tror fortfarande man kan få fysiskt ont av medfödda handikapp. Idag kan vi förebygga smärtan, drf det finns rullstol osv.

ja, din far har rätt. klart man KAN FÅ beroende på hur man rör sig, man får ju anpassa sig efter handikappet, vilket man gör automatiskt då kroppen undviker smärta av uppenbara skäl.

debepe: Tror det skulle göra ont om en med krokigt ben försökte gå osv.

skulle göra ont om du försökte gå på ovansidan av fötterna också 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det gör inte ont att se ut på ett visst sätt, det gör ont att inte anpassa sig till hur man är utformad.. samma för handikappade och "vanliga"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:
tror de får ont i hjärtat/själen när jag skrattar åt dom haahahahaha

*dunkar i ryggen*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den del av dom är det så synd om att det gör t ont i en själv och tänka ,tänk om jag va så själv `? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whaddup bird: skulle göra ont om du försökte gå på ovansidan av fötterna också

men va? är inte tvungen till det. De är födda med handikapp som hindrar dem från att göra vardagliga sysslor. Utför de vardagliga sysslor, som är krav för att överleva, får de ont - var så jag menade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whaddup bird: klart man KAN FÅ beroende på hur man rör sig,

men om din hand är vinklad så att den är mer mot din baksida (ryggen) än framsida (magen) och du står rakt, då får du ont? :S & då måste man stå snett hela livet, vilket åsamkar ytterliggare skador.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: men va? är inte tvungen till det. De är födda med handikapp som hindrar dem från att göra vardagliga sysslor. Utför de vardagliga sysslor, som är krav för att överleva, får de ont - var så jag menade

det finns ju hjälpmedel för allt

debepe: men om din hand är vinklad så att den är mer mot din baksida (ryggen) än framsida (magen) och du står rakt, då får du ont? :S & då måste man stå snett hela livet, vilket åsamkar ytterliggare skador.

jag antog att vi diskuterade om man föddes med skadorna/handikappen? isf växer man som sagt in i ett rörelsemönster där man slipper smärta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whaddup bird: jag antog att vi diskuterade om man föddes med skadorna/handikappen? isf växer man som sagt in i ett rörelsemönster där man slipper smärta.

Okej, vrf behöver man då korsett om man har ett ben som är ganska mkt längre än det andra benet? Ryggskador åsamkar fysisk smärta... Även om man inte skulle röra på sig särskilt mkt.

whaddup bird: det finns ju hjälpmedel för allt

har redan nämnt det 🙂 \/ men tråden handlar inte om det.

debepe: men jag tror fortfarande man kan få fysiskt ont av medfödda handikapp (pga. handikappen/handikappet). Idag kan vi förebygga smärtan, drf det finns rullstol osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: har redan nämnt det 🙂 \/ men tråden handlar inte om det.

så tråden handlar om "kan man få ont om man får ont?" ? självklart får du svaret ja då.

debepe: Okej, vrf behöver man då korsett om man har ett ben som är ganska mkt längre än det andra benet? Ryggskador åsamkar fysisk smärta... Även om man inte skulle röra på sig särskilt mkt.

det är väl för att man ämnar fortsätta röra sig naturligt, eller dylikt. men kände inte till detta, i sådana fall där hanidkappet yttrar sig i att kroppen växer sönder sig själv så ja det leder till smärta .:(


   
SvaraCitera