Aviseringar
Rensa alla

Handlingsförlamad


Ämnesstartare

Det värsta med att vara deppad är att man blir liksom paralyserad - om inget har nån mening, varför göra något? Allt blir så oändligt mycket jobbigare...

Jag är så trött på alla krav, måsten, tidspress..jag har till och med tappat lusten att göra hushållsarbete och duscha trots att det är livsnödvändiga grejer D:
Jag har liksom drömmar och framtidstro men när jag mår dåligt inombords ser jag allt genom ett äckligt filter och jag skjuter upp allt jag måste göra, för att jag vill göra det med rätt känsla! [cry]

Hoppas att det vänder snart..
Till alla er som har det likadant just nu: [love]


   
Citera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Till alla er som har det likadant just nu: [love]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Till alla er som har det likadant just nu:[love]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet hur du menar, jag har inte ens lust att sminka mig eller smörja in med lotion längre! Livet är över...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Till alla er som har det likadant just nu: [love]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

jag har inte ens lust att sminka mig eller smörja in med lotion längre!

haha[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jag vet hur du menar, jag har inte ens lust att sminka mig eller smörja in med lotion längre! Livet är över...

It puts the lotion on its skin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

or else it gets the hose again


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jag vet hur du menar, jag har inte ens lust att sminka mig eller smörja in med lotion längre! Livet är över...

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Till alla er som har det likadant just nu: [love]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jag vet hur du menar, jag har inte ens lust att sminka mig eller smörja in med lotion längre! Livet är över...

Oj, vadan detta? Det är ju din grej att ständigt göra sånt


   
SvaraCitera

Det här låter nog lite klyschigt, men lev på hoppet [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

om inget har nån mening, varför göra något? Allt blir så oändligt mycket jobbigare...

Känner igen mig i det du skriver och brottas själv med det varenda jävla dag. Det är just det där med meningen som allt hänger på och det bästa sättet att skapa mening i tillvaron är att aktivera sig (dvs. som motsats till att bara passivt stå och kolla på när livet flyger förbi), försöka spränga bort de spärrar man har och försöka bygga upp en vardag som faktiskt går att uthärda. Själv har jag funnit mening i till exempel relationer, att odla dem osv., känna att man kommer nära människor. Men jag vet hur svårt det är att ta steget och faktiskt göra nåt åt sin situation, så det hela blir lite paradoxalt... det är därför jag tar upp relationer som exempel, eftersom man lättare kan göra saker man måste göra om man får den där knuffen utifrån, om du förstår vad jag menar? Sen är det bra att försöka ta ut känslor i förskott för att få motivation. Om du känner att något är jobbigt och meningslöst att göra, tänk istället att det kommer kännas bättre efteråt. Det kan också ge en liten knuff.

För övrigt: [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HEJSANLOL:

Det här låter nog lite klyschigt, men lev på hoppet [crazy]

Seriöst? Nej. Hopp är för veklingar, kristna osv. Handling är det enda som ger livet någon slags riktning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har haft en bra eftermiddag, har för första gången på månader faktiskt känt att jag kan och vill genomföra mer än en sak, jag dammsög, stickade lite, pluggade lite och klippte min systers hår.

Sjönk som en sten nyss dock.


   
SvaraCitera