Aviseringar
Rensa alla

Hans tidigare förhållande, kan bli ett problem?


Ämnesstartare

shithappens_:

Han sa att han helst ville sluta snacka om henne och koncentrea sig på oss.. vilket lät lite som att han inte hade kommit över henne... :/ Han sa att jag bara borde bry mig om vad han känner om mig, inte vad alla andra kommer tycka och tänka.

Om han inte ens kan snacka fritt om henne, och han verkar känna sig obekväm när ni pratar om hans ex, så har han ju inte kommit över henne. Jag tycker fortfarande att du ska ta det lugnt med honom, ett förhållande byggs inte upp på några veckor, och du har ingen anledning att oroa dig över att han kommer försvinna om ni inte blir tillsammans inom en månad eller två. Gör han det så är han iaf en idiot, och då har du inget förlorat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

risken är rätt stor att han inte riktigt har kommit över sitt ex än.

jo, vet itne exakt när de gjorde slut men det var några månader sedan..

Daybreak:

närhet, värme och trygghet som han, vid det här laget är van vid tanke på det förhållande han varit i, i 1,5 år. Vad tror du?

Jo kanske det, fast han säger att de knappt gjorde något tsm, dom var nästan aldrig med varandra utan bråkade mest. Eller hon bråkade med han, enligt han.

Daybreak:

att du är någon som han faktiskt blir kär i för att han är det, inte för att han "tror" det.

Precis, ska försöka få att att visa att han verkligen är det om han blir det så att säga. Frågan är hur

Daybreak:

På vilket sätt tror du att han har känslor kvar för sitt ex? Är det att han pratar så mycket om sitt ex? Att han jämför ert förhållande mot det han hade förut? Att han ställer samma krav på dig som han ställt på sitt ex? Misstänker du honom för något speciellt?

Det är mest jag som tar upp om hans ex om jag ska vara ärlig. Frågar saker och så vidare. Han säger att han vill koncentrera sig på oss och inte tänka på henne för han bryr sig inte om vad hon tycker och tänker. Han vill att jag inte ska bry mig om det heller utan bara om vad han känner för mig för det är ju det som borde spela störst roll.

Daybreak:

Eller beror det på att du är orolig över att du aldrig kommer att överträffa hans ex? Att du känner att du måste leva upp till dina enga krav och bli bättre än hans ex? Bristande självförtroende?

Jag tror mycket ligger i det, dåligt självförtroende hos mig och att hon verkade vara så perfekt, både utseendemässigt och henens insida. En kompis till mig känner exet och säger att hon är jättesnäll vilket såklart sätter en press att jag måste vara minst lika snäll och snygg alltid. Förut har jag velat ha en kille därför att jag ska känna mig "bekräftad" att någon vill ha mig, vilket beroedde på självkänsla. Nu mår jag mycket bättre och vill inte bara vara tsm med någon för att vara det. Jag vill ha någon att kunna dela allt med om du förstår.. Han är verkligen snäll men är osäker på att jag kommer bli kär i han, utan mer som en vän. Är rädd att jag inte kommer få dom där 'kär-känslorna' och att han kommer bli kär i mig. Vill inte svika han om jag förstört att han kan ta tillbaka sitt ex och allt... :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Om han inte ens kan snacka fritt om henne, och han verkar känna sig obekväm när ni pratar om hans ex, så har han ju inte kommit över henne.

du har rätt, ändå alltid när vi snackar om det så vill han inte att jag ska tro att han inte kommit över henne.Han tänker alltid steget längre än vad jag har gjort så att säga, svårt att förklara..

fraulinefrontline:

ett förhållande byggs inte upp på några veckor, och du har ingen anledning att oroa dig över att han kommer försvinna om ni inte blir tillsammans inom en månad eller två.

Nej du har rätt. Tycker du det är dåligt om jag håller på med honom fast vi inte blir tsm eller att jag bara ska sluta och börja snacka med han igen om några månader ifall han fortfarande intresserad?

Kan också nämna att han själv är rädd för att bli sårad, inte bara jag. Själv vet jag inte om han är en sådan kille jag kommer bli kär i och då är frågan om man ska fortsätta eller sluta direkt. Vill som veta om det kommer bli något mellan oss men samtidigt är det lite onödigt om han inte har kommit över exet. Fortfarande kan man inte utesluta att han har kommit över henne, kanske han har det trots allt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shithappens_:

jo, har snackat med han rätt mycket om det eftersom det finns killar osm bara är uter efter det, för att glömma sitt gamla förhållande. Jo jag ska göra det. 🙂 im the boss 😉

You go girl![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shithappens_:

Tycker du det är dåligt om jag håller på med honom fast vi inte blir tsm eller att jag bara ska sluta och börja snacka med han igen om några månader ifall han fortfarande intresserad?

shithappens_:

Själv vet jag inte om han är en sådan kille jag kommer bli kär i och då är frågan om man ska fortsätta eller sluta direkt.

Det kanske är dumt att satsa på det om du är osäker på hans känslor, och det är ännu dummare att satsa om du är osäker på om det kommer bli något seriöst, pga dina egna känslor. Är du osäker så ta det lugnt med honom, vänta tills du är säker både på dig och honom. Det är dumt att starta något seriöst när båda är osäkra.

shithappens_:

Fortfarande kan man inte utesluta att han har kommit över henne, kanske han har det trots allt..

Nej den chansen finns faktiskt, men det brukar inte vara så svårt att märka om folk har kommit sitt ex, eller om de bara är desperata efter något att ersätta exet med. Du lär förhoppningsvis kunna fatta rätt beslut efter hur han verkar förhålla sig till sitt ex [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Det är dumt att starta något seriöst när båda är osäkra.

Jo det är klart men han verkar ju kommit över henne. Du ser ju, jag kommer på mig själv att jag hela tiden skriver som att jag är på en sida om vad jad jag tycker alltså att jag vill satsa på han.. så kanske att jag gillar han iaf, men somsagt så vet jag inte ännu om jag kommer bli kär i han. kanske inte så konstigt beroende på att vi inte har hållt på så länge :p

fraulinefrontline:

Du lär förhoppningsvis kunna fatta rätt beslut efter hur han verkar förhålla sig till sitt ex

Jo, det låter så jävla självklart när jag skriver om det han gör men när man hör han säga det ansikte till ansikte så blir man så övertygad över att han har kommit över henne. Det är faktiskt svårare än man tror.. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shithappens_:

så vet jag inte ännu om jag kommer bli kär i han

Jag blev tillsammans med mitt ex utan att jag var kär i henne, jag älskade henne väldigt väldigt mycket, men det räckte inte för hennes del, jag tror hon gjorde slut delvis för att hon var osäker på vad jag kände för henne. Att bli tillsammans med någon utan att vara kär är inget jag rekommenderar, det kommer bara störa din partner att han vet om att du inte är kär i honom, eller tvärtom.

shithappens_:

Det är faktiskt svårare än man tror

Jo kanske det, svårt för mig att säga om han talar sanning eller inte. Vill du inte bli sårad så är det kanske bättre att vara på den säkra sidan, om inte annat bara ta det väldigt långsamt fram i ert "förhållande".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Jag blev tillsammans med mitt ex utan att jag var kär i henne, jag älskade henne väldigt väldigt mycket, men det räckte inte för hennes del,

okej, men tror du att du hade kunnat bli det om du väntade mer? Det är ju inte alltis kärlek vid första ögonkastet som i sagorna tyvärr..

fraulinefrontline:

Vill du inte bli sårad så är det kanske bättre att vara på den säkra sidan, om inte annat bara ta det väldigt långsamt fram i ert "förhållande".

Det är just det, är rädd för att bli sårad men samtidigt gillar jag han väldigt mycket.. Tror ändå jag satsar på att ta det jävligt långsamt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shithappens_:

okej, men tror du att du hade kunnat bli det om du väntade mer?

Hon var kär i mig ett halvår först, sen dissade jag henne, sen tog vi upp kontakten igen, höll på och lekte runt i typ 7 månader innan vi till slut blev tillsammans. Nej, jag kunde inte givit det mer tid 😛 Visserligen hade jag säkert kunnat bli kär i henne om vi hade varit tillsammans längre, när hon dumpade mig första gången hade jag börjat få rätt starka känslor för henne.

shithappens_:

Tror ändå jag satsar på att ta det jävligt långsamt 🙂

Gör så, du har egentligen inget att förlora.

Lycka till! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Hon var kär i mig ett halvår först, sen dissade jag henne, sen tog vi upp kontakten igen, höll på och lekte runt i typ 7 månader innan vi till slut blev tillsammans. Nej, jag kunde inte givit det mer tid 😛

haha låter som jag och en kille.. okej, nä men då borde man kanske ha varit kär fast jag har ju inte hållt på med denna kille lika länge som du och ditt ex.

fraulinefrontline:

Gör så, du har egentligen inget att förlora.

Lycka till!

Jo att bli sårad 😉 men shit the same, överlever nog en till gång :p
Tack 🙂 du med på tjejfronten. Eller killfronten, vad vet jag :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shithappens_:

Jo att bli sårad 😉

Sårad blir du inte om du tar det lugnt, och hoppar ur innan det är försent.

shithappens_:

du med på tjejfronten. Eller killfronten, vad vet jag :p

Haha, jag tar det rätt lugnt just nu, måste smälta förra förhållandet lixom. Dumt att börja på något nytt innan man helt är förbi det gamla lixom =/ Och på killfronten är det ännu värre torka [sad], haha ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Sårad blir du inte om du tar det lugnt, och hoppar ur innan det är försent.

så sant. jag kör på de hörrudu

fraulinefrontline:

Haha, jag tar det rätt lugnt just nu, måste smälta förra förhållandet lixom. Dumt att börja på något nytt innan man helt är förbi det gamla lixom =/ Och på killfronten är det ännu värre torka , haha ^^

jo det är rätt smart tänkt :p
men det var ju tråkigt 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shithappens_:

Tror ändå jag satsar på att ta det jävligt långsamt

Klaart du ska ta det lugn, lära känna honom bra osv. Det skadar absolut inte er att göra det [smile] det är snarare en bra förutsättning för ett bra förhållande, om det mot förmodan blir något. Det är lite sådär svårt i början när man dejtar någon eller träffar någon, man är så osäker över vad den andre ska tycka om den, om den andre är intresserad och man tänker väldigt mycket på att inte vara för på eller snabb eller ha några förväntningar. Det är ju sååå osäkert och såå ja, man vet ju varken ut eller in ibland.

Jag kan säga att när jag träffade min nuvarandre pojkvän så var jag egentligen inte alls intresserad av något förhållande. Jag ville vara singel och leva livet. Jag var i princip rädd för att bli sårad och därmed avstod relationer som innebar närahet/intimitet till någon... för att jag tyckte att kärlek/känslor bara var skit. Nu skulle jag ha minsann kul och umgås massor med vänner och lära känna nytt folk.
Jag lärde känna min nuvarande projkvän under den där perioden. Både han och jag hade brustna hjärtan från tidigare förhållanden, båda tyckte kärlek var skit i princip och var livrädda att bli sårad. Men tack vare att vi befann oss i det tillståndet så umgicks vi som nära vänner, vi lärde känna varandra, vi förstod hur vi fungerade/tänkte/drömde om osv, han var min bästa manliga vän. Och rätt som det var så bildades nån slags kärlek vi umgicks i princip 3 månader innan vi båda kunde erkänna att vi hade känslor för varandra, det tog lite tid men det tycker jag i efterhand att det var det värt! Speicellt innan vi blev ihop, innan vi hade något intimt eller kroppsligt, vi sov till o med i samma säng utan att röra varandra [cute]. Det är faktiskt sant!

Varför det blev så var väl att vi var rädda att visa våra egentliga känslor för varandra i slutändan, för vi var rädda att inte få känslorna bekräftade, rädda att vänskapen skulle förstöras om vi förväntade oss något av varandra. Under den tiden så pratade vi väldigt mycket om våra ex, våra tidigare "liv" så hela den biten var ju "avklarad" och när vi väl erkände våra känslro för varandra så kunde vi koncentrera oss på vårt "nya" liv, vårt förhållande vi hade skapat.

vet inte hur mkt du får ut av det jag skrev, men det kan vara något man kan fundera lite kring kanske, vad vet jag. Men jag råder att ni tar det lugnt, men gör inte så att ni tappar intresset för varandra utan är du intresserad av honom så visa det. Det går inte att tvinga fram kärlek, kärleken måste komma av sig själv. Man letar inte, kärleken dyker upp när man minst anar det. Du kan inte hjälpa om känslorna kommer, för det kanske är ett tecken i sf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

det är snarare en bra förutsättning för ett bra förhållande, om det mot förmodan blir något. Det är lite sådär svårt i början när man dejtar någon eller träffar någon, man är så osäker över vad den andre ska tycka om den, om den andre är intresserad

Så är det. Precis, jag är väldigt osäker men vet faktiskt inte varför :s han gillar mig mer än vad jag gillar han, kanske det har något med det att göra, att jag inte kommer kunna älska han på samma sätt..

Daybreak:

Både han och jag hade brustna hjärtan från tidigare förhållanden, båda tyckte kärlek var skit i princip och var livrädda att bli sårad.

Glad jag blir för din skull att du hittat en 🙂
Där har vi nog något gemensamt, han och jag är båda rädda för att bli sårade. Därför tror jag att det är smart att följa lite grann det ni gjorde, ta det sakta, kanske vi bara är vänner i slutändan men hellre det än ett krossat hjärta

Daybreak:

vi sov till o med i samma säng utan att röra varandra . Det är faktiskt sant!

Haha 😉 ska man tro på det? jo nog gör jag det :p Jag tycker det är de som är mysigt, många killar tänker direkt på sex när man säger att han kan sova över. Jag tycker att det är mysigt att bara ha någon breved sig.

Daybreak:

Det går inte att tvinga fram kärlek, kärleken måste komma av sig själv.

Jo.. Men om den aldrig kommer så är det som att jag har förstört för alla. Både för att han kommer bli sårad, hans ex som gett upp hoppet.,. kanske konstigt att tänka så men får på något sätt lite skuldkänslor.... :s


   
SvaraCitera

shithappens_:

hon är tydligen jättesnäll och ingen bråkstake men man vet ju aldrig 😉

varenda tjej blir en bråkstake när det handlar om ex som man fortfarande har känslor för [wink]


   
SvaraCitera