Aviseringar
Rensa alla

Hantera ångest & tillhörande illamående?


Ämnesstartare

Hur ska jag hantera ångest med illamående? Jag vaknade nyss och kände att ångesten typ började direkt igen, som den alltid verkar ha gjort! Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre, jag åt frukost för typ 30 minuter sen och nyss så kom frukosten upp(spydde) pga ångesten, vad ska jag göra för att bli kvitt det?![cry]

Jag kan inte få i mig något att äta alls pga ångesten! Är nästan konstant illamående pga den!


   
Citera
Ämnesstartare

Sätt dig och puzzla. [sad] Eller gör något för att få dina tankar på något annat. Jag och en kompis har kommit fram till att det är ett bra sätt tror jag. [sad] Och, ta det lugnt - det bygger sig. [love]


   
SvaraCitera

Det är viktigt att du sysselsätter dig så att du kan få tankarna på annat.


   
SvaraCitera

stereo total:

Det är viktigt att du sysselsätter dig så att du kan få tankarna på annat.

Något så enkelt som att sortera pärlor ellr virka!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stray:

vad ska jag göra för att bli kvitt det?!

Sök hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar krypa ihop i ett hörn tills det blir lite bättre eller jag kan gå till psykologen[sad]


   
SvaraCitera

Gör något annat för att släppa tankarna om ångesten. Jag brukar måla, det funkar faktist.
Eller så försöker du andas i fyrkant det släpper också illamåendet lite eftersom ångesten släpper och så släpper illamåendet.
stressa är livsfarlig!


   
SvaraCitera

Skaffa en hobby.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Det är viktigt att du sysselsätter dig så att du kan få tankarna på annat.

Vadsomhelst bara du sysselsätter dig.

Hade detta problem varje dag i typ två år, förjävligt.


   
SvaraCitera
Vision

Jag brukar gå ut själv och promenera, det brukar faktiskt funka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vision:

Jag brukar gå ut själv och promenera, det brukar faktiskt funka.

Ej lätt när man spyr etc


   
SvaraCitera

Jag löser korsord. Har ångest konstant och det är en av få, få saker som är liiite roligt! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar må bättre av att spela gitarr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du inte redan gjort det så föreslår jag att du kontaktar en läkare, som kan skriva ut lämpliga mediciner eller ordinera annan behandling. Och som folk säger, sysselsättning hjälper. Motion, bra sömnvanor och bra matvanor är också rätt viktigt för att må bra, men ganska svårt om man inte mår något vidare.


   
SvaraCitera
Vision

isola:

Ej lätt när man spyr etc

Ej menat som tips till TS


   
SvaraCitera