Aviseringar
Rensa alla

Hantera ilskan


Inside:

självförsvar

Inside:

payback

Dessa två är långt ifrån samma sak.
Självförsvar är som sagt självförsvar och då ska man inte ta till mer våld än vad den andra personen gör egentligen.

Inside:

haha har inte, men får det minst en gång i veckan

Anmäl att du blir misshandlad istället för att slå tillbaka...


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Artie:

varför

den personen har nog psykiska problem, men säger att jag har det som inte tål stryk... man har ju stått ut med det i typ 7 år [confused]

Artie:

är folk så ofta så dumma mot dig att dom förtjänar mycket smärta

tycker jag med, men för det första så är jag inte lika stark och för det andra så för jag ännu mer stryk om jag gör tillbaka. Jag behöver bara säga emot för att få mer stryk


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Knarko:

Anmäl att du blir misshandlad istället för att slå tillbaka...

har varit nära, men får inte. svårt att förklara


   
SvaraCitera

Artie:

gå i terapi


   
SvaraCitera

emilsh:

Om någon misshandlar din kompis skulle du inte slå jäveln som slog din kompis? [confused]

Hade nog försvarat kompisen, inte nödvändigt slå. Men detta innebär inte att jag har någon som helst rätt till att skada människan.


   
SvaraCitera

Inside:

har varit nära, men får inte. svårt att förklara

Får inte för vem? Den som slår dig?
Gissar nästan på att det är någon av dina föräldrar eller vårdnadshavare? Som hotar med än det ena och än det andra om du gör det?
Lyssna inte på det utan gör vad du kan för att slippa det. Du förtjänar inte att bli misshandlad.


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Knarko:

Får inte för vem? Den som slår dig?

nej det är inte mina föräldrar som slår mig, men får inte ringa av dom. jag vet inte om jag vågar heller. jag har inga bevis. alla sår och blåmärken försvinner ändå efter några dagar.


   
SvaraCitera

S3ON:

Hade nog försvarat kompisen, inte nödvändigt slå. Men detta innebär inte att jag har någon som helst rätt till att skada människan.

Ok, det skulle nog jag ha gjort. Jag brukar typ aldrig slåss fast om nån slår min kompis så blir jag typ galen...

Annars om någon slår mig så blir jag inte arg, men bara för att de ska veta att de inte ska mucka med mig så slår jag tillbaka eller brottar ner honom eller nåt sånt [crazy]


   
SvaraCitera

Inside:

men får inte ringa av dom

Vad är det för dumma föräldrar du har?
Ta kort när du har dem och visa eller gå direkt till sjukhuset och få det bekräftat.


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

Knarko:

Knarko

jag har haft kontakt med bris förut men hjälpte inte för mina föräldrar ville inte samarbeta, så dom kommer förmodligen inte göra det nu heller.


   
SvaraCitera

emilsh:

galen...

Illa! Du kanske kommer på andra tankar när du växt till dig lite. [y]


   
SvaraCitera

Inside:

den personen har nog psykiska problem, men säger att jag har det som inte tål stryk... man har ju stått ut med det i typ 7 år

vem är den personen? 🙁


   
SvaraCitera

S3ON:

Illa! Du kanske kommer på andra tankar när du växt till dig lite.

Jag vet fast oftast brukar jag förhindra bråk istället när mina kompisar jämt hamnar i slagsmål [y]


   
SvaraCitera

Inside:

stickas med gaffel

[bigsmile]

och ja, det är misshandel, vad fan skulle det annars vara?


   
SvaraCitera

Inside:

Detta vill jag göra i självförsvar och payback.

Självförsvar, tycker jag att det är helt korrekt.
I 'payback' tycker jag att det är fel.


   
SvaraCitera