Aviseringar
Rensa alla

Hantlar på 2-3kg?


Ämnesstartare

Pappbox:
Vad för övningar gör du i dagsläget?
Att du inte har tillgång till gym är inget bekymmer, finns massor med goda kroppsviktsövningar du kan göra men resultat kommer snabbare om du har tillgång till gym(såklart)
Hur mycket tid är du villig att avsätta för detta? tänk på att det ska vara roligt, en kul hobby och inget som du tycker är jobbigt för då kommer du troligtvis inte lyckas med dina mål tyvärr.
Realistisk tidsplanering och aktivitetsnivå är nyckeln när du är ny.

Jag gör övningar för rumpan, magen och armarna, som squats, lunges, sit-ups, dips osv.Eftersom jag har sommarlov och inte gör något eller ska göra något på det så har jag mycket tid och vill träna nästan varje dag för att ha något att göra.


   
SvaraCitera

Anonymfultjej: .Eftersom jag har sommarlov och inte gör något eller ska göra något på det så har jag mycket tid och vill träna nästan varje dag för att ha något att göra.

Super, du får anpassa schemat sen bara efter skolan när den börjar igen då så du inte mister framstegen du gör
Vill du växa muskelmässigt är vila viktigt, 48-72 timmar är den basis jag använder men jag gymmar så det kanske är annorlunda om du kör kroppsviktsövningar
har du tillgång till stång där du kan hänga i så är chins och benlyft övningar som fungerar väldigt bra


   
SvaraCitera

Om 2-3 kg vikter är tungt för dig så räcker det. Men om du kan öka vikten i hantlarna så ska du göra det.
T.ex. om jag knäböjer med 20 kg hantlar och klarar knappt 3 sets med 8 reps. Du kör med 3 kg hantlar och klarar knappt 3 sets med 8 reps. Det är lika effektivt för resultaten.


   
SvaraCitera