Aviseringar
Rensa alla

har 1 katt i chock [sad]


krasch:

Låt oss anta att moppepojken körde lagligt och att katten sprang ut på vägen utan att pojken hann väja.
Ska han straffas för det då?

ja. Ja det hade varit ett barn han körde på borde han straffats då ?


   
SvaraCitera

Paranormal_Cannabis:

han borde allra minst få rejält med pisk på pungen[no-no]

Haha nej. Sluta vara så aggro och vilja bestraffa alla hela tiden![mad][crazy]

zIGGE:

Tänk om för att du inte gör en video där du önskar katten lycka till, går det dåligt för honom. Allt för att du inte kunde välsigna katten i en video.

Jaha, du menade att jag skulle göra det? Trodde du skrev det till Japanen.
Tror att katten klarar sig alldeles utmärkt utan en video från just mig.


   
SvaraCitera

OF 5:

ett barn han körde på borde han straffats då ?

då blir det kastrering[no-no]


   
SvaraCitera

OF 5:

ja. Ja det hade varit ett barn han körde på borde han straffats då ?

Nej [shake]
Så länge han inte varit vårdslös i trafiken.

Tycker du att man bör bestraffas för olyckor sådär överlag eller?


   
SvaraCitera
zIGGE

krasch:

Tror att katten klarar sig alldeles utmärkt utan en video från just mig.

Stackars katten [sad]


   
SvaraCitera

krasch:

Haha nej. Sluta vara så aggro och vilja bestraffa alla hela tiden

haha jag vet är aggro idag[blush] men jag har mina skäl[no-no] sen att UM drabbas av det är ju lite shame[sad]


   
SvaraCitera

Jag förstår mig inte på det här med att döma ut människor utan att ens veta bakgrunden, utan att veta hur saker och ting gått till.
Om japanen såg att pojken var oförsiktig, om japanen såg att han sket i katten, ja då hade jag förstått att man blivit förbannad.
Men nu? Vi vet ju inte ens vad som hänt.

Om folk slutade ta en massa idiotsaker för givet, och slutade handla efter missuppfattningar, kanske den här världen skulle vara lite trevligare.


   
SvaraCitera

zIGGE:

Stackars katten [sad]

Ja, det är synd om den för att den blev påkörd.

Paranormal_Cannabis:

haha jag vet är aggro idag[blush] men jag har mina skäl[no-no]

Vikka då?


   
SvaraCitera

krasch:

Nej [shake]
Så länge han inte varit vårdslös i trafiken.

Tycker du att man bör bestraffas för olyckor sådär överlag eller?

Ja tillfogar man någon/ något skada så ska man stå still svars för det. Oavsett om det är ofrivilligt eller medvetet.

Det går inte att ha ett rättssäkert samhälle där man inte kan straffa en gärningsman om gärningsmannen endast behöver hävda att det inte var meningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

.. jag blev påkörd av ditt keli gulligull *naaaw* inte en jävla moppepojke -.-

jag fattar ingenting[shake]

OF 5:

skulle spöa skiten ur moppefuckot om jag var du [sad]

tror pojken inte menade det! [sad]

zIGGE:

Ha mjölk och mat nära om han är hungrig när han vaknar till :s

nä, mjölk är inte bra för katter![no-no]

krasch:

OnT: Stackars katten. Verkar den vara skadad fysiskt?

han haltade lite först, sen blev han helt galen och sprang fram och tillbaks och skulle hoppa ut genom ett stängt fönster innan vi fick tag på honom

nu ligger han nedbäddad i filtar på mammas mage
han har fått tillbaks värmen i tassarna och öronen har slutat flämta


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tror pojken inte menade det!

varje handling har en konsekvens.


   
SvaraCitera

krasch:

Vikka då?

tryt på thc[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

varje handling har en konsekvens.

jo, men alla kan vi begå misstag, jag såg inte när det hände, så jag vet inte om pojken var oaktsam eller inte[sad]

dock var det ju rätt dåligt att han inte kom till vårt hus och berättade, utan en massa av hans kompisar (är iofs osäker på om det ens var kompisar..?) fick komma och säga till medan han stod kvar ute vid vägen vid sin moppe


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

assa av hans kompisar (är iofs osäker på om det ens var kompisar..?) fick komma och säga till medan han stod kvar ute vid vägen vid sin moppe

Då äre ju bara ännu värre. Finns inget jag hatar mer än folk som inte kan stå för sina handlingar. Tragiskt folk det finns.


   
SvaraCitera

OF 5:

Ja tillfogar man någon/ något skada så ska man stå still svars för det. Oavsett om det är ofrivilligt eller medvetet.

Vad är det för konstig syn?
Menar du att om jag snubblar på trottoarkanten och råkar knuffa till en gumma så att hon ramlar och bryter armen(random exempel), ska jag stå till svars för det då? Ska jag betala för det?

OF 5:

Det går inte att ha ett rättssäkert samhälle där man inte kan straffa en gärningsman om gärningsmannen endast behöver hävda att det inte var meningen.

Nej har jag påstått det eller?
Det är väl ändå lite skillnad på rättsfall, och vad som bör straffas?
Man kan inte döma någon utan bevis på att personen faktiskt begått ett brott. Vad är det för rättssäkert med det?
Självklart ska en som "råkat" dräpa någon inte komma undan helt med det, men att ha råkat köra på en katt för att den sprang ut i vägen är inte riktigt samma sak..


   
SvaraCitera